במידה ויש בעיה בטעינת הטופס ניתן לפנות אלינו לרישום גם בטלפון: 0722-555-225 (לבקש את דבורית) או במייל: office@hrus.co.il

כיצד ממצות החברות בימנו את ההשקעה במשאב האנושי

הכנס יעסוק השנה בכסף החכם… הכסף שאמור להניע עובדים הכסף שאמור להוציא את המרב מן ההשקעה בהון האנושי, ההשקעה שכולם מייחלים למצותה ועל כן ממציאים כל כך הרבה דרכים כדי ליצור את ההשפעה המיוחלת.

כולנו יודעים ששיעור ההשקעה בשכר ההון אנושי הינו מן ההוצאות / השקעות העיקריות של ארגונים, ולכן הכנס שלנו יעסוק בכלל הצורות והדרכים המשמשות אותנו כיום לתמרוץ ועידוד עובדים ברמות הניהול השונות, במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי בטווחי הזמן השונים ובהשלכות הנגזרות של הצורות הללו….

בכנס זה נשתדל להביא בפניכם את חזית העשייה בכל הקשור ליכולת שלכם למצות את ההשקעה בהון האנושי את השיטות החדשניות ביותר בכל הקשור לתגמול ותמרוץ עובדים ומנהלים.

  • תגמול הוני אשר נועד להניע עובדים לטווחי זמן ארוכים ולשמר אותם ואת האינטרסים שלהם ביחס לארגון על כל צדדיו והיבטיו,
  • עדכוני שכר ומענקים שנתיים אשר נועדו לאפשר לארגון להניע עובדים לטווחי זמן בינונים של עד שנה.
  • נעסוק בתמריצים ועמלות לאנשי מכירות אשר נועדו להניע עובדים לטווחי זמן קצרים של ימים עד חודש, דרך תמרוץ עובדים בכירים, וכלה בצורות תגמול יצירתיות ואספקטים פסיכולוגיים של צורות התגמול השונות.
  • הכנס מיועד למנהלי שכר והטבות, למנהלי וסמנכ"לי משאבי אנוש, לחשבי שכר ומנהלי כספים, ולאנשי מקצוע בתחום, בארגוני היי טק, תעשיה, שירותים, פיננסים ומגזר ציבורי.

הכנס יעסוק בכלים ובפרקטיקות מומלצות, ויהיה מאד יישומי למגוון רחב מאד של חברות. בסיום הכנס נתפצל לשתי סדנאות מעשיות, האחת בנושא חידושים בעולם הפנסיוני, והשנייה בפן הטכנוקרטי של נוסחאות ומספרים.

GHיו"ר הכנס
גלעד הרוש
מנהל מחלקת התגמול וההטבות
פלאפון

תוכנית כנס שכר והטבות

התכנסות וארוחת בוקר

08:00-09:00

רוני ולנסיפסיכולוגיה של מערכות תגמול – תפיסות הוגנות בתגמולים
ד"ר רוני ולנסי, ראש התמחות ניהול וניהול משאבי אנוש
בית הספר למינהל עסקים, המסלול האקדמי, המכללה למינהל

מחקרים מצביעים כי כ-70% מהעובדים חשים כי הם Under-Paid. תחושה של חוסר הוגנות משפיעה על רמת הסיפוק ועל המוטיבציה של העובדים. ההרצאה תתמקד בשלושה ממדים של הוגנות: פנימית, תחרותית ואישית. כמו כן נדון בשאלה האם וכיצד מדיניות של סודיות בשכר תורמת לתחושת חוסר הוגנות.

09:00-09:35

אהוד מזומןתמרוץ ותגמול מגזר פרטי מול ציבורי השונה והמשותף
אהוד מזומן, סמנכ"ל משאבי אנוש "בזק"

בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל משנה פניה ומתמודדת עם תחרות קשה בסביבה העסקית שיש לה השלכות בתחרות על כ״א איכותי. כמו כן מתמודדת בזק עם המעבר מעולם של מעסיק ממשלתי למקובל בסביבתה העסקית וזאת תוך שמירה על הוגנות, איזון מערכת יחסי העבודה, תחרותיות בשוק העבודה, מבלי לפגוע ביכולת העסקית. האתגר שלנו נסוב סביב למורכבות של עולם השכר עם מגוון רחב של הסכמים קיבוציים ונציגות עובדים חזקה שדואגת לשמר ולשפר את הישגיה לעובדים ומנגד, הצורך לשמור על רווחיות ומובילות.

09:35-10:10

אבי נירכמה שיותר? או כמה שפחות? ניהול שכר ותגמול בשוק עבודה תחרותי (מאוד)
אבי ניר, מנכ"ל קומפווויז'ן

ההרצאה תעסוק בסיטואציה של ארגונים המתחרים על עובדים במקצועות בהם קיים מחסור בעובדים בשוק העבודה.
הדילמות מנקודת המבט של ניהול השכר והתגמול הן גם חיצוניות (מול מתחרים ומועמדים) וגם פנימיות (סוגיות של הוגנות וכד').
בהרצאה נציג פתרונות פרקטיים להתמודדות בסיטואציות אלה – לטווח קצר וגם ארוך.

10:10-10:45

גלעד הרושתגמול לטווח בינוני – הצגת המודל המשולב של "פלאפון"
גלעד הרוש, מנהל שכר והטבות פלאפון

הרצאתו של גלעד תעסוק במודל התגמול החדשני של חברת פלאפון ששוזר בין עדכוני השכר השנתיים המענקים השנתיים (בונוס) הערכות העובדים ושכר השוק שלהם, מודל זה מאפשר למעסיק לקשור בין התהליכים הארגונים שעד כה היו תהליכים נפרדים כך שהללו יהפכו למעשה לתהליך אחוד באמצעותו ניתן לעודד את העובד לפעול בהתאם למטרות הארגוניות ובמקביל לשלוט בניהול היררכית השכר.

10:45-11:20

הפסקה וביקור בתערוכה

11:20-12:00

מסלול מרכזי (המשך מליאה) – תגמול ותמרוץ

תקשור מדיניות התגמול והתמרוץ לעובדים
גיל רשתי | מומחה לאסטרטגיות תגמול

גיל רשתי

תגמול הוא נושא מורכב, רגשי ולעיתים אף טעון. ברוב הארגונים שאלות בנושא תגמול, בסקר אקלים ארגוני, מציגות את הציונים הנמוכים ביותר.
במציאות שכזו, תקשור אפקטיבי של מדיניות התגמול הוא משימה קשה ביותר. למרות הקושי, קיימת חשיבות עצומה בהצגה סדורה של מדיניות התגמול לעובדים, למנהלים ולהנהלת הארגון. נמצא כי תקשור אפקטיבי של מדיניות התגמול תורם לשיפור התוצאות העסקיות.
בהרצאתו יציג גיל את התועלות בתקשור מדיניות התגמול, קשיים מרכזיים, כלים ליישום ודגשים לתקשור אפקטיבי. ההרצאה תכלול דוגמאות רבות ורעיונות ליישום, תוך התייחסות לקהלי יעד שונים.
בנוסף, תוצג למשתתפים מתכונת אפקטיבית להצגת חבילת התגמול לעובד, באמצעות הצגת דו"ח שכר והטבות אישי. הדו"ח מפרט את רכיבי התגמול ואת הערך הכספי של ההטבות אותן קיבל העובד במהלך השנה. הדו"ח משמש אמצעי תקשור אפקטיבי להצגה והסברה של מרכיבי חבילת התגמול וערכם ובכך מעלה את הערך הנתפש של חבילת התגמול.

12:00-12:30

תמריצים – תכלס
עמיר פיסלויץ | מנכ"ל אינסנטיבס סולושיינס

אמיר פיסלויץכלים מעשיים ליישום אפקטיבי של מודל התמריצים הינם הכרחיים למימוש תקציב התמריצים.
כיצד יידע העובד בזמן אמת כמה תמריצים יש לו? היכן הוא צריך להשתפר? כיצד יממש את מקסימום התמריץ בשיטת ה NBA? כיצד לייצר תחרות חיובית ו… איך מנוהל הליך ההשגות שיש לו באשר לתמריצים שלו בפועל?
סוגיות אלה הינן תמיד החוליה החלשה ביום שאחרי השקת מודל תמריצים.
תמרוץ נכון הוא תמרוץ שמחלחל לשטח- ההרצאה תעסוק במגוון נושאים אלה תוך הדגמת מקרים מהארץ ומחו"ל.
ומה עוד קורה לאחר ההשקה? איך מנהלים קמפיינים נקודתיים עם שקיפות מלאה בזמן אמת? ואיך מבצעים סימולציות לפני השקת מודלים חדשים או שינויים במודלים קיימים.

12:30-13:00

ארוחת צהריים בחדר האוכל של המלון

13:00-13:45

קפה, קינוחים ומשחקי נטוורקינג במתחם התערוכה!
פעילות נטוורקינג חוויתית בין כל משתתפי ההפנינג, בהנחיית צוות המאמנים של אלון גל

13:45-14:15

בחירה בין שני מסלולים מקבילים

אתגרי התמרוץ

תגמול הוני

האתגר בתשלום תמריצים בעולם הקמעונאות
מיכל כהן | ראש אגף משאבי אנוש ושכר במגה קימונאות מקבוצת יינות ביתן

מיכל כהןהאם ניתן בכלל לתת תמריצים לעובדי קמעונאות?
האם זה יעיל וצובר ROI?

מה ההבדלים בין התמריצים לעובדי קמעונאות לאוכלוסיות השונות?
ומה ניתן ללמוד מהתמריצים שניתנים לאוכלסיה אחת על התמריצים שניתן לתת לאוכלוסיה אחרת?

על שאלות אלו ועוד תענה מיכל בהרצאתה בכנס.

.

.

מבוא לתגמול הוני
עו"ד שחר פורת | משרד הרצוג, פוקס נאמן

שחר פורתהאם בדקתם פעם האם התגמול ההוני שאתם נותנים לעובדים ולמנהלים בתוכניות התגמול שלכם חוקיות? האם הן אינן מסבכות את הארגון בעתיד בסיכון להכרה בתגמולים כשכר – על כל המשתמע מכך? ומצד שני – האם אנו יכולים לשפר את התגמול ולצמצם את ההוצאה הארגונית ע"י בחירה נכונה של תכניות תגמול הוניות?
בעיצוב ויישום תכניות תגמול הוניות לעובדים ובכירים ומענקים פרטניים לעובדים ובכירים יש להתחשב במספר גורמים ואלמנטים שלרוב נשכחים בבואנו להעניק את ההטבות השונות. בהרצאתה תמנה ותפרט עו"ד פורת את הכללים בהענקת מענקים הוניים לעובדים.

14:15-14:45

אתגרים בהסדרת מנגנוני תמרוץ ועמלות בהסכמים קיבוציים
שי בירן | ראש אגף הכלכלה בהסתדרות החדשה

שי בירןבשנים האחרונות יותר ויותר ארגונים עוברים תהליך של התאגדות וחתימה על הסכמים קיבוציים. הדבר מהווה אתגר נוסף עבור כל הצדדים (הארגון, העובדים וההסתדרות) אשר רוצים להסדיר את מנגנוני התמרוץ באותם הסכמים אך במקביל רוצים לאפשר גמישות ולהישאר רלוונטים גם בעתיד – שכן כל הצדדים מבינים שמה שנכון להיום לא בהכרח נכון מחר, והטבה משמעותית היום יכולה להיהפך ללא רלוונטית ובכך למיותרת.

ניהול תגמול הוני בינלאומי הלכה למעשה
יעל אלבז רויטר | דירקטור משאבי אנוש, טבע

יעל אלבז רויטרתגמול הוני הינו נכס שימור רב משמעות לחברות אשר משתמשות בכלי זה. אך בעולם גלובלי ומשתנה, יש צורך אמיתי במערך משומן של בקרות והתאמות שונות בין מדינה למדינה, בכדי לתפעל זאת בצורה היעילה והרווחית ביותר הן לחברה והן לעובד.
בהרצאה זו נדבר על קצה המזלג על ניהול תהליכי התגמול ההוני בפנים השונים: אדמיניסטרציה, תקשורות לעובדים וליחידות התפעול השונות, מיסוי, צרכי דיווח במדינות השונות ועוד.

.

14:45-15:15

הפסקה והגרלת ההפנינג

15:15-15:30

בחירה בין סדנאות סוף יום

15:30-17:15

סדנה 2

"נוסחאות ומספרים" – פרקטיקה של תמרוץ ותגמול

האם פעם ישבתם לבחון למה באמת דוחפת שיטת התמרוץ שלכם כל עובד? האם בדקתם את השפעתם של התגמולים השונים על הביצועים?
בסדנה מאלפת נציג טעויות נפוצות, וחשוב מכך – פתרונות מעשיים, לשיטות תמרוץ ותגמול נפוצות, במגוון רחב של ענפים ומקצועות. נראה כי המספרים לא מפחידים כל כך ושנוסחאות יכולות לשמש כלי חזק ולא גורם מרתיע, ונלמד כיצד לבחון באמת את השפעתם של שיטות התגמול הארגוניות של ארגוני המשתתפים.

סדנה 1

חידושים בעולם הפנסיוני
מר מלכיאל רחמים, מנכ"ל מכללת "כספים"

מלכיאל רחמיםרגולציה רודפת חקיקה, עדכון רודף שינוי – העולם הפנסיוני כמרקחה ומנהלי משאבי האנוש נותרים בודדים במערכה…
לא עוד!
מר מלכיאל רחמים, מנכ"ל מכללת "כספים", מלווה יחידים וארגונים בנבחי העולם הפנסיוני בשיח בגובה העיניים שגם "אנשים רגילים" יכולים להבין. מלכיאל יסקור בקצרה את השינויים האחרונים בתחום וירחיב על העתיד לבוא במטרה לאפשר הכנה טובה יותר של הארגון לעתיד בתחום.