תוכנית עבודה רווחה 2015

תוכנית עבודה רווחה 2015

בנינו עבורכם תוכנית עבודה רווחה 2015 שכוללת 89 פעילויות אפשריות לרווחת העובדים ואת כלל החגים - כולם מרוכזים במקום אחד לשימושם של מנהלי משאבי אנוש ומנהלי רווחה.

שיתוף
תוכנית עבודה רווחה 2015

בניית תוכנית עבודה למשאבי אנוש הינה עבודה קשה בפני עצמה, בארגוני ענק בהן יש מחלקות ייעודיות שונות באגף משאבי האנוש אשר מטרתם לטפל בתתי הנושאים שתחת אחריותם אף פורטים את תוכנית העבודה הכללית לתוכניות עבודה סגמנטליות כגון: תוכנית עבודה רווחה, תוכנית עבודה הדרכה, תוכנית עבודה גיוס, ועוד…

לעומת זאת, במרבית הארגונים הקטנים ובאחוז ניכר מהארגונים הבינוניים – בניית תוכנית עבודה ייעודית לטיפול בכלל נושאי ההון האנושי אינה מתבצעת כלל או נבלעת בתוך תוכנית העבודה הכללית של הארגון ואינה מקבלת ייצוג הולם ביחס לחשיבותה.

חשיבות בניית תוכנית עבודה לניהול משאבי אנוש:

ישנם ארגונים רבים שאינם מייחסים חשיבות לתכנון ובנייה ויישום של תוכנית עבודה לניהול ההון האנושי על כלל היבטיה, וזאת למרות החשיבות הרבה של הנושא!

במרבית הארגונים ההוצאה הגדולה ביותר הינה על ההון האנושי: החל משכורות, דרך הדרכה והכשרה של כח האדם ועד לעלות הגדולה של גיוס עובדים חדשים, ועדיין ארגונים מעדיפים להשקיע כספים רבים בניהול מלאי ומערכות רכש במטרה למדוד ולייעל תהליכים אלו אך לא בתקצוב מערכות ותוכניות לניהול ההון האנושי, שימורו בארגון והכשרתו.

פתרון חלקי עדיף על חוסר פתרון כלל – הרחבת פתרון קיים טובה גם היא!

בעוד תוכנית עבודה מלאה ותכנון אסטרטגי של ניהול ההון האנושי שונה מארגון לארגון ויש לבצע באופן פרטני, חיפשנו כאן במערכת HRus כיוון בו ניתן לתמוך בבניית תוכנית העבודה אשר תתמוך במספר הארגונים הגדול ביותר. מצאנו את תחום רווחת העובדים ככזה שבו החיסכון בזמן ומשאבים והיכולת שלנו להשפיע ולתרום לקהל משאבי האנוש הינו הרחב ביותר.

במקום שכול ארגון בפני עצמו יצטרך לתכלל את כלל הפעילויות האפשריות לביצוע אירועי רווחה, בדגש על פעילויות בתקצוב נמוך ובאימפקט גבוה, החלטנו לבצע את העבודה עבורכם, להקדיש את הזמן והמשאבים שלא בטוח כלל שכל ארגון יכול לבצע בשטף העבודה הרגיל – ובכך להביא לחסכון אפשרי גדול עבור כלל קהילת משאבי האנוש.

לפיכך בנינו תוכנית עבודה רווחה 2015 אשר מהווה בסיס לבחירת פעילויות רווחת העובדים אשר יתאימו לכלל הארגונים במשק הישראלי.

התוכנית כוללת 89 'מופעים', אשר נפרסים על פני 16 חודשים (החל מספטמבר 2014 ועד דצמבר 2015) אשר ניתן לתרגמם לפעילויות רווחה עבור כלל העובדים בארגון או עבור קבוצה מסוימת ובכך לאפשר נגיעה של משאבי האנוש לאורך כל השנה בתחום הרווחה.

כמובן שאיננו מצפים מארגון בודד ליישם את כלל הפעילויות שנסקרות בתוכנית, אלא לבחור את אלו אשר מתאימות בצורה הטובה ביותר עבור הארגון.

השימוש בלוח השנה לתוכנית עבודה רווחה חוסך את הצורך לחפש אחר פעילויות ייחודיות ומעניינות ומאפשר לרכז את המאמצים בהוצאה לפועל של פעילויות הרווחה עצמן.

תוכנית עבודה רווחה 2015

לכנס Wellbeing – רווחת העובדים, לחץ כאן!


 

מה כוללת תוכנית עבודה רווחה 2015?

בלוח עצמו מופיעים מעבר למופעים הייחודיים גם כלל ימי החגים המוכרים בישראל של כלל הדתות: יהודים, נוצרים, מוסלמים, דרוזים וצרקסים וזאת בנוסף ל89 ה'מופעים' אשר מחולקים ל-3 סוגים עיקריים:

ימי פעילות סטנדרטיים: תוכנית העבודה לרווחת העובדים צריכה לכלול התייחסות לימים אשר מוכרים בקרב ציבור העובדים ואשר נחגגים בצורה עצמאית גם מחוץ למקום העבודה, באופן פרטי, כגון: יום המשפחה, יום האם ושבוע הספר.

ימי 'מעבר': תוכנית העבודה לרווחת העובדים צריכה להתייחס גם לימי מעבר ולתת דגש בצורה של תמיכה בעובדים בהתארגנות ותמיכה בשינויים עיתיים אשר חוזרים מדי שנה ויוצרים בקרב העובדים לחץ או ציפייה, כגון: היציאה לחופש הגדול, יום חזרה ללימודים, היום הראשון של הקיץ ועוד…

ימי רווחה: תוכנית העבודה לרווחת העובדים צריכה לכלול כמובן גם ימי רווחה כלליים בהן ניתן לעשות פעילויות שונות תוך יצירת הקשר לתאריך בעל משמעות. פעילויות מסוג זה יכולות לכלול ימים ידועים יותר או פחות בקרב ציבור העובדים וזאת במטרה לתת תחושה של דאגת הארגון לכלל תחומי החיים של העובדים ויצירת מחוברות וזהות ארגונית כפי שאנו, מנהלי משאבי האנוש רוצים ליצור בקרב עובדי הארגון.

ימי הרווחה כוללים לדוגמה ימי פעילות רחבים כגון יום ללא עישון או יום או שבוע הבטיחות אשר מצוינים באופן ארצי והארגון יכול להצטרף אליהן בפעילויות משל עצמו או לאפשר לעובדים לקחת חלק בפעילויות מחוץ לארגון בצורה מאורגנת. בנוסף ימי הרווחה כוללים ימי פעילות אפשריים לרווחת העובדים אשר מצוינים באופן גלובלי או מקומי ויכולים להוות פלטפורמה או נקודת ציון עבור הארגון ליצירת קונטקסט ליום הפעילות.

גם את ימי פעילות רווחת העובדים הנ"ל ניתן לחלק לשניים: ימים בעלי משמעות ארגונית וימי כיף ופעילות רווחה כלליות.

ימים בעלי משמעות ארגונית יכולים להיות לדוגמה יום הניקיונות הלאומי אשר בו ניתן לבצע סדר וניקיון במשרדים או מהצד השני יום האחריות החברתית אשר בו ניתן לבצע פעילות לקידום נושא חשבו זה בארגון.

ימי כיף ופעילויות רווחה כלליות יכולים להיות לדוגמה יום המוזיאונים הבינלאומי אשר בו ניתן להוציא את העובדים ליום פעילות במוזיאונים שונים ללא עלות כלל, או יום ההתנדבות הבינלאומי בו ניתן לעשות פעילות התנדבותית משולבת עם פעילות כיף וגיבוש לרווחת העובדים בארגון.


קבלת לוח שנה עם תוכנית עבודה רווחה 2015:

תוכנית עבודה רווחה 2015 תחולק לכלל משתתפי כנס Wellbeing – רווחת העובדים אשר ייערך ב-9.7, ההשתתפות בכנס הינה ללא עלות – אך מחייבת רישום מראש וקבלת אישור השתתפות. לידע נוסף ורישום לכנס:

כנס Wellbeing – רווחת העובדים


 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה