שיתוף

"אוגוסט 2012, אחד מרגעי השיא, אחד הרגעים האלה שאתם יודעים שהחיים כבר לא ימשיכו באותו מסלול. אתה חולם על פסגה בגובה 6000 רגל, מהמסוכנות ביותר. 200 המטרים האחרונים, לפני שאנחנו כובשים את הפסגה, עשרה אנשים שלא רואים, הולכים לעשות את הדבר הזה שנראה כל כך בלתי אפשרי למילוני אנשים.

"באותם רגעים ידי מונחת על המדריך מתקדמים צעד אחר צעד. אבל בצעד הבא, כשאני אמור להניח את הרגל, אני מניח את הרגל ימינה מהנקודה בה הייתי אמור לדרוך, וברגע אחד כל העולם משתנה. ברגע אחד אני נזרק שמאלה בצרחות, כשאני קולט שאני נמצא בקצה המצוק בגובה 1500 מטר" כך פתח איתם ישראלי את הרצאתו: 'לראות מעל ומעבר', בכנס חשיפת מרצים של HRus.

"כל התחושות והמחשבות מציפות […] איך בכלל חשבתי שאצליח לעשות את זה. כל התחושות האלה, המחשבות הפחדים הכול מציף אותי. איך נקלעתי לצרה הזאת. מה עושים עכשיו. איך אני יורד מכאן. וברגע אחד תופס אותי חיוך קטן שמתפשט על כל הפנים.

"[אני מבין] למה בכל פעם אני מחפש אתגר גדול יותר. פסגה גבוהה יותר לכבוש. באותו רגע אני קם, שם את התרמיל על הגב וממשיך את הטיפוס. הידיים נחתכות בסלעים ומתמלאות בדם ואני נופל שוב ושוב. [ופתאום] אני מבין את הכוח האדיר הזה שנקרא כוח הרצון.

"כשאנחנו מגיעים לפסגה בגובה 6000 רגל, […] פתאום זה מכה בי שאנשים רגילים עושים דברים בלתי רגילים. שם, ברגעים המעטים על הפסגה, לפני שאתה מתקפל [כדי לרדת] בחזרה למטה, אני פתאום אני קולט שהצלחתי. הצלחתי לשנות את החיים מחיים ללא מטרות, לחיים ללא מגבלות".

[שואל את הקהל]: הנה חמש עובדות על חיי. איזו מהן לא נכונה:

1 אין לי שום תואר מעולם לא עשיתי פסיכומטרי.

2 נהגתי על כל כלי רכב אפשרי ואפילו הטסתי מטוס.

3 יש לי [בית ספר] לבעלי צרכים מיוחדים שיסדתי בישראל.

4 עוד לפני גיל ארבע גילו יש לי מחלה שגורמת עיוורון.

5 למרות שמעולם לא הגדרתי עצמי כספורטאי עשיתי ארבע אליפויות עולם בשייט […] ו[..] ריצות מרתון.

[הקהל מנחש שהכול נכון].

"נכון", מחייך איתם ישראלי, "האמת היא שהכול נכון. כל דבר שמשיגים בחיים מתחיל מהראש. הדבר היחיד שאני אוחז בו, זה איזושהי תקווה לחיים טובים יותר.

"אני לא זוכר הרבה מאותן שנים של גילאי שלוש ארבע. אבל איפשהו בשנות התשעים בארה"ב, אני נמצא ברחוב עם אלפי אנשים, ועם אבא שלי ועם […] אנחנו מחכים בתור למשהו שאני לא יודע מה הוא. אנחנו מצפים עם עוד הרבה אנשים.

"[…] מעבר לדלפק עומד אדם שאומר דברים מוזרים. יש לידו ערימה של כסף […] הוא מושיט את היד ולוקח ששה שטרות של דולר ונותן לאבא שלי. […]. הוא לוקח ספר קטן שהיום אני יודע שזה ספר תהילים, וברגע שהוא […] לאבא ברור לי שהוא מדבר עלי. הוא אומר: 'אין מה לעשות נגזר עליו להתעוור'. יצאנו משם וראיתי את אבא שלי פורץ בבכי. אני מבין שזה קשור אלי.

"אנחנו חוזרים לארץ, תשע שנים לאחר מכן [נולדים] שני אחים שלי, אני מבין שהנבואה התגשמה והפכנו לשש נפשות במשפחה. ופתאום זה מכה בי. פתאום אני מבין שגם הנבואה השנייה, של ההתעוורות שלי, תתגשם. כשאני מגיע לגיל 22 אני מתעוור לחלוטין. אותו אדם היה הרבי מלובביץ. [הוא אמר שאפסיק לראות] אבל הוא לרגע לא אמר שמפסיקים לחיות בגלל זה.

"היום אני יודע ש[מה שחשוב] זה היכולת לבחור איך לחיות. בסופו של דבר מתרגלים להכול. הבחירה מה אני רוצה בחיים שלי, לי אישית הפכה את החיים. העניין [טמון ב]אם אתה הולך עם מה שאתה מאמין. כשאתה מאמין שיש דרך אחרת אתה תמצא אותה.

"כילד שגדל בקיבוץ, לא מדברים איתי הרבה. בעיקר מדברים עם ההורים מעל לראש. כשעליתי לכיתה ג', ד', מישהו במשרד החינוך החליט שעיוור ואנגלית לא הולך ביחד. יש לו מספיק קשים למה להקשות עוד יותר. אז אני לא לומד אנגלית".

[פונה לקהל]: "תסתכלו סביבכם ותשאלו איך אדם מגיע למה שהוא מגיע. מה זה האמונה. מאיפה זה מגיע. מה זה אמונה. מחשבה? תגובה? הערה? […].

"כילד שמקבל את כל המסרים האלה, אני יוצר לעצמי עולם דמיוני. האתגר הוא לא להיות חריג ב[…] של אנשים רואים. אילו יכולות צריך לפתח כדי להמשיך לשחק עם הילדים במשחקי מחבואים.

"החיים הם לא מתנה על פי בקשתנו. זה משחק שאנחנו נדרשים לשחק, בלי לדעת איך לשחק אותו. […]. כשהייתי בגיל 16 איבדתי את עין ימין ובגיל 22 איבדתי את עין שמאל. דווקא ברגעים כשאתה רוצה להפסיק את המשחק הזה, דווקא שם, אני מקבל את התובנות והכוחות המשמעותיים ביותר שקיבלתי.[…].

"אני מלמד אנשים בספורט ובעסקים, שהם יכולים לעשות מה שהם לא חשבו שהם יכולים לעשות. במה שנראה בלתי אפשרי, אפשר להצליח. כל האתגרים והטלטלות שעברתי הפכו את החיים שלי למעניינים, וההתגברות על הקשיים הפכו את החיים שלי למשמעותיים יותר. היכולת לבחור איך להתמודד עם האתגרים היא זאת עושה את ההבדל. על ידי שינוי בראש, שאפשר גם אחרת. שינוי המציאות מתחיל בשינוי בראש. בדרך החשיבה".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים: eitam007@gmail.com   |   0532202275

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה