בחן את עצמך: כמה ממיומנויות המפתח של מנהלי משאבי אנוש יש לך?

בחן את עצמך: כמה ממיומנויות המפתח של מנהלי משאבי אנוש יש לך?

6 מיומנויות חיוניות של מנהלי משאבי אנוש

שיתוף
פיתוח מיומנויות משאבי אנוש

פיתוח מיומנויות משאבי אנוש

כאשר אנשי גיוס ומשאבי אנוש פוגשים מועמד פוטנציאלי למשרה, הם מעריכים את המועמד אל מול רשימה של מיומנויות מפתח ומאפיינים אישיים הדרושים לתפקיד.

בואו נהפוך את השולחן לכיוון אנשי משאבי האנוש – מהם מיומנויות המפתח הדרושים לתפקיד ואינם ניתנים לוויתור? כמה מהם יש לכם?

ניהול משאבי אנוש מיומנויות מפתח

חשוב לציין כי הרשימה של מיומנויות המפתח אינה סמכותית, היא הורכבה ממאפיינים מגוונים של מנהלי משאבי אנוש שהוכיחו הצלחות בתחום והישגים משמעותיים.

מיומנויות # 1 – יכולת ארגון

ניהול משאבי אנוש דורש גישה מסודרת. קבצים מאורגנים, כישורי ניהול זמן חזקים ויעילות אישית שהם המפתח לאפקטיביות. מנהלי משאבי אנוש מתמודדים עם הקריירה של אנשים וכאשר מנהל מבקש עזרה עם סיום עבודתו של עובד או המלצה  לגבי מועמד, לא תוכלו לומר שעליכם לחפש את הקובץ וזה ייקח זמן. הכל צריך להיות מאורגן, מסודר ונגיש במהירות הדרושה.

מיומנות # 2 – ריבוי משימות

ביום עבודה טיפוסי, מנהל משאבי אנוש יעסוק בבעיה אישית של העובד, בטיפול במותג המעסיק במדיה חברתית, בנושאי שכר, דיני עבודה, מעורבות עובדים, שימור עובד שרוצה לעזוב ועוד ועוד. מנהל משאבי אנוש ממלא שורה שלמה של דברים אשר כל אחד מהם קריטי למישהו.

מנהל משאבי אנוש חייב להיות בעל יכולת ריבוי משימות (Multitasking) ולעבור מטיפול בדבר אחד לדבר אחר בקצב מהיר ועל פי הצורך.

סדרי העדיפויות והצרכים העסקיים נעים ומשתנים במהירות, ולמנהל א' שזקוק לעובד שכיר לא אכפת לו אם אתה כבר עוזר למנהל ב' שזקוק לעזרה בשימוע לעובד אחד. אתה צריך להיות מסוגל להתמודד עם כל זה, בבת אחת.

מיומנות # 3 – התמודדות עם שטח אפור

אחוז גדול ומפתיע של בעיות מנהלי משאבי אנוש נמצאות בטווח "השטח האפור". האם מקרה כלשהו שאירע נחשב לאפליה? האם מקרה אחר נחשב להטרדה? מה נחשב לשעות עבודה גמישות? וכמה רחוק תוכלו ללכת כדי לאשר חופשה לעובד מהיום למחר?  מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מסוגלים לפעול עם מידע שלם ו"לא זמין "ביותר, והם צריכים לדעת מתי לחפש את העזרה המקצועית של עמיתים, עורכי דין ומומחים אחרים.

מיומנות # 4 –  יכולת ניהול משא ומתן

יחד עם האזור האפור מגיע הצורך לנהל משא ומתן – יש לעתים קרובות שתי דעות מנוגדות או יותר, ומנהל משאבי אנוש מוצלח יוכל למצוא קרקע מפשר באמצע ביניהם. חשוב לזכור, כי מטרת המשא ומתן היא לסיים בתוצאה בה שני הצדדים מרוצים, ואת זה לא קל להשיג.

מיומנות # 5 – תקשורת

אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש צריכים לתקשר החל מרמת הניהול, המנהלים, העובדים, עובדים פוטנציאליים, ועד כל הרמות של העובדים הנוכחיים. והם צריכים לעשות את זה בדיבור, בכתב, תוך כדי הדרכה לקבוצות גדולות וקטנות, באמצעות מדיה חברתית ועוד ועוד. הם צריכים להיות משכנעים, אכפתיים, ואמינים.

מיומנות # 6 – ניהול שינוי

רוב החברות כיום נמצאים במצב מתמיד של שינוי. כוחות משימה, מטריצות וצוותים מתעוררים, אשר עושים את עבודתם ומתפרקים בצורה אחרת. ישנם אקזיטים רבים, מיזוגים ורכישות, חברות שהופכות גלובליות וצוותים שמתפרקים ומתגבשים. מנהלי משאבי אנוש חייבים לדעת לנהל שינויים היטב, לשמש קרקע יציבה ורוח גבית לעובדי ומנהלי החברה בתקופות של שינויים ולקחת על עצמם תחומי אחריות נוספים בעת הצורך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה