האם יש לשלם לעובדים עבור זמן נסיעה לעבודה כשעות עבודה?

האם יש לשלם לעובדים עבור זמן נסיעה לעבודה כשעות עבודה?

האם אנשים אשר עובדים במהלך הנסיעות לעבודה בתחבורה ציבורית, צריכים להשתכר עבור הזמן הזה?

שיתוף
עבודה בדרך

עבודה בדרך

מחקר מעניין שהוצג בחודש מרץ האחרון באנגליה בכינוס השנתי של האגודה הגיאוגרפית המלכותית (IBG) בנושא גישה ציבורית ל – Wi-Fi, הוביל לשאלה – האם יש לשלם לעובדים שעות עבודה עבור נסיעות בתחבורה ציבורית?

השאלה עלתה בעקבות המחקר, שהראה כי הנוסעים בתחבורה ציבורית לרוב עובדים במהלך הנסיעות שלהם לעבודה וממנה חזרה, כפי שנצפה בחיבורי ה- Wi-Fi.
ד"ר ג'ולייט ג'יין, ד"ר בילי קלייטון וד"ר קרוליין בארטל מאוניברסיטת West of England, ניתחו את ספיגת Wi-Fi חינם בשני מסלולים עיקריים של Chiltern Railways – לונדון ובירמינגהם ובחנו איך הנוסעים משתמשים באינטרנט החופשי בנסיעות שלהם.

במחקר נסקרו 5000 נוסעים, וצוות המחקר מאמין כי ההשפעה של האינטרט הזמין חופשי לנוסעים הינה חשובה ביותר מבחינת העבודה.

במהלך תקופה של 40 שבועות בשנת 2016, הגדילה חברת Chiltern Railways את כמות ה- Wi-Fi הזמינה ללא תשלום ללקוחותיה במסלול הראשי שלה, ובסביבות 3000 לקוחות נסקרו. התוצאות הראו כי עד סוף 40 השבועות, הנוסעים הם אלו שבצעו את מרבית החיבורים לרשת. במסלול בירמינגהם ללונדון, שיעור הנוסעים שהתחברו לאינטרנט האלחוטי החינמי עלה מ 54% כאשר 20MB הוצע, והמספר עלה ל 60% כאשר 125MB הוצע. לשם ההשוואה, הקשר לפי נתונים ניידים נע סביב 48%.

ראיונות עם לקוחות חשפו מדוע גישה לאינטרנט היה חשוב עבור הנוסעים ובמיוחד נוסעים עסקיים. משיבים רבים הביעו את דעתם לגבי נסיעתם לעבודה כ"זמן "כדי להדביק את עבודתם, לפני או אחרי יום העבודה המסורתי שלהם. זמן המעבר הזה גם אפשר לאנשים להתרענן במהלך "החלפת התפקידים" שלהם, למשל מלהיות הורה השולח את הילדים אל בית הספר בבוקר למנהל עסקים במהלך היום.

היכולת להתחבר ולעבוד מכל מיני מקומות כגון מסעדות, לובי של בתי מלון, שדות תעופה וכו' היא נהדרת. אולם, האם העובדים אשר מנצלים את זמני הנסיעה הללו לעבודה, לא אמורים להשתכר עבור עבודה זו?

ד"ר ג'ולייט ג'יין מצוות החוקרים אמרה בוועידה: "אם זמן הנסיעה ייחשב כזמן עבודה, תהיינה לכך השפעות חברתיות וכלכליות רבות, כמו גם השלכות על תעשיית הרכבות. זה עשוי להקל את הלחץ על שעות השיא, כאשר בשעות השיא יהיה ניתן לאפשר נוחות וגמישות יותר סביב זמני עבודה. עם זאת יצטרך להיות יותר פיקוח ואחריות על הפרודוקטיביות של העובדים".

לפני עשרים שנה, נוסעים באוטובוסים וברכבות ובכל אמצעי אחר של תחבורה פסיבית (ביסודו של דבר כל מי שאינו נוהג) אולי היו מסוגלים לעבוד במידה מסוימת, אבל זה היה מוגבל מאוד.

היום, עם גישה של 24/7 לרשתות, משאבים וכו ', היכולת השתנתה. עצם הטכנולוגיה שאילצה אותנו לנהל שיחות קשות מאוד על איזון בין עבודה/חיים יכולה להציע דרך קטנה להוסיף איזון נוסף לחיינו.

המחקרים מראים כי יותר מ 90% מהעובדים אומרים שהם פרודוקטיביים בעבודה, מה שאומר שהם צריכים למצוא פעמים אחרות ומקומות אחרים להמשיך להיות פרודוקטיביים ולעמוד ביעדי העבודה שלהם. האם אפשרות זו של קבלת תשלום עבור עבודה במהלך שעות הנסיעה יאפשרו את זה? האם זה רעיון טוב? זו נקודה למחשבה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה