"פלאפון היא מותג טוב, אך זה לא אומר שקל לגייס עובדים"

"פלאפון היא מותג טוב, אך זה לא אומר שקל לגייס עובדים"

כך אומרת יונית לנדוי, מנהלת מח' גיוס וניוד בפלאפון, שתרצה בכנס הגיוס השנתי יחד עם שלומית בן דוד על ניהול תהליכי גיוס תוך הסתכלות עסקית

שיתוף
גיוס עובדים בחברה בעלת מותג

גיוס עובדים בחברה בעלת מותג

יונית לנדוי, מנהלת מחלקת גיוס וניוד בחברת פלאפון, תציג בכנס הגיוס השנתי יחד עם שלומית בן דוד הרצאה שתבחן כיצד ניתן לנהל תהליכי גיוס תוך הסתכלות עסקית.
"אני אדם מאוד פרקטי. אני מאמינה שכדי לנהל מחלקת גיוס בהצלחה צריך לעשות זאת תוך גישה עסקית לכל דבר. זה כולל למידה והכרה את הארגון והתאמת צרכי הגיוס אליו, התייחסות ללקוחות הפנימיים כאל פרטנר, תוך כדי העובדה שאתה פשוט חי את השטח ואת הכאבים של כולם".

כדי לחדד את כוונתה היא מספרת שמחלקת הגיוס אותה היא מנהלת בפלאפון ממוקמת פיזית בכל הארץ, "בשטח". זוהי דרך עיקרית להתאים בפועל את הגיוס לשטח: לתקף את פרופיל הגיוס, לראות כמה מתחרים נוספו לחברה, לגלות שכדי להיות נציג מכירה מוצלח כיום נדרשים יותר כישורים. אז יש צורך להתאים מחדש את התהליך הגיוס והאבחון, לפעמים להגיע למועמדים אחרים מאלה שהגענו אליהם עד היום.

יונית לנדוי
יונית לנדוי

"את תפקיד נציג השירות הפכנו ל-One stop shop, זו היתה יוזמה של מחלקת הגיוס", היא אומרת. "זה הצריך לסוג אחר של אנשים. פעם הנציגים היו יותר נישתיים. את הצורך יכולנו לזהות בגלל שהיינו בשטח. זה בא מאתנו. לכן, כדי להיות מחוברים לעסק חובה להיות פרוארקטיביים ולזהות לפני הלקוח את הצרכים הנדרשים. גם רכזות המטה שיושבות בבניין ההנהלה מחויבות להסתובב בין הקומות".

בהרצאה תדגים לנדוי כיצד לקחת טרנדים מהעולם העסקי לעולם הגיוס. ולדבריה של לנדוי, "הרבה פעמים זה מתחת לאף שלנו". לדבריה ככלל, עולם הגיוס דומה מאוד לעולם העסקי: מחלקת הגיוס צריכה לתת שירות, המחלקה תמיד רואה מה קורה בצד השני ופרואקטיביות היא בגדר חובה, תמיד שומעים מה לא בסדר ולא מה כן בסדר. אז צריך לקבל את הביקורת ולהפוך אותה לדבר חיובי. בנוסף, חייבים להיות נגישים ואין זמן, הלקוחות צריכים עשרות ומאות עובדים כאן ועכשיו. "האתגר הוא להסתכל על העבודה הזו כעל עסק לכל דבר, לשמור על רמת שירות גבוהה ולהתאים עצמנו לצרכי השוק מצד שני תוך הכרת הסביבה העסקית בה חיים. כי יתכן שמה שעשית אתמול לא תמיד יהיה טוב מחר. יתכן ששיטות גיוס כבר לא רלוונטיים לשימוש לאותה המשרה, וכך גם שימוש בשותפים וספקים שיתכן שעד היום סייעו בהפניית מועמדים כבר לא יהיו יעילים. בכל פעם מחדש צריך להתאים עצמנו ולא לפחד לעשות שינויים ולהיות חדשניים. ולהמשיך להסתכל מסביב על מה שקורה בעולם".

מבחוץ נראה שקל לגייס אנשים לפלאפון. אתם מקבלים המון קורות חיים, לא?

"אנו מקבלים הרבה מאוד קורות חיים, אך עצם העובדה שמדובר בחברה גדולה או בחברה בעלת מותג טוב זה לא אומר שיש הרבה מועמדים מתאימים. היום להיות נציג שירות זה מורכב יותר, כי מדובר בשילוב של שירות ומכירות ושילוב של יכולות רבות. כך שהכל יחסי: יחסית לכמות העובדים שאנחנו צריכים לגייס, אין לנו מספיק מועמדים. לכן זה מצריך מאתנו לחשוב יצירתי, מחוץ לקופסה. להיות שותפים עם עמותות ולהגביר את הגיוון התעסוקתי, לרתום אך הארגון לגיוס באמצעות ניוד פנימי, לאחר שהיינו בשטח ואנו יודעים בדיוק את מי לנייד לאן. למצוא דרכים לקדם את העתודה הניהולית, לעבוד על עבודת צוות. שוק הסלולר השתנה מאוד, נכנסו רגולציות, כך ששינינו את כל קונספט הגיוס. פעם גיוס עובדים בפלאפון כלל הרבה מאוד ביורוקרטיה. החלטנו להפוך את עורנו ולשנות את התהליכים כדי להביא יותר אנשים – את האנשים המתאימים, לאחר שיצאנו והתחלנו לחקור מה יביא אותם. אלה שמתאימים – לא רוצים הרבה בירוקרטיה בגיוס או רוצים יותר כסף. בסופו של דבר עבודה רבה היא כמובן בשימור העובדים הטובים בחברה".

כנס הגיוס השנתי – בסוף החודש! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה