שכר המינימום יועלה ל–5,300 ש"ח

שכר המינימום יועלה ל–5,300 ש"ח

בחודש דצמבר הקרוב, שכר המינימום יועלה ל–5,300 ש"ח

שיתוף
טעויות בשכר עובדים

טעויות בשכר עובדים

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה את הפעימה הנוספת שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, להעלאת שכר המינימום בישראל ל-5,300 שקל בחודש.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהשתתף בדיון הוועדה, אמר כי: "השלמת המהלך להעלאת שכר המינימום במשק באלף שקלים היא התשובה המוחצת לכל מי שהטיל ספק ביכולתה ובנחישותה של ההסתדרות לחולל שינוי חברתי אמיתי. בזכות המאבק הצודק שהובלנו, הצלחנו להביא בשורה ל-800 אלף משפחות שחייהן מושפעים מכך באופן ישיר.

בתקופה של שנתיים וחצי בלבד, שכר המינימום בישראל עלה ב-23%, כלומר כמעט רבע מגובהו. מדובר בהעלאה היסטורית בכל קנה מידה מאז שנחקק חוק שכר המינימום ב-1987. רק כדי לסבר את האוזן, במשפחות שבהן שני בני הזוג מתפרנסים משכר המינימום, ההכנסה המשפחתית לאחר הפעימה הקרובה, תעמוד על סכום שגבוה באלפיים שקלים מהכנסתם החודשית בתחילת 2015. מלבד השיפור המשמעותי במצבם של העובדים ברמות השכר הנמוכות. המהלך להעלאת שכר המינימום תרם לדחיפת כל מדרג השכר כלפי מעלה, תוך יצירת השלכה חיובית גם על מעמד הביניים".

ניסנקורן הדגיש כי "המהלך שדחפנו בהידברות עם המעסיקים ועם האוצר, הביא בסופו של דבר גם לעלייה מואצת של השכר הריאלי במשק וזה עלה בתקופה הנדונה ב-10%, לאחר כעשור וחצי של קיפאון. גם האיום שנשלף בכל פעם שדיברנו על העלאת שכר המינימום בנוגע לשיעור האבטלה, הוכח כלא נכון. בתקופה המדוברת שיעור האבטלה בישראל ירד לשפל היסטורי של 40 שנה, והגיע ל- 4.1%".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה