5 דרכים למשחוק מוצלח

5 דרכים למשחוק מוצלח

המשחוק הופך טרנדי ויכול להיות כלי ניהולי מוצלח שישפר מעורבות ותפוקה - כל זאת בתנאי שתתנו לו את הכבוד והתמיכה המגיעים לו.

שיתוף
gamification

המשחוק, Gamification, נועד לספק למנהלים ולמקצועני ה-HR כלים שיהפכו את העבודה לפורה ומהנה יותר. המשחוק עושה שימוש במשחקי רשת ועיצוב מתוחכם על מנת לסייע בגיוס עובדים וביצירת מעורבות, לחזק את הביצועים ולתת זריקת אדרנלין לחיי העבודה של כולם. כשהוא מתוכנן ומבוצע היטב, המשחוק יכול לקצור פירות נאים. 70% מ-2,000 החברות הגלובליות של פורבס הצהירו שישתמשו במשחוק בדרך כלשהי.

כדי להבין במה מדובר, מגן מ. בירו מפורבס מציעה להציץ לאתרי משחוק כמו Bunchball, Badgeville, Knack ואחרים, ומזכירה שהמשחוק יכול להועיל רק אם המשתתפים משתמשים בו נכון. היא מציעה חמש דרכים שבעזרתן מנהלים יכולים להפיק את הערך המרבי מהמשחוק:

1. התאמה. כל ארגון הוא ייחודי ועל מנת שהמשחוק יצליח, הוא חייב לשקף באופן הטוב ביותר את התרבות הארגונית, היעדים, הפרקטיקות והצרכים של החברה. אתם זקוקים לאינטגרציה והתאמה שתגרום לכך שהנאמנות והביצועים של העובדים המשחקים תצמח באופן שיעזור לארגון להגשים את יעדיו. המשמעות היא שהמשחוק חייב להתחבר לתרבות הארגונית ולתשתית ה-IT על מנת שלא תהיה ההפרדה בין המשחוק לבין העולם האמיתי של העסק ושל העובדים. לשם כך נדרשת תוכנה שעוצבה תוך התחשבות בהרבה מידע שהתקבל מההנהלה וממחלקת משאבי האנוש.

2. תגמול והכרה. כאשר אנשים מצליחים במשחוק, הם צריכים לקבל תגמול והכרה. התגמולים צריכים לייצג משהו בעל משמעות ולהוביל לקידום בקריירה, כסף וכן הכרה אמיתית של הקולגות וההנהלה בהישגים. אל תשכחו: משחוק הוא לא משחק, אלא כלי ניהולי רציני ויש להתייחס אליו כאל כזה.

3. שמרו על מותג מעסיק רענן. אנחנו חיים בעולם שמפגיז אותנו בגירויים. לכן, על מנת לתחזק את מעורבותם של העובדים, צריך כל הזמן לשפר ולשדרג את תוכנית המשחוק. אם תוכנית המשחוק מתחילה לאבד מטריותה, האנשים יאבדו מההתלהבות והמשחוק יהפוך לעוד מטלה שגרתית.

4. עשו את זה כיפי. גם אם ברגע מסוים אנחנו מרגישים שהפייסבוק התיש אותנו ונמאס, ואנחנו סוגרים אותו, סביר להניח ששעה אחרי זה נחזור לבדוק התראות, סטטוסים והודעות. הסיבה לכך היא שהמדיה החברתית דינמית, משתנה ללא הרף ופשוט ממכרת. אי אפשר להכחיש – התמונות החמודות של החיות פשוט מרתקות אותנו למסך. אם נשוב אל המשחוק, מנהלים רוצים ליצור דינמיקה מרגשת מאותו סוג שקיים במדיה החברתית. דינמיקה כזאת מעודדת תחרות כנה והוגנת ותחושה של בעלות וציפייה. אם המשחוק יהיה מהנה, הוא יוכל להיות כלי ניהולי שבונה קהילה ובסופו של דבר משנה את הארגון באופן חיובי וגורם לעובדים להיות מעורבים רגשית ושכלית. על פי בירו, גם גופנית.

5. תמכו בצוותים שלכם. משחוק מוצלח מחייב השקעה כספית ותמיכה. הוא לא יכול להיות add-on פשוט. ודאו שלמנהל המשחוק שלכם יש גישה ישירה להנהגה וגם סמכות ממשית. אולי מוקדם מדי למנות סמנכ"ל משחוק (CGO), אבל אולי גם זה יגיע. כדאי למדוד תוצאות אחת לתקופה ולתת למשחוק את התמיכה שלה הוא זקוק מההנהלה.

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה