קנס פלילי של כ-30 אלף שקלים למפעל שהפר חוקי בטיחות בעבודה

קנס פלילי של כ-30 אלף שקלים למפעל שהפר חוקי בטיחות בעבודה

מפעל בבית שאן לא דאג לגידור מכונה ולא הדריך את עובדיו, עד שאחד העובדים איבד את כף ידו בתאונה

שיתוף
בטיחות בעבודה

מפעל "מרום מיחזור" הממוקם בבית שאן העסיק עובד שידו נקטעה בזמן העבודה בעקבות אי גידור מכונה מסוכנת. בחקירה שהתנהלה על ידי מפקח עבודה של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד התמ"ת, נמצא כי אי גידור המכונה הביאה לפציעתו החמורה של העובד, והינו בניגוד לתקנות הבטיחות בעבודה. בנוסף נמצא כי החברה לא ניהלה פנקס הדרכה כחוק.

במפעל המחזור קיים מסוע "חילזון", המוביל את פסולת הפלסטיק אל מכונת גריסה. העובד הפעיל את המכונה, ושמע לפתע רעש חזק מכיוון המסוע. הוא ניגש למקום וניסה לאתר את מקור הרעש. כף ידו השמאלית נתקעה בין חילזון המסוע לבין תעלת המסוע, וכתוצאה מכך נקטעה כף ידו. בעת ביקור שנערך במפעל על ידי מפקח משרד התמ"ת במסגרת חקירת התאונה, התברר כי בשעת התאונה המסוע לא היה מגודר כפי שנדרש בחוק. בנוסף נמצא כי לא נוהל פנקס המתעד את הדרכת העובדים, גם כנדרש בחוק.

כתוצאה מהמקרה משרד התמ"ת הגיש כתב אישום המייחס למנהל המפעל עבירות של פקודת הבטיחות בעבודה, ועבירה על תקנת ארגון הפיקוח בעבודה – לפיהן חובה למסור לעובדים מידע ולהדריך אותם בנושאי כללי בטיחות בעבודה.

לפני כשבועיים הורשעה החברה בבית הדין לעבודה בנצרת, והושג הסדר טיעון. על המפעל נגזר קנס פלילי בסך 21,800 שקלים, על המנהל הוטל קנס פלילי בסך של 8,720 שקלים. בנוסף חויבו על המפעל והמנהל לא לבצע עבירות בטיחות בעבודה במשך שלוש שנים, אחרת ישלמו קנס של 30 אלף שקלים.

עורכת הדין גלי לוי, התובעת הראשית במשרד התמ"ת, אמר כי חשיבות קיום הוראות הבטיחות בעבודה היא גדולה במיוחד בעבור המעסיקים. החקיקה מגנה קודם כל על העובדים מפני פגיעות חמורות כמו זו שבמפעל מרום מיחזור. במקרה זה לא רק שסביבת העבודה אינה היתה בטוחה, גם העובד לא תודרך כיאות על ידי המנהל. הבטיחות בעבודה הכרחית לא רק לשלום העובדים, אלא לביטחון פעילות התעשייה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה