גרפולוגיקס – אבחון גרפולוגי אוטונומי ממוחשב

גרפולוגיקס – אבחון גרפולוגי אוטונומי ממוחשב

אבחון גרפולוגי פרקטי מתבסס יותר על ממדים דינמיים של הכתיבה: אלה תורמים הרבה יותר להבנה הכוללת של אישיות וכישורי הכותב מאשר 'סימנים'

שיתוף
מבחנים גרפולוגים למועמדים

תוכנה חדשנית וייחודית זו נעזרת בלוח דגימה דיגיטלי כדי למדוד במדויק  מאפייני כתב דינמיים: לחץ העט על הנייר, מהירות ייעודית, גודל, עריכה במרחב ועוד. בכך יתרונה על הערכות גרפולוגיות המבוססות על אינטואיציה  בלבד.

עם זאת, היא איננה ומייתרת כלי מבחן קלאסיים כמו, מבחני אישיות פסיכולוגיים וגרפולוגיים למינם. שימוש מושכל בה עשוי להקנות ממד נוסף של תוקף  והבחנה למבחנים אלה. יתרונה הייחודי: סיוע במהלך ראיון קבלה לאבחון מידי של מועמדים.

אבחון גרפולוגי פרקטי מתבסס יותר על ממדים דינמיים של הכתיבה: אלה תורמים הרבה יותר להבנה הכוללת של אישיות וכישורי הכותב מאשר 'סימנים' ,כגון: איך נכתבת ה"אלף", מיקום הנקודות, צורת ה"פ". וכו'.


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


הסבר:

ספרי הלימוד של הגרפולוגיה מכילים "טבלאות" המציעות  פרשנויות מורכבות לתופעות הכתב. לדוגמה: הביטוי של "כתב איטי" בטבלאות כאלה יכלול בין היתר: שיקול דעת, שליטה עצמית, פעילות נורמטיבית אבל גם, עצלות, כהות שכלית, חיוניות נמוכה.

"כתב גדול" יוגדר בין היתר כ"חברתיות", אגוצנטריות, רצון להשתתפות, שאפתנות אבל גם, תובענות, חוסר התחשבות בזולת, התנשאות וכו'.

ה"טבלאות" כוללות לכן מאפייני כתיבה "נכונים" אבל, ההחלטה איזה מן ההגדרות היא הרלוונטית לכתב מסוים מותנית בשיפוט מורכב של תופעת כתב אחת מול כלל תופעות הכתב האחרות לדוגמא, כתב גדול, במהירות גבוהה, בארגון כתב פרוע ובלחץ חלש יביע ביטויים אישיותיים שונים מאשר כתב גדול בארגון כתב מסודר, ריווח מצומצם ושולי כתיבה צרים.

יתרונה גרפולוגיקס בכך, שהיא מבצעת באופן אוטונומי מהלכים  מורכבים של מדידה , השוואה והסקת מסקנות. יש בה מהלך מוצלח "לכמת" הערכות אינטואיטיביות.

ש: לאיזה רמת תוקף יוכל המשתמש לצפות?

במהלך התוכנה נערכו השוואות של כ-300 מדגמי כתיבה לאבחון גרפולוגי קלאסי ובמקביל, גם להערכות אישיות וביצוע של מועסקים מוכרים. התוצאות העידו על פוטנציאל תוקף גבוה. עם זאת. גרפולוגיקס איננה בוחנת התאמה  לתפקיד מוגדר. כאמור, היא נועדה לשמש כלי עזר אפקטיבי ומידי במהלך הראיון האישי. אפשר להרחיב את האבחון במבחן גרפולוגי מורחב. (מדגם כתב היד וחוות הדעת שהתקבלה, נשמר במערכת המשתמש ובמקביל גם ב"מערכת  המומחה") .

לפי דרישת המשתמש, תבוצע חוות דעת מורחבת בהדגש "יושר" ו\או חוות דעת מקיפה כוללת.

ש: איך מבוצע הניתוח?

מדגם הכתב מתקבל כאמור  על לוח דגימה ועט אלקטרוני ייחודיים. המערכת מבוססת על מדידה של מאפייני כתיבה דינמיים כגון: מהירות, לחץ המופעל על העט במהלך הכתיבה, סדירות וארגון הכתיבה התוצאות  מתקבלות מיידית וניתנות לקטלוג, השוואה ,הדפסה, שמירה והעברה.

האם יש תוכנות גרפולוגיות אחרות. מה ההבדל?

במהלך רישום הפטנט נבדק  התחום ביסודיות: אין תכנה אחרת הבודקת בזמן אמת מאפיינים דינמיים של כתיבה ומאפשרת קבלת תוצאות מיידיות.

התוכנה הינה פרי ניסיון מצטבר של יותר מ-40 שנה של הגרפולוג אבי ויס. בתחומי גרפולוגיה הקלאסית והממוחשבת. אבי ויס נותן שירותים גרפולוגיים בתחום המנהלי לחברות רבות וזוכה להערכה רבה של לקוחותיו.


תוכלו לפגוש את אבי ויס ולשמוע עוד על נושא הרצאתו בכנס קהילת הגיוס שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. בקר טוב. כפסיכוגרפולית, מאמינה בקידום הטכנולוגיה למבוגרים, אשמח מאד להגיע לכנס ולקבל פרטים. בברכה.

השאר תגובה