4 דרכים למניעת נטישת עובדים

4 דרכים למניעת נטישת עובדים

כאשר עובדים עוזבים, מלבד פגיעה אפשרית במותג המעסיק, המשמעות היא גם עלויות יקרות

שיתוף
 מניעת נטישת עובדים

 מניעת נטישת עובדים

עלויות הגיוס, עלויות הכשרה של עובדים חדשים, ועלויות מילוי המקום ע"י עובדים קיימים עד לאכלוס המשרה, כל אלו יכולים להוביל להפסדים ניכרים. אין ספק שהטוב ביותר הוא למנוע נטישת עובדים.

נושא נטישת עובדים יוצג בהרחבה ביום העיון שיתקיים ב- 23.1.2018 בקולומבוס אירועים, רעננה.

אם אתם חווים תחלופת עובדים גבוהה, חשוב להבין ממה זה נובע ומה ניתן לעשות כדי לטפל בכך. חשוב לפעול כמה שיותר מהר, בטרם תספגו את העלויות הכבדות ואת ההשלכה על מותג המעסיק.

להלן 4 דרכים לצמצום נטישת עובדים:

גייסו את האנשים הנכונים

שימור על העובדים בחברה מתחיל לפני הכל בגיוס האנשים הנכונים. אתם וודאי מעסיקים עובדים בעלי מיומנויות חזקות התואמות למשרד הפתוחה, אך כמה טוב העובדים שלכם משתלבים עם תרבות החברה?

יש לוודא כי אתם מגייסים עובדים שמבחינה התנהגותית ותרבותית מתאימים לתרבות החברה. תוכלו לשאול את המועמדים בשלב הראיון, כיצד הם יגיבו במצבים מסוימים. כך תקבלו אינדיקציה לגבי ההתנהגות שלהם. הקפידו8 להראות למועמדים את החברה, הבניין, המשרדים והעובדים הקיימים, כדי שיחושו מראש אם הם מתאימים באופן כללי לאווירה הקיימת המחשבה צריכה להיות שאם אתם הולכים לאבד אותם בשל חוסר התאמה תרבותית, עדיף שזה יהיה כבר בשלבים הראשונים ולא לאחר שגויסו ונקלטו.

אם העובדים אינם מתאימים לסביבת העבודה שלך, הם לא יהיו מאושרים. הם לא יתאימו, הם לא יסתדרו עם עמיתיהם לעבודה, והם ירגישו בודדים. אפילו מועמד מצטיין שאינו תואם להתנהגויות ולתרבות של החברה, יישאר זמן רב. הוא ייקח את הכישורים שלו למקום שבו הוא מתאים.

ספקו הצעה תחרותית וטובה

אנשים רוצים להשתכר יפה ולקבל הטבות איכותיות. הם צריכים לכסות הוצאות סטנדרטיות כמו דיור, שירותים, מזון, ורוב האנשים רוצים הטבות שיאפשרו להם ליהנות בזמן העבודה הממושכת, כגון ארוחות מסובסדות, מתקני כושר, וכד', שמציעות החברות המתחרות. אם אתם לא תציעו להם את זה, הם יפנו למקום שכן מציע – וכך תאבדו אותם.

בעת קביעת השכר וההטבות עבור העובדים שלכם, חשוב לעשות מחקר שוק לגבי שני התחומים. חשוב לגלות כמה המתחרים שלכם משלמים לעובדים שלהם. מחקר טווח שכר תחרותי המבוסס על משרות דומות באזור שלכם, יספק את המידע.

ספקו שבחים

העובדים שלכם זקוקים לעידוד והכרה. כאשר העובדים עושים משהו נכון, הראו את הערכתכם. כאשר הם מסיימים פרויקט גדול וקשה או מסיימים משימה לפני המועד שנקבע, שבחו אותם. הראו להם שאכפת לכם ואתם מרוצים מהצלחתם.
אין צורך לשבח את העובדים על בסיס יומי, אבל חשוב שיידעו שכאשר הם עושים טוב, הם מקבלים יחס הולם, כך שיהיו מונעים להמשיך ולעשות.

המטרה היא ליצור סביבת עבודה מעודדת וחיובית. כאשר העובדים מרגישים מכובדים, מוערכים, רצויים ומונעים, הם נוטים יותר להישאר

הציגו את נתיב הקריירה

אם העובדים יישארו בפוזיציה אחת למשך זמן רב מדי, הם עשויים לחפש עבודה אחרת שבה הם יכולים להתקדם. רוב העובדים רוצים להגדיל את הכישורים והידע שלהם ולהתקדם בסולם הקריירה. הציגו לעובדים את אפשרויות הקידום שלהם ואת נתיב הקריירה הפוטנציאלי, כדי שיהיה להם לאן להגיע. זה יספק להם תחושה של כיוון ותכלית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה