שיתוף

כ-54% מהנשים שהשתתפו במחקר בינלאומי שפירסמה היום חברת KLA על ענף ההנדסה דיווחו, כי המוטיבציה שלהן לבחירת מקצוע ההנדסה היתה השאיפה לשבור את תקרת הזכוכית.

הנשים המהנדסות אמרו במסגרת המחקר, כי אחד האתגרים הגדולים שניצבו בפניהן היה היעדר מודלים של נשים מהנדסות בתקופת ילדותן, וכתוצאה מכך הן נחשפו למקצוע בגיל מאוחר יחסית.

כתשעה אחוזים בלבד מהסטודנטיות הנשים שהשתתפו במחקר דיווחו, כי הוריהן חשפו אותן למקצוע, לעומת כ-17% מהסטודנטים הגברים.

כ-35% בלבד מהסטודנטיות להנדסה אמרו במסגרת המחקר כי בחרו במקצוע ההנדסה בעקבות קרוב משפחה שהינו מהנדס, לעומת כ-50% מהסטודנטים הגברים.

המחקר, שפורסם תחת הכותרת KLA Engineering Inspiration Report, חושף את המוטיבציות, השאיפות והאתגרים במסלול ההכשרה של מהנדסים.

מהמחקר עולה, כי כ-65% מהמשתתפים (מהנדסים וסטודנטים להנדסה), שאפו לעסוק במקצוע ההנדסה משום שהוא יכול לשפר חיים של אנשים.

כ-64% מהמשתתפים (שעובדים כמהנדסים) אמרו שגם כעת, כשהם עובדים במקצועם, הם עדיין חדורי להט למקצוע באותה מידה, ולעיתים אף יותר, לעומת מה שהיה בראשית דרכם.

כ-86% מהסטודנטים להנדסה אמרו שהם נרגשים להפוך למהנדסים וכ-82% אמרו שימליצו לאחרים על לימודי הנדסה.

לדברי החוקרים, בעוד שהגברים שהשתתפו במחקר אמרו כי בחרו במקצוע ההנדסה כבר בעת שלמדו בבית הספר התיכון, הרי שרוב הנשים שהשתתפו העידו כי בחרו במקצוע ההנדסה בתקופת הקולג' והלימודים לתואר ראשון.

כ-59% מהנשים אמרו כי בעת שהן בחרו במסלול ההנדסה, לימודי מדעים והנדסה (STEM) לא נתפסו כלימודים ראויים לנשים. ולמרות זאת, מהמחקר עולה, כי נשים המשיכו לרצות ללמוד הנדסה למרות החסמים.

בין האתגרים העיקריים הניצבים בפני אלה המעוניינים להכנס למקצוע ההנדסה מנו משתתפי המחקר שלושה אתגרים מרכזיים:

1 מצוינות אקדמית.

2 משך הלימודים.

3 עלות  הלימודים.

כ-50% מהמשתתפים הישראלים במחקר הדגישו את הנושא של מצוינות אקדמית כמחסום כניסה לתחום, לעומת כ-36% בממוצע בכל המדינות האחרות שהשתתפו במחקר.

כ-56% מהמהנדסים והסטודנטים הטיוואנים להנדסה אמרו, כי המחסום המרכזי שהם חוו בכניסה למקצוע ההנדסה היה משך ההכשרה, לעומת כ-40% בממוצע מהמהנדסים והסטודנטים להנדסה שאמרו כך, בכל שאר המדינות.

מהמחקר עולה עוד, כי מהנדסים וסטודנטים להנדסה אמרו כי גובה השכר חשוב להם, אבל יש גורמים נוספים המהווים שיקול בבחירת מקום העבודה, כמו למשל ההזדמנויות לפיתוח הקריירה והטבות המשפיעות על איכות החיים של העובד.

"המהנדסים שלנו שותפים לפריצות דרך טכנולוגיות המשפיעות על העולם כולו", אמרה היום עדי ירחי, סמנכ"לית משאבי האנוש של KLA ישראל עם פרסום המחקר.

"בעקבות משבר הקורונה והגידול בשוק השבבים אנחנו חווים בשנה האחרונה גידול ניכר בביקושים. השנה גייסנו כבר יותר מ-300 עובדים חדשים, והחברה מתכוונת לגייס 300 עובדים נוספים".

לדבריה, "חברת KLA ישראל דוגלת בשוויון הזדמנויות לא רק כלפי נשים, אלא כלפי כל קבוצות האוכלוסייה הבלתי מיוצגות. אנחנו בחברה מחפשים מצויינות אישית ולא רק מצוינות אקדמית".

ריק וואלאס, נשיא ומנכ"ל KLA אמר עם פרסום המחקר, כי "התובנות שעולות מהמחקר מאפשרות לנו כחברה להתאים אישית את חווית העובד, לא רק לצרכי המהנדסים שלנו כיום, אלא גם לצרכי דור העתיד".

לדברי וואלאס, "אחד העקרונות המובילים שלנו בחברה הוא: 'העתיד בידינו'. המהנדסים שלנו, המעורבים בעיצוב העתיד, הם המפתח לפיתוח חידושים טכנולוגים המתקדמים ביותר, והם מהווים חלק מכריע מהחזון הזה".

המחקר של KLA נערך בשיתוף עם חברת המחקרים הגלובלית IPSOS והוא התקיים באמצעות שאלונים דיגיטליים במהלך יוני ויולי השנה. השתתפו בו סטודנטים ומהנדסים מחמש מדינות: ארה"ב, אנגליה, סין, טיוואן וישראל.

חברת KLA מפתחת  ומייצרת מערכות ושירותים, המובילים חדשנות בתעשיית האלקטרוניקה העולמית. החברה מספקת פתרונות לבקרת תהליכי ייצור מתקדמים בתעשיית המוליכים למחצה, תעשיית המעגלים המודפסים והצגים השטוחים ותעשיות נלוות בתחום הננו-אלקטרוניקה.

קבוצות המומחים של החברה – פיזיקאים, מהנדסים, תוכניתנים, מדעני דאטה ומומחים לפתרון בעיות, בשיתוף פעולה עם לקוחות מובילים, שותפים בפריצות הדרך הטכנולוגיות שמשנות את העולם.

חברת KLA התקבלה לאחרונה למועדון ה-Fortune 500. החברה מעסיקה כ-12 אלף עובדים, והמטה שלה ממוקם בקליפורניה, ארה"ב.

עם לקוחות החברה נמנות החברות אינטל, סמסונג, TSMC ועוד. אתרי החברה בישראל ממוקמים במגדל העמק וביבנה.

 

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה