שמונה כללים להצלחה משפחתית

שמונה כללים להצלחה משפחתית

על מנת לשפר את ההתנהלות המשפחתית כך שתהיה אידיאלית עבורנו, להלן שמונה דרכים שעשויים לשפר את איכות התמונה במיוחד

שיתוף
משפחה Photo by photostock

הכלי "שמונה כללים להצלחה משפחתית" נבנה כחלק מערכת הכלים למנהל משאבי האנוש ומיועד לשימוש כהצגה לעובדים בארגון. מנהלי משאבי אנוש מוזמנים לעשות בו שימוש בארגונם לטובת העובדים!


חיי המשפחה אינם תמיד אותה אידיליה מחויכת המוצגת בפרסומות כתמונה מושלמת, בה כל בני המשפחה מתכנסים בסלון, לבושים במיטב בגדיהם ומאושרים למכביר. במציאות מצטיירת תמונה שונה, בה העומסים הכלכליים והרגשיים וכן ההתמודדויות עם מצבים לא פשוטים מעכירים לרב את האווירה. על מנת שלא להיכנע לתמונה העגומה ולשפר את ההתנהלות המשפחתית כך שתהיה אידיאלית עבורנו, להלן שמונה דרכים שעשויים לשפר את איכות התמונה במיוחד.

לנסות להבין את בני המשפחה

אי הבנה מובילה פעמים רבות למריבות ומשברים. לעיתים מריבה אינסופית נוצרת, רק כיוון שאנו מתקשים לראות את הסיטואציה דרך העיניים של מישהו אחר, גם אם הוא קרוב אלינו מאוד. אין זה משנה אם מדובר באב המשפחה, באם או באחד הילדים, כשנוצרת סיטואציה המערבת אמוציות, נסו להביט בתמונה מזווית אחרת, להבין כיצד בן המשפחה שמולך חושב ומרגיש בה ונסו לבוא לקראתו מנקודה זו.

שמרו על כבוד הדדי

בני המשפחה שלך בסופו של דבר, גם הם בני אדם. גם להם רצונות ומחשבות שונות משלך וההתנהגויות שלהם אינן תמיד מוצאות חן בעיניך. גם אם אינך שבע רצון מהתנהגויות אלו, עליך לכבד את בני משפחתך. לשמור תמיד על כבוד הדדי, לדבר בגובה העיניים ולהיות קשוב אליהם, מבלי להתנשאות. זו דרך מועילה לביסוס האחווה המשפחתית.

זמן איכות

זמן איכות עם כל אחד מבני המשפחה בנפרד, ועם כולם יחד, היא מאוד חשובה כדי לשמור על אחידות ואווירת המשפחה החיובית. גם אם קשה למצוא זמן איכות, חשוב לנסות ולהתעקש על כך. בילוי קצר בכל פעם עם אחד מהילדים ועם האשה/הבעל, וכמובן הקפדה על בילויים משפחתיים משותפים עם כל בני הבית, מאוד ישפרו את חיי המשפחה.

להתייחס באופן שווה לכל בני הבית

גם אם אחד מהילדים בתקופה קשה ומעצבן אתכם במיוחד, חשוב לשמור על יחס שווה וקבוע לכל אחד מהילדים. להימנע מהאפשרות שאחד מהם יחוש שהוא מקופח או מקבל יחס מופחת מהאחר. תשומת לב שווה תעניק לילדים בטחון עצמי ושקט נפשי וכן תאחד את המשפחה כולה.

עזרה הדדית

לעזור לבני המשפחה אין משמעו להמתין עד כי הם יבקשו את עזרתך. אם אתה רואה שמשהו מכביד על אחד מהם, נסה לשוחח איתו ולהבין כיצד תוכל לסייע לו. חשוב להעביר את התחושה שכולכם שם, אחד למען השני.

הימנעו מהתנהגות דידקטית

השאירו את ההתנהגות הדידקטית למורים של ילדיכם, אתם לא בתפקיד המורה בבית. גם כאשר אתם מחנכים את הילדים, נסו להימנע מטון דיבור ואווירת חינוך קפדנית ובית ספרית. הקפידו לשמור על אווירה נעימה ונינוחה גם כשמדובר בהקניית ערכי לימוד וחינוך.

התייחסו לבן הזוג שלכם

אחרי שנים רבות של נישואין ושגרה, לעיתים אנו שוכחים שלבן הזוג שלנו יש חיים משל עצמו וגם הוא חוזר מהעבודה עם טרדות ולבטים. הקדישו לבן הזוג את הערב. שאלו אותו עם היום שלו ומה עבר, האם הוא רוצה להתייעץ בנושא כלשהו? הקדישו לו תשומת לב מיוחדת והרעיפו עליו אהבה. גם אם בתחילה זה נראה לא טבעי, עם הזמן זה הופך להיות הרגל מבורך ומשנה חיי משפחה.

למדו לסלוח

אל תצברו כעסים. דברו עם בני המשפחה על מה שהכעיס אתכם והוציאו החוצה. אל תשמרו את הכעס והטינה בתוככם. למדו להיות סלחניים ופשרניים. החיים ממשיכים הלאה וחבל לבזבז את הזמן על מריבות וכעס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה