קידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית

קידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית

מחקר מצא כי כ-51% מהאנשים עם מוגבלות באוכלוסייה היהודית מועסקים, לעומת 27% באוכלוסייה הערבית

שיתוף
אנשים עם מוגבלויות

אנשים עם מוגבלויות

האגף לקידום שוויון בהסתדרות יערוך כנס מקצועי לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית ולשיפור תנאי עבודתם. הכנס ייערך ב-20-22 בדצמבר, בעכו. צפויים להגיע אליו כ-85 נציגי מעסיקים ועמותות והוא יכלול מושבים בנושאים שונים, בהם הנגשת מקומות עבודה, שיקום תעסוקתי של אנשים עם מוגבלות והמאבק להעלאת קצבאות הנכים. האירוע הוא חלק מפעילות שמוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, למען הכללת אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה.

הכנס יושם באחריות יו"ר האגף לקידום שוויון בהסתדרות, דחיל אבו זייד והיועצת ליו"ר האגף, ראמין נאשף אבו ראס. הוא נערך בשיתוף הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו"ר ההסתדרות, גיא שמחי, והאחראי על תחום מדיניות ומחקר במשרדו, ד"ר גל זוהר.

במהלך הכנס יוצגו ממצאי מחקר שערכו ד"ר רובי נתנזון ועינת בן שמעון, ממכון מאקרו במרכז לכלכלה מדינית, בשיתוף עם האגף לקידום שוויון בהסתדרות, בנושא שילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק התעסוקה.

מהמחקר עולה כי שיעור האנשים עם מוגבלות גבוה יותר באוכלוסייה הערבית בישראל, לעומת שיעור האנשים עם מוגבלות באוכלוסייה היהודית, 25% לעומת 19% בהתאמה. עוד עולה כי כ-51% מהאנשים עם מוגבלות באוכלוסייה היהודית, מועסקים, לעומת 27% באוכלוסייה הערבית.

בין הסיבות לפערים: תחבורה ציבורית פחות נגישה ביישובים ערבים, מה שמקשה על התושבים להתנייד ממקום למקום, וכן חוסר במקומות תעסוקה בקרב האוכלוסייה הערבית. בנוסף, באזורים שבהם מתרכזת האוכלוסייה הערבית, בעיקר בצפון, יש פחות משרדים ממשלתיים ומרכזים המסייעים לאנשים עם מוגבלות בחיי היום יום, לעומת ערים במרכז הארץ. עוד עולה כי קיימים פערים בהשכלה בין אנשים עם מוגבלות בחברה הערבית, לבין אנשים עם מוגבלות בקרב האוכלוסייה היהודית.

על פי אומדן של מרכז מאקרו, סך אובדן התוצר המשקי הנגרם מהיעדר שילוב מוצלח של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה, הוא כ-6.46 מיליארד שקל בשנה.

בחודש שעבר ערכה ההסתדרות יריד תעסוקה ייעודי ויוצא דופן בהיקפו עבור אנשים עם מוגבלות. היריד נערך בגני התערוכה בת"א, הגיעו אליו למעלה מ-2,000 מחפשי עבודה, וכ-100 מעסיקים מהמגזרים הממשלתי, הציבורי והפרטי הציעו בו משרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה