שיתוף

 

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

בימים אלה, כאשר יותר ויותר עובדים יוצאים לחופשה ללא תשלום (חל"ת), יש לוודא שההנהלה הבכירה של הארגון מעבירה מסר חד וברור לפיו כל עובד חשוב לארגון, בין אם במצב הנוכחי הוא נמצא בחל"ת או לא.

אחרי כל כך הרבה שנים בהן הכריזו הארגונים שהעובדים הם הנכס החשוב ביותר לארגון, זה הזמן לממש את ההצהרות ולהוכיח את אמיתותן בשטח. בפועל. במעשים.

ארגון שלא יעביר לעובדים שיצאו לחל"ת את המסר לגבי חשיבותם לארגון, ושמעשיו בפועל ירגום להם לחוש שהם לא מספיק חשובים לארגון בטווח הארוך, הרי שעם היציאה מהמשבר הארגון ימצא עצמו מול שוקת שבורה.

אם יש משהו שניתן ללמוד ממשברים כלכליים מהעבר הלא רחוק, הרי שניתן לראות שבכל יציאה ממשבר כלכלי הביקושים למוצרים עולים.

ויחד איתם עולה הביקוש לעובדים. כלומר, כדי לענות על הביקושים למוצרים נוצר בבת אחת צורך דחוף בעובדים בעיקר טלנטים ובעלי מיומנויות יחודיות.

ארגון שיפסיד בתקופה הנוכחית את עובדיו ואת נאמנותם, רק משום שהם חווים אכזבה מהטיפול בהם בעת שהם עצמם נמצאים בבעיה כלכלית לא פשוטה, יתקשה מאוד לגייס עובדים בתום המשבר.

טיפול בעובדים שנמצאים בחופשה ללא תשלום ואמורים לקבל דמי אבטלה משמעו לשמור עם העובדים על קשר, לסייע להם במידת הצורך בבירוקרטיה הכרוכה בקבלת דמי האבטלה ועוד.

ארגון שידע לטפל היטב בעובדים שיצאו לחל"ת, ישמור איתם על קשר ויפגין אכפתיות מהם ומהקשיים שהם חווים, יצליח לשמר את העובדים שלו לאחר היציאה מהמשבר.

בימים כתיקונם מדברים רבות על התייחסות לכל עובד כאל שותף בעסקי הארגון. במובן זה, התקופה הנוכחית של סגר וההכרח להוציא את העובדים לחל"ת היא שעת המבחן.

יתרה מכך, ארגונים שימשיכו לשאוג לעובדים שנמצאים בחל"ת ויציעו סיוע בכל הקשור לדמי אבטלה וקשיים אחרים, יקטפו בסוף המשבר פירות חשובים ביותר בכל הקשור למותג מעסיק.

ככל שהעובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום יחושו יותר שהארגון מתייחס אליהם כאל בעלי מניות, וממשיך להכיר בחשיבותם, כך תגבר נאמנותם של עובדים אלה לארגון ובתום המשבר הם יחזרו אליו ברצון, גם אם לאחר המשבר יהיה צורך לקצץ משכורות, תאני העסקה והטבות.

בשורה התחתונה, יש חשיבות רבה לשימורם של העובדים שבימים אלה למעשה מנותקים פיזית מהארגון ובשימור תחושת המחוברות שלהם לארגון.

מנגד, ככל שתגבר תחושת אי הבהירות של העובדים לגבי הקשר שלהם לארגון בימים אלה, וככל שהעובדים יחושו שהם ננטשו על ידי הארגון, כך יקשה על הארגון להחזירם אליו עם תום המשבר.

ויתרה מכך, ארגון שלא ידאג לעובדיו בימי המשבר עלול לגלות שחלה פגיעה אנושה במותג המעסיק שלו עם היציאה מהמשבר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה