שאלות ראיון שיש לשאול מתמחים

שאלות ראיון שיש לשאול מתמחים

מהן השאלות החשובות ביותר שיש לשאול מתמחים בראיון עבודה?

שיתוף
תכנית מתמחים בחברה

תכנית מתמחים בחברה

היתרונות בגיוס מתמחים רבים ומגוונים. מתמחים הם סטודנטים ללא ניסיון אשר לרוב להוטים להתחיל לעבוד במקצוע שלהם וההתמחות שלהם מייצרת מצב של win-win עבורם ועבור החברה שלכם. עם זאת, חשוב לגייס את המתמחים עם הכישורים הרלוונטיים עבור המחלקה בה הם יעבדו.

מתמחים יכולים לפתח מיומנות שמאוחר יותר הופכות אותם מתאימים למשרה. הם יכולים לייצר פתרונות חדשים לפרויקטים לא גמורים ולפתח חדשות בתעשייה כשיש להם את היתרון הלימודי העדכני.

באמצעות שאלות נכונות לראיון העבודה, תוכלו לקבוע אם מתמחה פוטנציאלי הוא שימושי עבור החברה שלכם. זכרו כי לשאול את השאלות הנכונות חיונית כמו לנסח אותן היטב.

בטרם אתם מארגנים את הראיון, אתם יכולים לגלות רמזים לגבי המועמד מקורות החיים שלו. קראו את קורות החיים של המועמדים היטב ושימו לב כיצד הם בונים את המשפטים ובאיזה נוסח הם מתנסחים.

להלן שאלות אפקטיביות לראיון מתמחה:

מה אתה לומד ומדוע?

זוהי שאלה ראשונה, קלה ונוחה עבור המתמחה שמאפשרת לו להציג את תחומי העניין שלו ותחומי המומחיות. תשובתו תספק לכם "מבוא" למטרות הקריירה שלו ובינתיים תוכלו ללמוד יותר על אזור הנוחות שלו, בין אם הוא לומד באוניברסיטה או במכללה קטנה.

חשוב לשים לב עד כמה האוניברסיטה מרוחקת מעיר מולדתו של הסטודנט, כך תוכלו לראות עד כמה הוא מחויב לקריירה שלו ואינו חושש להתאמץ עבורה. כמו כן, תוכלו לגלות את הכישורים העיקריים של המועמד ואת המוטיבציה מאחורי בחירת מקצוע מסוים.

איזו חוויה יוצאת דופן עברת?

התשובה לשאלה זו מראה לכם טוב יותר את האינטרסים של המועמדים ואת תכונות האופי. לדוגמה, שיחה על עבודות התנדבות או פרויקטים מחוץ לבית שביצע, יגידו לכם עד כמה המועמד מתאים לערכים של החברה ולחזונה. תוכלו גם לקבל מידע ראשוני לגבי התאמתו לתרבות הארגונית.

תלמידים המשתתפים בפרויקטים ובפעילויות מחוץ לכיתה הם בעלי מוטיבציה ומאורגנים יותר. ניסיון כזה גם יכול להיות רלוונטי להתמחות שלהם, במיוחד אם זה כרוך בתכנון האירוע או בארגון נתונים.

אילו מיומנויות היית רוצה עוד לפתח?

שאלה זו מציגה אילו מיומנויות כבר יש למועמד ומה הוא חושב שעליו לחזק. ההתמחות אינה מכסה את כל מה שצריך עבור עבודה במשרה מלאה, לכן למועמדים שלכם חייבת להיות מוטיבציה אותנטית שמחזיקה אותם פעילים במהלך כל הזמן שלהם בחברה. בדרך כלל, זה מבוסס על מיומנות. אתם גם תגלו את הציפיות שלהם לגבי ההתמחות ועד כמה הם יתאימו לכם בחברה.

מהן מטרות הקריירה שלך ומטרותיך האישיות לאחר סיום הלימודים?

גם אם המועמדים מתייחסים רק לתחום התעשייה שלכם, זה יראה לכם אם יש להם פוטנציאל להיות עובדים במשרה מלאה בהמשך, אצלכם בארגון. תשובה זו גם מספקת תובנות לגבי האישיות שלהם.

המטרה של המועמד עשויה להתאים למשימה של החברה שלכם, גם אם הם שואפים לעבור למחלקה אחרת לאחר סיום הלימודים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה