כשרוצים לגייס צעירים ורעננים צריך לחשוב צעיר ורענן

כשרוצים לגייס צעירים ורעננים צריך לחשוב צעיר ורענן

גיימיפיקיישן זו לא עוד מילה, זהו כלי הגיוס האפקטיבי ביותר לגיוס צעירים, כך טוענים כמה ארגונים שגייסו את הדור הבא במשחקים

שיתוף
גיוס עובדים צעירים

גיוס עובדים צעירים

אם חשבתם שגיימיפיקיישן זה עוד אפליקציית משחקים נחמדה שמתאימה לחברת הזנק (אם יש לה את התקציב למשחקים…), אז אתם מפספסים ואולי אפילו בגדול. אתר CorpMagazine סיפר על רשת מלונות, חברה הנדסית ואפילו פירמת רואי חשבון, שכבר שילבו את המשחקים בתהליכי הגיוס שלהם עם התאמה כמובן לאופי הארגון ולצרכיו הייחודיים. לפניכם כמה דוגמאות לאיך משמשים במשחק כדי להביא עובדים רציניים לארגון. 

"משרת הכבוד"

 חברת שירותי ההנדסה Mitre Corp גילתה שמרבית העובדים בה הם מבוגרים, והגיע הזמן לפנות לקבל יעד צעיר ורענן כדי להכניס קצת גיוון (דיוורסיטי) לארגון. לאחר שקיבלה החלטה לפנות לקהל היעד הצעיר, ערכה החברה מחקר קטן ובו היא גילתה שבקרב קהל היעד שלה יש ל-90% נטייה לשחק במשחקי מחשב ו/או לצפות בסרטוני וידיאו. עם התובנות האלה החברה יצאה לבנות את תוכנת הגיוס שנקראת "משרת הכבוד".

משרת הכבוד היא שם של אפליקציה שנועדה לחבר את החברה למועמדים צעירים על ידי כך שהיא מאפשרת לכל מתעניין לצאת לסיור וירטואלי במסדרונות החברה. מה שהגולש מקבל זה בעצם "טעימה" של יום עבודה בחברה כמנהל פרויקטים הנדסיים. במסגרת המשחק, המועמד נדרש למלא משימות אופייניות למנהל פרויקט תוך כדי משחק.

"משרת הכבוד" יצאה לדרך כשבמשרדי החברה לא ידעו בדיוק למה לצפות אולם כבר בחושים הראשונים הם התחילו לראות תוצאות שהיו הרבה מעבר למצופה: בחצי שנה הראשונה ביקרו באתר למעלה מ-5,200 מועמדים, שמתוכם כ-600 נרשמו במערכת הגיוס. 

Deloitte Touche Tohmatsu’s virtual office tour

פירמת הייעוץ העולמית דלויט אמנם בנתה לעצמה שם של אחת המעסיקות הטובות ביותר בעולם והיא נהנית מתדמית מעסיק חיובית, אולם גם שם החליטו להרחיב את מקורות הגיוס כדי למשוך מוחות צעירים. במסגרת המאמצים לגייס את הדור הבא, פתח סניף החברה בסין את הממשק שנקרא:

Deloitte Touche Tohmatsu’s virtual office tour. זהו גם כן סיור וירטואלי במשרדי הפירמה שנועד להציג בפני מועמדים את הארגון מנקודת מבטו של העובד. המיוחד כאן הוא שילוב האפליקציה המאפשרת לא סתם סיור וירטואלי אלא סיור דמוי טיסה. במסגרת המשחק, כל מועמד שנרשם צריך לבחור את היעד שבו הוא נמצא (ביג'ינג, שנגחאי או הונג-קונג). מרגע זה הוא מקבל כרטיס טיסה, עולה על מטוס ומתחיל את המסע הווירטואלי שלו למשרדי החברה. לאחר הבורדינג, ההמראה והנחיתה ביעד, השחקן (המועמד) מגיע לארגון ושם הוא יכול לצאת למסע וירטואלי במסדרונות הארגון, לבקר בכל מיני מחלקות, לבקר בחדרי ישיבות או בחדרי הדרכה.

גם כאן המטרה היא לתת למועמד טעימה כמה שיותר ממשית ממה שצפוי להם בתור עובדי החברה, כשכל זה עטוף באלמנטים ויזואליים שמעצימים את החוויה ואת תחושת החיבור בין השחקן לארגון. בנוסף, כדי למקסם את שעת המשחק כדי לגייס את המועמדים המתאימים ביותר, בנתה החברה תיבת צ'אט בתוך המשחק במטרה לאפשר לגולשים לנהל שיח עם עובדי הארגון במחלקות השונות. 

My Marriott Hotel’Marriott’s 

רשת המלונות העולמית היוקרתית מריוט בנתה לעצמה שם של מקום שטוב להתאכסן בו. היא בנתה לעצמה שם של מקום שטוב לסעוד בו, לנהל בו כנסים או פגישות עסקיות ועוד. אולם היא לא ממש הצליחה למתג את עצמה כמקום שטוב לצעירים לעבוד בו. לכן היא פיתחה את אפליקציית המשחקים: מלון מריוט שלי.

הקונספט של המשחק מבוסס על תפקידים ופרויקטים אמיתיים בחברה. כך לדוגמה, שחקן מתבקש לנהל מטבח של מלון, מחלקת רכש, מחלקת תקציבים וכיו"ב.

פרנצ'סקה מרטינז, סמנכ"לית משאבי אנוש ברשת המלונות מריוט, מסכמת את הפרויקט כהצלחה אדירה. לדבריה, שחקנים מיותר מ-120 מדינות כבר השתתפו במשחק והם מנהלים להם מסעדות, מחלקות וצוותים וירטואליים עבור הרשת. לדבריה זה יצר מודעות אדירה לרשת ולהזדמנויות התעסוקתיות (כולל מסלול קריירה) שהיא מציעה לעובדים צעירים. כמו כן, המשחק שמאפשר לעובדים לבחון את התפקידים הפתוחים ולהתנסות בהם, מאפשר בו זמנית למגייסים לזהות כישרונות וללכוד אותם מבעוד מועד.  

המשחקים משנים את כללי המשחק בגיוס

הגיימיפיקיישן הוא ללא ספק אחד הטרנדים החשובים ביותר בגיוס ובעיקר בגיוס העובדים הצעירים. זה כלי מצוין לבנות מותג מעסיק, להניע לפעולה מועמדים פאסיביים או כאלה שפשוט לא היו מגייסים את סבלנות ואורך הרוח לתהליך גיוס מסורתי. כל מומחה לגיוס, לא משנה מאיזה תחום או מאיזו מדינה, יאמר לך שכדי לגייס את הצעירים צריך לדבר בשפה שלהם על כל המשתמע מכך וזה אומר: חשיבה מחוץ לקופסה, יצירת עניין ואתגר, ערוץ תקשורת ישיר ומהיר עם המועמד, יצירת חוויית משתמש בלתי נשכחת וכמובן – הכל בפלטפורמה הכי חדשנית המותאמת גם לסלולאר.

ובעוד המשחק הוא חיוני ויעיל בגיוס עובדים צעירים, החוכמה היא לשלב משחק בצורה נכונה כך שהוא יתאים לארגון, למטרות שלו, לעולם שבו הוא פועל. המריוט יצרו משחק חכם שמאפשר לשחקן ממש לפעול בתוך הרשת, לגלות במה הוא טוב, למה הוא נמשך, מה הוא רוצה לעשות בעתיד ובמקביל – מאפשר לארגון לזהות כישרון אמיתי או לפחות פוטנציאל.

ישנן חברות שעושות שימוש במשחק רק כדי להגיד "אנחנו צעירות" ולמשוך מועמדים צעירים למלא קורות חיים ומשם הן ממשיכות לתהליך גיוס קונבנציונאלי. וישנן חברות שכאמור יודעות לנצל את פלטפורמת המשחק ולתת למועמדים הרבה יותר וכמובן – לקבל הרבה יותר מהמערכת.

אז אם אתם חושבים על גימיפיקיישן כדי למשוך מועמדים צעירים לפנות אליכם – אל תשכחו להתאים את המשחק, הסיור, החוויה לארגון שלכם כדי למתג את הארגון הן כחברה והן כמעסיק. כמו כן, השכילו לעשות במערכת שימוש כפול, קרי תנו למערכת לסייע לכם לסנן ואפילו לבחור בפינצטה את הכישרונות הבולטים.

בואו ללמוד עוד על גיוס עובדים – בכנס הגיוס השנתי! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה