מהיכן יבואו המקצועות החדשים? בעקבות אידי ווינר והתאוריה של המרחבים החדשים

מהיכן יבואו המקצועות החדשים? בעקבות אידי ווינר והתאוריה של המרחבים החדשים

מודל המרחבים החדשים של אידי ווינר

שיתוף
יהלי אדמתי

יהלי אדמתי, מטריקס

בכנס 'עולם העבודה העתידי' שיתקיים ב 21 באוקטובר בכפר המכביה, תיקח יהלי אדמתי, Innovation Strategist ב"מטריקס", את הקהל למסע בעקבות מודל המרחבים החדשים אשר בנתה "אידי ווינר" – מיסדת ומנהלת חברת Future Hunters.

"בכל פעם אנחנו רואים כלכלה נבנית על גבי כלכלה קודמת". אומרת יהלי אדמתי. "כך, הכלכלה התעשייתית נבנתה על גבה של הכלכלה החקלאית (אשר עדין אתנו), גבה של הכלכלה הפוסט תעשייתית, על גבי הכלכלה הפוסט כלכלית, כלכלת המידע וכעת, על פי התפישה של אידי ווינר, אנחנו לפני הכניסה לכלכלה אשר נשענת על מערך נרחב של מרחבים".

"הכלכלות: ,Outerspace Cyberspace, , Microspace ונוספות, כולן קשורות באופן כזה או אחר לממד של המרחב – Inner space".

כיצד זה נקשר למוח האנושי?

"אנחנו כבר יודעים שלחיות ולצמחים יש מוח, כל מה שנלמד לגביהם נוכל לאמץ ולהפעיל. אנחנו לומדים על המוח האנושי הרבה מאוד – לא נספיק כפי הנראה למפות את כל הקשרים במוח האנושי לפחות לא בעשור הקרוב, כך זה נראה לפחות, אולם כבר עכשיו אנחנו יודעים לגבי המוח האנושי למשל, שיש הבדלים דרמטיים בין גברים ונשים ומה מפעיל את החלקים השונים אצלם במוח.

מכאן, יהיה יותר ויותר חיבור למה שקורה במוח – נשאף להיות יעילים יותר בכל היבט, בתהליכי הלמידה שלנו , ביצירת סימולציות אשר מעודדות העדפה. כל מה שקשור למוח עתיד להיות מאוד משמעותי נראה הרבה מקצועות חדשים שמתפתחים סביב הנושא הזה. הרבה מקצועות שיתחילו במונח Nureo ".

מה לגבי תעשיית מרחב החלל העתידית?

"לגבי תעשיית ה- Outerspace, אנחנו כבר יודעים שתעשיות אדירות נוצרות ברגעים אלו ואשר תגענה להיקפים כספיים אדירים, תעשיות אשר נוגעות לחקר החלל , לניצול החלל ואפילו לבדיקה של אינטליגנציות מחוץ לכדור הארץ ולכך תהיינה השלכות רבות. נצטרך אנשים אשר יישבו את החלל, יבנו בחלל, ובקרוב מאוד נתחיל לחצוב אסטרואידים בחלל ויהיה צורך להביא את האנשים לשם למשימות אלו. אנחנו מדברים על 200,000 איש אשר כבר נרשמו למשלחות לחלל במהלך 2,020 -וכל זה יחייב הרבה מאוד עבודה ופעילות סביב תכנון חייהם – היכן יגורו , כיצד יעבדו , איך נטפל בהם וכו' ".

מהו העתיד בתעשיית ה- Microspace?

"משמעות תעשיית ה- Microspace היא, שנעסוק באופן אינטנסיבי במה שקורה ברמת האטומים הבודדים. דוגמה שאנחנו כבר מכירים היא הדפסת תלת ממד וכעת מתפתחת הדפסת ארבעת הממדים . אנחנו עתידים לראות חיבורים חדשים שלא יכולנו כלל להעלות על דעתנו ברמות הכי בסיסיות של החומר – בין חלקיקים לאטומים , לנויירונים , לוויברציות , לקרינה – ומכל השילובים אשר ייווצרו שם במקום שאי אפשר לראות בעין רגילה -תיווצרנה הזדמנויות גדולות ומקצועות אשר יסייעו בקידום שלהן".

מהי תעשיית המרחב הווירטואלי?

"תעשיית ה- Cyberspace -המרחב הווירטואלי אנחנו רק עושים צעדים ראשונים ביותר בתחום הזה – המעבר אל העולם הווירטואלי אשר הופך להיות משולב ועטוף במציאות המוחשית – אנחנו רואים יותר ויותר רופאים מתרגלים לקראת ניתוחים מורכבים [ הפרדת תאומים סיאמיים ] באמצעות מציאות מדומה , תלמידים נוסעים אל העבר כדי ללמוד עליו באמצעות מציאות מדומה. כאשר המגמה הזאת תתחזק ותלך ונעבור מחינוך ללמידה, נצטרך מדריכים אשר ילוו אותנו בתהליכים הללו , פרשנים שיסבירו מה אנחנו רואים , טכנאים אשר יטפלו במכשירים הללו וכו'".

ויש גם את תעשיית מרחב הזמן…

"תעשייה מרחב הזמן – Timespace נוצרת כיוון שזמן מתחיל להיות מאוד משמעותי והוא הופך להיות המטבע היקר ביותר עבורנו ולכן מתחיל להיווצר שינוי מאוד חשוב באספקה של שירותים ומוצרים – החל מאמזון אשר מבטיחה אספקת מוצרים מהירה, דרך מכון ספא אשר יתפקד דווקא בשעות הפנאי [ דהיינו בלילות ולא רק בימים .. ] ועוד.

על התפתחות התעשיות החדשות הנוספות בעתיד עולם העבודה, תרחיב יהלי אדמתי בהרצאתה בכנס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה