חמש השנים שבין 2021 ל-2025 סימנו האצה חסרת תקדים באימוץ הדיגיטלי ברחבי הארגונים בכלכלות המערביות.
האצה זו של מעבר לדיגיטל בארגונים הונעה ברובה על ידי הצורך לנהל עובדים מרחוק ולשמור על המשכיות עסקית.
עם זאת, השגת מעמד של ארגון דיגיטלי באופן מלא, שבו פעולות הליבה, אינטראקציות עם לקוחות ואסטרטגיית הנתונים הם דיגיטליים ומאוחדים לחלוטין, עדיין לא הושלמה ולא סומנה כיעד סופי.
המעבר לדיגיטל בחמש השנים האחרונות (2021-2025) – התקדמות והתייצבות:
מגיפת הקורונה אמנם דחפה את רוב הארגונים במדינות המערב לדיגיטליזציה בסיסית, כלומר לאוטומציה של תהליכים קיימים, אבל טרנספורמציה דיגיטלית מלאה והוליסטית התבצעה בצורה סלקטיבית יותר.
סקרי שוק משנים אלה, שבוצעו במגינות מערביות, מצביעים על מעבר מסיבי לתשתיות ענן וכלי תקשורת.
מהסקרים עולה, כי עד לתקופה הנוכחית (סוף 2025), יותר מ-80% מהחברות בצפון אמריקה ובמערב אירופה יישמו לפחות יישום עסקי מרכזי אחד מבוסס ענן (למשל, ERP בענן, CRM).
אבל למרות ההשקעה הכבדה, אחוז החברות שהשיגו בגרות דיגיטלית מלאה ואמיתית, המוגדרת על ידי פעולות משולבות, מבוססות בינה מלאכותית ותהליכים מקצה לקצה ללא נייר, נותר צנוע יחסית.
חברות הייעוץ העריכו נתון זה בכ-25% עד 30% מהארגונים הגדולים שעברו לדיגיטציה מלאה עד סוף 2025.
מגזרי הפיננסים וההייטק הובילו את המהלך הזה, ולעיתים קרובות הגיעו לרמות בגרות קרובות ל-40%.
מנגד, מגזרים כמו בנייה וייצור מסורתי פיגרו מאחור, כאשר שיעורי הבגרות הדיגיטלית המלאה היו לרוב מתחת ל-15%.
המחסום העיקרי היה לעיתים קרובות לאו דווקא זמינות טכנולוגית, אלא תרבות ארגונית, מערכות מדור קודם והקושי לשלב מאגרי נתונים מבודדים.
המעבר לדיגיטל הצפוי בחמש השנים הבאות (2026-2030) – האצת הבינה המלאכותית:
במבט קדימה לשנת 2030, שיעור הבגרות הדיגיטלית צפוי להרקיע שחקים, והוא מונע בעיקר על ידי האימוץ הנרחב של בינה מלאכותית יוצרת ואוטומציה מתקדמת, שמפחיתים משמעותית את עלות ומורכבות האינטגרציה.
התחזיות מצביעות על כך שאחוז הארגונים הגדולים במדינות מערביות, הפועלים כישויות דיגיטליות ומאוחדות במלואן, יגיע לכ-65% עד 75% עד שנת 2030.
חלק ניכר מהצמיחה הזו יגיע מחברות בגודל בינוני, שיכולות כעת למנף פלטפורמות ענן סבירות המבוססות על בינה מלאכותית.
מיקוד ההשקעה המרכזי יעבור מרכישת כלים דיגיטליים גרידא, לשילוב והאחדת נתונים.
חברות צפויות לשאוף לעבור משימוש בכלים דיגיטליים, למערכות מבוססות נתונים, שבהן הבינה המלאכותית שולטת על הכול, מניהול שרשרת האספקה ועד גיוס כישרונות.
התקופה שבין השנים 2026 ל-2030 צפויה להיות העידן המכריע שבו הפעילות הדיגיטלית תפסיק להיות יתרון תחרותי ותהפוך לדרישת הסף להישרדות ויעילות עסקית.








