שיתוף

פיתוח עובדים, הדרכות והכשרות הוא נושא מורכב. אין ספק שעובדים ומנהלים כאחד מעוניינים להתפתח ברמה המקצועית וגם האישית, ללמוד ולהתקדם.

אלא שבה בעת, הארגון צריך להקצות לכך משאבים: בזמן (שכן ההכשרה מתבצעת לא אחת במקום שעות עבודה) וגם בכסף, בפרט אם ההכשרה נעשית במוסד לימודי שאינו קשור לארגון.

נקודה אחרת היא הזמן של העובדים עצמם. במקרים בהם העובדים נמצאים בעיצומו של פרויקט שלוחות הזמנים בו צפופים, הם נאלצים לדחות את ההכשרה לתקופה בה יהיה להם יותר זמן. לפעמים הזמן עובר וההכשרה נדחקת לקרן זווית.

ובכל זאת, על מנהלי משאבי האנוש לאפשר לכל העובדים והמנהלים לקבל הכשרות באופן שוטף ורציף.

שכן, על אף קוצר הזמן, עובדים ומנהלים כאחד, נמצאים לעיתים קרובות בתחושה שאין מספיק הכשרות, או שההכשרות שהם קיבלו אינן מספיקות.

כדי לסגור את הפער בין הרצון ללמוד ולהתפתח לבין סוגיית חוסר הזמן, פותחו כלים טכנולוגים שהופכים את ההדרכות וההכשרות לנגישות בכל מקום ובכל זמן.

מסקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי כ-50 אחוזים מעובדי הארגונים נמצאים תמיד בתחושה שהם לא מקבלים מהמעסיק מספיק הכשרה והזדמנויות להתפתחות מקצועית.

לכן חשוב להדגיש, כי למרות שלפעמים נראה כאילו מדובר בהטבה שאינה חיונית, כלומר מעין צ'ופר, יש חשיבות רבה להכשרות ולהדרכות. בין השאר משום שהן משפרות במידה רבה את ביצועי העובדים ואת הפרודוקטיביות שלהם.

כל עובד שמעמיק את הידע שלו בתחום העיסוק שלו בארגון, משפר משמעותית את המיומנויות שלו וכתוצאה מכך מסוגל לבצע את תפקידו בצורה הרבה יותר טובה.

עובד שמקבל הכשרה שמפתחת את כישוריו והשכלתו יכול לבצע את תפקידו טוב יותר. קביעה זו נכונה לגבי כל תחומי העיסוק.

זאת ועוד, ארגונים שמעניקים לעובדים שלהם הכשרה באופן קבוע מגלים שהנאמנות ומידת המחוייבות של העובדים שלהם משתפרים, שכן ההכשרה משפרת ומחזקת את האחיזה שלהם בענף, במטרת העסק ובתחות האחריות שלהם כלפי העבודה שהם מבצעים.

בארגון שמורכב ממחלקות בעלות תחומי עיסוק שונים לחלוטין כדאי להקפיד על יצירת סביבת עבודה המעודדת את כל העובדים ללמוד ולעודד זה את זה ללמוד.

יתרון נוסף שיש להכשרות קבועות טמון בהפחתה משמעותית של שיעורי תחלופת העובדים. יש לכך חשיבות רבה שכן, שיעורי תחלופה גבוהים יכולים לגרום ללא מעט שיבושים במהלך התקין של העסק, ולהגדלת עלויות משמעותית.

לכן ההשקעה בהכשרות, אף על פי שהיא כרוכה בעלויות, מניבה תועלת חיובית ולכן מהווה דרך יעילה ומועילה יותר להוציא את כספי הארגון.

במילים אחרות, עדיף להוציא את הכסף על הכשרות והשקעה בעובדים מאשר על עלויות הכרוכות בתחלופת עובדים.

בסיכומו של דבר, רוב העובדים יעריכו מאוד את ההזדמנות שהארגון מעניק להם ללמוד. הערכה כזאת תאפשר לשמר את העובדים לאורך זמן בארגון, בין אם מדובר בהכשרות שקשורות למקצוע שלהם ולהתפתחותם וקידומם בחברה עצמה, ובין אם מדובר בלימודים חיצוניים שלעיתים קשורים בעקיפין למקצוע שלהם ומשיקים לו, ולעיתים הם בנושאים אחרים לחלוטין.

ההכשרות מאפשרות לעובדים להתרענן ולקבל השראה. הן מעניקות לעובד תחושה שהוא לא עושה עבודה מונוטונית שחוזרת על עצמה כל הזמן, אלא שיש לו איך ולאן להתפתח. והתוצאה היא העלאת מידת המוטיבציה.

ולבסוף, שמירה על רמות גבוהות של מחוברות עובדים הינה קריטית לחיזוק התוצאות הכספיות של הארגון, כלומר להיקפי ההכנסות והרווחים.

הכשרות תורמות רבות למידת המחוברות של העובדים ועל ידי כך תורמות, גם אם בעקיפין, לשיפור התוצאות העסקיות של הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה