רע לו והוא שותק: 7 סימני אזהרה שהעובד שונא את מקום העבודה

רע לו והוא שותק: 7 סימני אזהרה שהעובד שונא את מקום העבודה

עובדים ששונאים לבוא לעבודה עלולים להיות כדור שלג הרסני לארגון. בעזרת מספר סימנים מקדימים תוכלו לזהות אותם ולטפל בבעיה לפני שיהיה מאוחר מדי

שיתוף
רע לו והוא שותק

רוב העובדים לא ייגשו מיוזמתם למנהלים שלהם ויודיעו שהם פשוט שונאים את מקום העבודה. הם יעדיפו לנהוג בגישה הפסיבית, ויפתחו כל בוקר של יום חול בסדרת קללות ורחמים עצמיים, כאשר הרגע המאושר ביותר ביום עבורם הוא הרגע שבו השעון מורה סופסוף על סיום יום העבודה.

הסיבות לכך הן די מובנות מאליהן: ראשית, החשש לאבד את מקום העבודה, וכן הנטייה הטבעית של רוב בני האדם להימנע מעימותים. בנוסף, אם העובדים באמת סובלים במקום העבודה, הם כנראה כבר לא מאמינים שניתן לשנות בו משהו ולכן לא יטרחו להעביר משוב או ביקורת בונה.

עם זאת, מנהלים צריכים להיות עם אצבע על הדופק ולבחון כל העת האם העובדים שלהם חשים מרמור על מקום העבודה, על מנת להימנע ממצב בו הם מאבדים עובדים מוכשרים ללא הכנה מוקדמת, או לחילופין מתירים לעובד הממורמר להדביק את הקולגות בשנאה כלפי מקום העבודה.

מספר סימני אזהרה שיאותתו לכם שהעובד שלכם שונא את מקום העבודה:

  1. נטייה לאחר ונטייה להיעדרויות (absenteeism)
    זהו הסימן שהכי קל לבדוק אם רוצים לקבוע האם עובד או עובדת מתחילים לאבד עניין במשרה. עובדים שמאחרים באופן קבוע, לוקחים ימי מחלה לעתים קרובות ויוצאים לפסקות ארוכות במיוחד, כדאי לתפוס לשיחה באווירה חיובית ולבדוק מהי הסיבה וכיצד אתם יכולים לעזור. ייתכן שהעובד או העובדת באמת סובלים באותה תקופה מבעיה בריאותית, אבל כדאי לזכור שלמקום העבודה ולשביעות הרצון בו יש השפעה על בריאות המועסקים, כך שייתכן שיש כאן מעגל קסמים שצריך לשבור.

  2. במשרד קיימת אווירה של "בית קברות"-
    מנהלים שנוכחותם במשרד אינה קוטעת את קולות הצחוק והשיחה יכולים לציין לעצמם שהם עושים עבודה טובה בכל מה שנוגע לתרבות ארגונית ומעורבות עובדים. אם נופלת דממה בחלל כאשר אתם נכנסים לחדר, זה לא בהכרח סימן לכך שהעובדים כה שקועים בעבודתם עד שאין להם זמן לדבר זה עם זה; זהו סימן לכך שהם חוששים להיות עצמם ושאינם נהנים בעבודה. עובדים שנעים להם הם עובדים פרודוקטיביים. משרד שיש בו אווירה כבדה, שקט מוגזם ו"תדר" שלילי, צריך לגרום למנהלים לחשוב איפה הם טעו ואיך משפרים את המורל.

  3. כלים מלוכלכים בכיור
    אתם נכנסים למטבחון ורואים כיור מלא כלים מלוכלכים. אתם יכולים לשכנע את לעצמכם שהעובדים שלכם כה חרוצים ועסוקים, שפשוט אין להם זמן לבזבז על שטיפת כלים כשממילא עובדי הניקיון מגיעים בסוף היום. אולם, אתם יכולים להסיק שחוסר המעורבות במקום העבודה וחוסר האכפתיות לגבי סביבת העבודה המשותפת באים לידי ביטוי גם ככלים מלוכלכים שנשארים מאחור. ולא – שימוש בכלים חד פעמיים אינו הפיתרון, הוא סתם עוד נזק לסביבה ועלות נוספת בהוצאת התחזוקה.

  4. רשלנות
    עובדים שכבר אינם חשים מעורבים בארגון, אינם מקפידים על היחס ללקוחות ועל הפרטים הקטנים ומרבים לעשות טעויות. אתם יכולים ליחס את התופעה לעצלנות או לרשלנות כחלק מהאישיות של העובד, אבל אם קיבלתם עובד חרוץ שהפך לפתע לעצלן או עובדת יסודית שפתאום נוהגת ברשלנות, זהו כנראה סימן שהם שחוקים, מיואשים או מואסים בעבודתם. אולי זה הזמן להיפרד מהם, אבל כדאי לבדוק עם עצמכם ואיתם מה קרה ומה השתבש.

  5. הם מחפשים עבודה
    יש עובדים שינסו להסתיר את חיפוש העבודה שלהם ויש כאלה שיעשו זאת בגלוי. כך או אחרת, אם גיליתם שעובדים החליטו לגשש מה חדש בשוק העבודה, זאת סיבה טובה לשיחה במטרה להבין מה גרם להם לבחור בצעד הזה ומה אתם יכולים לעשות בנידון. גם אם הם יעזבו, עדיין תוכלו להסיק מסקנות ולשפר את המצב לטובת השארת העובדים האחרים.

  6. הם מלכלכים עליכם
    עובדים שאיבדו מעורבות ועניין במקום העבודה, עשויים לנסות להעביר את הקולגות שלהם לצדם והם יעשו מה שביכולתם כדי ליצור פירוד בין כוח העבודה לבין ההנהלה. תופעות כמו התנהגות מרדנית, תקשורת בין אישית שהופכת לקויה ואווירה עוינת הן סיבה מצוינת לעצור לרגע ולנסות לקטוע את כדור השלג של המלחמה כשהוא עדיין קטן. אתם לא רוצים שתפוח רקוב אחד יקלקל את כל ארגז.

  7. הם לא משתתפים בימי כיף ובמפגשים לא רשמיים של צוות העובדים
    עובדים ששונאים את מקום העבודה ובעצם רוצים להתנתק ממנו רגשית או לגמרי, יצמצמו עד כמה שאפשר מגע ויעדיפו לא להשתתף באירועים שאינם חייבים להשתתף בהם כגון חגיגות קטנות במשרד בסגנון הרמת כוסית בחגים, ועשויים להיות ציניים או אנטיפתים מהרגיל.

על מנת ללמוד עוד על שימור עובדים, אתם מוזמנים לקחת חלק בכנס שימור עובדים ורווחה ארגונית שייערך בקרוב. לפרטים נוספים לחצו כאן!

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

2 תגובות

  1. שכחתם נתון אחד קריטי-
    ש-כ-ר
    שכר
    משכורת
    הסיבה שבשבילה אנשים קמים בבוקר והולכים לעבודה.
    הסיכון בלהעסיק עובד בשכר נמוך היא גדולה מאשר לתת לו את מה שהוא מבקש.
    כאשר אתם מעסיקים עובד, אתם נותנים לו גישה לעסק שלכם, לכסף שהמקום מרוויח. עובד שמרגיש מנוצל מדי בסוף פוגע בעסק, אם זה בלהוריד את התפוקה, אם זה בלהיות עובד לא טוב, אם זה בסכסוך בין עובדים, או בין עובדים ללקוחות וכיוצ"ב. אתם לא יכולים לשלם לעובד משכורת של עובד זר וגם לבוא אליו בתלונות, טענות, ציפיות רק על סמך זה ש"יש לו משפחה לפרנס והוא לא יעזוב את העבודה כ"כ מהר".

השאר תגובה