לך תדע לאן תוביל אותך העבודה החדשה

לך תדע לאן תוביל אותך העבודה החדשה

מחקר חדש מראה: 9.1% ממחפשי העבודה בעולם מגישים מועמדות לתפקידים במדינות זרות. 50.2% מגישים מועמדות לאחת משלושת המדינות: ארה"ב, בריטניה וקנדה

שיתוף
ניידות גלובלית

ניידות גלובלית

מחקר עדכני שבוצע על ידי חברת המחקר בתחום הגיוס וההשמה Hiring Lab ושנתוניו פורסמו באתר Global Business News מראה שדורשי העבודה לא מייחסים חשיבות גדולה למרחקים גיאוגרפים בין מעונם הרשמי לבין מקום העבודה. לא רק שמרחקים גיאוגרפיים אינם מהווים פקטור מבחינת המועמדים, הם אף מנסים את מזלם מחוץ למדינה ואף מחוץ ליבשת שבה הם חיים ומגישים קורות חיים למשרות רלוונטיות ברחבי העולם.

המחקר החדש, שנערך על ידי פרופ' טרה סינקלייר מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, בדק את התנהגותם של דורשי העבודה ב-51 מדינות אמריקאיות וב-55 מדינות ברחבי העולם על מנת להתחקות אחר הטרנדים הבולטים והמגמות החדשות והמעניינות בעולם הגיוס.

מגמות בעולם התעסוקה הגלובלי לשנת 2014:

– שלוש המדינות הנהנות מביקוש הגבוה ביותר של דורשי עבודה זרים הן שלוש המדינות המתועשות בהן אנגלית היא השפה השלטת: ארה"ב, קנדה ובריטניה (לפי הסדר). המדינה הרביעית ברשימה, המצליחה באופן מפתיע לצמצם פערים לאחרונה היא הודו.

– על פי המחקר: 9.1% מכלל מחפשי העבודה ברחבי העולם מגישים מועמדות לתפקידים במדינות זרות.

– ארה"ב, בריטניה וקנדה מקבלות את מרבית קורות החיים הנשלחים על ידי מחפשי עבודה אל יעדים מחוץ למדינת המוצא שלהם, עם שיעור של 50.2% מכלל קורות החיים שנשלחים ליעדים חוצי גבולות טריטוריאליים.

– בקרב המדינות המתועשות החדשות/ המדינות שבהן הכלכלה מתפתחת באופן מואץ בשנים האחרונות: ברזיל, רוסיה, הודו וסין – הודו היא המדינה היחידה שמצליחה לגייס טאלנטים זרים. המגמה בהודו מעניינת שכן עדיין קיימת הגירה

שלילית של דורשי עבודה המגישים מועמדות למשרות בחו"ל (בעיקר בארה"ב, קנדה ובריטניה). אך יחד עם זאת, הודו נהנית מביקוש אדיר של טאלנטים שמבקשים דווקא להשתלב אצלה במקומות עבודה.

– בתוך הרפובליקה האמריקאית למעלה מ-27% מקרב מחפשי העבודה מגישים קורות חיים למשרות במדינות אחרות (בתוך ארה"ב).

– מגמה נוספת שבולטת מתוך המחקר והיא משקפת בעיקר את שוק העבודה האמריקאי היא שככל שבמדינה יש אחוז גבוה יותר של בוגרי אוניברסיטאות / בוגרי השכלה גבוהה, כך יש נטייה מובהקת יותר של מועמדים צעירים לשלוח קורות חיים למשרות פתוחות מחוץ לגבולות המדינה. לצד מגמה זו, ניתן לזהות מגמה מעניינת נוספת והיא שככל שאוכלוסיית המדינה גדולה יותר, כך קיימת נטייה מובהקת יותר בקרב הארגונים לפתוח משרות לעובדים מחוץ לגבולות המדינה.

– באירופה ובמזרח התיכון קיימת פתיחות רבה יותר לרעיון של גיוס עובדים ומומחים ממדינות זרות ולכן התהליך הופך נוח יותר ומקובל יותר זאת בניגוד למדינות בדרום אמריקה ובאסיה, שם המגמה הזו עדיין לא הפכה למקובלת ולא זוכה לתמיכה ממשלתית או ציבורית.

– ערב הסעודית היא המדינה המובילה ברשימת המדינות שבהן האוכלוסייה המקומית מחפשת עבודה מחוץ לגבולות המדינה עם שיעור של כ-65% מכלל מחפשי העבודה המגישים קורות חיים לתפקידים מעבר לים.
– קליפורניה היא המדינה הנהנית מהביקוש הגדולות ביותר בעולם בקרב מחפשי עבודה בעיקר בשלושת התחומים הבאים: מערכות מידע, אחיות וסיעוד ומכירות.

גם מעסיקים מחפשים לגייס מועמדים מחו"ל

המגמה של הגשת קורות חיים למשרות מעבר לים איננה נובעת אך ורק ממצוקה של מחפשי עבודה שהתייאשו מהיצע המשרות המקומי או לחילופין מחלום של מועמדים להגיע לתפוח הגדול. זהו טרנד הדדי שכן הארגונים מהצד שלהם אינם נרתעים ואף שוקלים ברצינות מועמדות של דורשי עבודה מעבר לים באותה מידה של פתיחות ומוכנות, כך עולה מהמחקר.

פרופ' טרה סינקלייר: "המחסור בכישורים בארגונים ברחבי העולם לצד השאיפה של מחפשי העבודה להשתלב בתפקידים ההולמים את הכישורים שלהם – אלה שתי המגמות שמובילות הן את דורשי העבודה והן את הארגונים להיות פתוחים להביט (לעבר משרות או מועמדים) מעבר לים. שני הצדדים מוכנים לעשות מאמצים כדי לאפשר את תהליך הגיוס הגלובאלי."

בואו להישאר מעודכנים! הרשמו לכנס ניהול משאבי אנוש גלובלי (לחצו כאן)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה