שיתוף

לעבודה מהבית יש יתרונות רבים אבל היא טומנת בחובה כמה אתגרים. האתגר של מנהלי משאבי האנוש הוא להיות מודעים לכך שכאשר הם מראיינים מועמדים לתפקידים שמיועדים להתבצע מרחוק בלבד, כלומר לעובדים שמתגוררים במרחק פיזי גדול ממקום העבודה, ולא מצופה מהם להגיע למשרד, עליהם לחפש מועמדים שבנוסף לכישורים שלהם לבצע את התפקיד עצמו, הם גם יודעים מה נדרש מהם כדי לבצע את העבודה בצורה מוצלחת מהבית, ומסוגלים לעמוד באתגרים שעבודה מרוחקת מציבה בפניהם.

בנוסף על כך, מנהלי משאבי האנוש חייבים לפתח שיטה שתאפשר להם לדעת שהמועמד שהם קיבלו לעבודה, הוא גם העובד שמבצע אותה.

אחד החששות הגדולים בכל הקשור להליכי גיוס מרחוק הוא, שיצוץ "ענף" שלם של מועמדים "מקצועיים".

כלומר אנשים שיקבלו תשלום ממחפשי עבודה, כדי לבצע עבורם את הליך הגיוס. מנהלי משאבי אנוש שלא יוכלו לזהות בוודאות את המועמד שמשתתף בהליך הגיוס, עלולים למצוא עצמם עם מועמדים שהם פחות מיומנים ופחות מתאימים לתפקיד ולארגון, מהמועמד שמבצע בפועל את הליך הגיוס.

אשר לביצוע העבודה עצמה מרחוק, מתברר שעבודה מרחוק דורשת מערך מיומנויות שונה מזה שנדרש מעובדים במשרד.

אף על פי שהתפקיד שהעובד נדרש לבצע הוא בדיוק אותו תפקיד, בין אם הוא עובד מהבית או מהמשרד, והמשימות הן אותן משימות, העבודה מהבית דורשת סגנון עבודה שונה, וכן תכונות ויכולות שאינן חיוניות לעובדים מהמשרד.

לכן, בעת ריאיון העבודה, מנהל משאבי האנוש חייב להיות מצוייד בסט שאלות שמתייחסות למיומנויות עבודה מרחוק, בנוסף לשאלות הרגילות שהמראיין שואל בנוגע לעבודה הרגילה במשרד.

במילים אחרות, הצלחה בתפקיד שמתבצע כולו מהבית (מרחוק) דורשת כישורים וניסיון שקשורים לסגנונות והרגלי עבודה.

יש כמה תכונות שבסביבת עבודה במשרד יש להן חשיבות פחותה משמעותית לעומת מידת החיוניות שלהן כאשר עובדים מהבית.

אחת התכונות הללו היא מהימנות. ראשית, יש לוודא שהמועמד הינו ישר ומהימן ושאפשר לסמוך עליו.

זה נכון גם לגבי הליך הגיוס עצמו (כלומר לוודא שמול מנהל משאבי האנוש ניצב מועמד אמיתי ולא אדם שעיסוקו הוא בלבצע הליך גיוס עבור מועמד פחות מתאים), וזה נכון גם לגבי העובדה שהצוות שהמועמד עומד להצטרף אליו יוכל לסמוך עליו שיעמוד בלוחות זמנים, שישתתף בפגישות, ושיעדכן אותם בהתקדמות המשימות שלו.

תכונה חשובה נוספת היא תקשורתיות טובה. כלומר היכולת של המועמד לתקשר היטב עם צוות מרוחק, שכן התקשורת כולה נעשית באמצעים אלקטרונים. בין אם בשיחות וידאו או בהודעות טקסט או דואר אלקטרוני.  

כאשר בוחנים מועמד לתפקיד שמתבצע כולו מרחוק, כלומר בעבודה מהבית בכל ימות השבוע, יש צורך לוודא שהמועמד הוא אדם שמסוגל לבסס אמון, לבנות קרבה ולהביע רעיונות בצורה ברורה ותמציתית.

תכונה שלישית שהינה קריטית עבור עובדים שעובדים מהבית בכל ימות השבוע, היא עצמאות. כאשר העובד עובד מרחוק, הוא לא יכול לבקש עזרה על כל צעד ושעל.

הוא חייב להיות אדם שנוח לו מאוד לעבוד באופן עצמאי ולמצוא בעצמו פתרונות לבעיות שצצות תוך כדי ביצוע העבודה.

אל תכונת העצמאות מתווספת תכונה חיונית אחרת: היכולת והרצון לנקוט יוזמה. עובד שעובד רק מהבית, לא יכול להישען על מנהל שיסייע לו כל הזמן והוא גם לא נמצא תחת פיקוח של מנהל שמוודא שהוא עובד או גולש ברשתות החברתיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה