מחקר חדש מראה: חשש העובדים מהחלפה ע"י רובוטים עולה להם בבריאות

מחקר חדש מראה: חשש העובדים מהחלפה ע"י רובוטים עולה להם בבריאות

עד כמה עובדים חוששים מפתרונות בינה מלאכותית ורובוטים שיחליפו אותם בעבודה? מסתבר שמאוד

שיתוף
חשש עובדים מרובוטים

חשש עובדים מרובוטים

חוקרים מ- Ball State ו- Villanova רצו לבחון, ברמת המחוז, כיצד חששות היסוד של העובדים כי הם יכולים בסופו של דבר להתבטל ע"י רובוט או תוכנת מחשב עשוי להיות קשורה לבעיות בריאות. במילים אחרות: המחקר בחן האם הפחד שלנו מפני אוטומציה גורם לירידה בבריאות הכללית שלנו.

הממצאים: החוקרים מצאו כי ישנה עלייה של 10 נקודות האחוז בסיכון האוטומטי ברמת המחוז להחמרה בבריאות. סה"כ ההחמרה בבריאות הכללית, הגופנית והנפשית עלתה ב -2.38 נקודות אחוז, 0.8 נקודות אחוז ו -0.6 נקודות אחוז, בהתאמה עם החשש מהרובוטים שיחליפו את הנבדקים בעבודה. המחקר מצא כי אפילו רק את התפישה של העובדים שתיתכן ירידה באבטחה התעסוקתית יכולה להשפיע על הבריאות הנפשית והפיזית שלהם.

למקום שבו אנו חיים ישנם גם כן השלכות. בדרום ארה"ב, כך נמצא במחקר, יש אחוז גבוה יותר של תוצאות של אוטומציה בסיכון לבריאות ביחס לאזורים אחרים במדינה. ההשפעה פחותה במדינות המערב לדוגמה. הממצאים, יש לציין, נוטים להיות בקנה אחד עם דפוסי הבריאות הכללית לפי האזור.

אז מה זה אומר? למקום בו אנו חיים, ממש עד רמת המחוז, ישנה השפעה על מידת הסיכון בה האוטומציה נתפשת וכיצד העובדים מפנימים אותה, אשר יכולה להשפיע על הבריאות הכללית שלהם.

מידע לגבי המחקר

מחקרים קודמים מצאו קשר חיובי בין החשש מאוטומציה לבין אובדן תעסוקה. בהתבסס על השערת הסיכון לביטחון בריאות בעבודה, חשיפה גדולה יותר לסיכון האוטומטי עשויה להיות קשורה באופן שלילי לתוצאות בריאותיות.

מטרת המחקר העיקרית היתה לחקור את הקשר ברמת המחוז, בין שכיחות של עובדים בעבודות חשופות לסיכון אוטומציה ותוצאות השפעות כלליות, גופניות ונפשיות.
כהערכה ראשונית של היפותזת הסיכון של חוסר בטחון בעבודה (סיכון לאוטומציה ← חוסר ביטחון בעבודה ← בריאות ירודה), נעשה שימוש במודל משוואה מבנית המבוסס על נתונים ברמת הפרט בשני גלי חתך (2012 ו -2014) של סקר General Social. לאחר מכן, באמצעות נתונים ברמת המחוז משנת County Health Rankings 2017, סקר קהילות אמריקאיות (ACS) 2015 וסטטיסטיקות של עסקים בארה"ב 2014 – שני מודלים של רגרסיה זוויתית (2SLS) לפחות הותאמו לחיזוי התוצאות הבריאותיות ברמת המחוז.

באמצעות דיווחי ה – 2012 ו – 2014 של General Social – נמצא כי עובדים בכיתות תעסוקתיות בסיכון גבוה יותר לאוטומציה דיווחו על חוסר ביטחון תעסוקתי נוסף, אשר בתורו היה קשור לבריאות ירודה. אומדני ה- 2SLS מראים כי עלייה של 10% בסיכון האוטומטי ברמת המחוז הקשורה ל -2.38, 0.8 ו -0.6 נקודת אחוז בהתאמה של ירידה בבריאות הכללית, הגופנית והנפשית.

עדויות מעידות על כך שחשיפה לסיכון לאוטומציה עשויה להיות קשורה באופן שלילי לתוצאות בריאותיות, באופן סביר באמצעות תפישות של ביטחון תעסוקתי ירוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה