שיתוף

המטרה המרכזית של גיוס מועמדים למסלול מנהלים, ושל איתור מועמדים בתפקידי ניהול לתפקידי ניהול בכירים יותר, היא לאתר את האנשים המתאימים ביותר לתפקידי הניהול הדרושים.

לשם כך יש לחפש אצל המועמדים להט, תעוזה ורצון להשתלב בארגון. יש לחפש אצלם שאיפה לתרום להצלחתה של החברה ויש לחפש אצלם ידע וניסיון שמאפשרים להפוך את השאיפה הזאת למציאות. כלומר אנשים שיודעים למנף את התפקיד כדי לסייע לקידום הארגון בשוקי היעד שלו.

אם כן, איך ניתן להבחין במועמד שיש לו פוטנציאל להיות מנהל מצויין:

1 יש הטוענים כי מנהל הוא טוב בתפקידו ככל שהעובדים תחתיו טובים בתפקידם. במילים אחרות, מנהל טוב הוא מנהל שיודע להגדיר מי הם העובדים המתאימים ביותר עבורו, הוא יודע לגייס את העובדים המתאימים ביותר והוא יודע להפעיל אותן בכיוונים הנכונים.

2 מנהל טוב גם יודע איך לטעת מוטיבציה בקרב העובדים שלו. הוא יודע איך לגרום לעובדים שלו לרצות לקדם את הארגון ולשאוף להיות הטובים ביותר.

3 מנהל טוב יבחר תמיד במועמדים מצויינים, גם אם (ולפעמים בפרט אם) הכישורים שלהם עולים על אלו שלו. נדגיש, כי מנהל טוב לא נרתע מעובדים שכישוריהם והידע שלהם עולים על אלו שלו. נהפוך הוא.

הוא מעדיף שהעובדים תחתיו יהיו טובים ממנו, משום שברור לו שהכישרון, הידע והניסיון שלהם יסייעו לצוות שלו, למחלקה שלו, או לחטיבה שלו להצטיין ולתרום לארגון כולו.

4 מנהל טוב יותר גם לתת משוב בדרך של ביקורת בונה ולא הרסנית. המשמעות היא שמנהל טוב יודע איך לתת את המשוב והביקורת בדרך של יעוץ לעובד שמקבל את המשוב.

במילים אחרות, במקום לציין בפני העובד את כל הנקודות בהן הוא (העובד) לא הצליח, או לא עמד ביעדים או אפילו נכשל, מנהל טוב יקדיש לעובד זמן כדי לברר איתו באילו נקודות הוא זקוק לעזרה ואיך ניתן לשפר את נקודות התורפה שלו ולהפוך אותן לנקודות חוזק.

5 כדי להגיע אל העובדים הטובים ביותר, המתאימים ביותר והתורמים ביותר, מנהלים טובים פועלים בצמוד למחלקת הגיוס, כדי לפתח ולהוביל תהליכי גיוס ייחודים המותאמים לצורכי החברה, ליעדי הזמן ולתקציב.

6 כדי לגייס את העובדים הנחוצים לו, באופן היעיל והפרודוקטיבי ביותר, מנהל טוב נעזר במערכות ובכלים היישומיים שמציעה מחלקת הגיוס של החברה. מדובר במערכות וכלים המותאמים לכל דרישת עבודה, בכל רגע נתון.

7 מנהל טוב לא פוסל שום שיטת גיוס, בין אם מדובר באיתור מועמדים באמצעות האינטרנט, בשיטת חבר מביא חבר, דרך העיתונות המודפסת, בשיטת מפה לאוזן דרך ספקים ולקוחות של החברה, או על ידי איתור עובדים במוסדות מקצועיים, באוניברסיטאות, דרך חברות כוח אדם והשמה, או על ידי ניוד וקידום עובדים לתפקידים אחרים בחברה.

8 מנהל טוב יודע לנהל היטב גם עובדים מרחוק, כמו למשל עובדים שעובדים מהבית, והוא יודע גם לנהל עובדי פרילנס, כאילו היו עובדים מהמניין של החברה. על אף ריחוקם הפיזי של העובדים בשתי שיטות העסקה אלה, מנהל טוב יודע איך להפעיל אותם בדרך שתשיג את המטרות והיעדים של היחידה עליה הוא מופקד ולמעשה של הארגון כולו.

9 מנהל טוב יודע איך לראיין מועמדים בשיטות שיאפשרו לו להבחין בין המועמדים המתאימים יותר למתאימים פחות.

10 בשורה התחתונה, מנהל טוב הוא אדם בעל ידע, מקצועיות ושאיפות גבוהות, שמטרתו לסייע לארגון שבו הוא עובד להצליח ולקדם את מטרותיו, והוא יודע איך להנחיל את כל אלה לעובדים שלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה