הטיפ של מנהל גיוס עובדים בגוגל לפיתוח קריירה

הטיפ של מנהל גיוס עובדים בגוגל לפיתוח קריירה

לזלו בוק, הממונה על גיוס עובדים בגוגל, מתווה מסלול לא שגרתי ל-30 השנים הראשונות בקריירה

שיתוף
מסלול קריירה

אין כמו עצה ממישהו שעשה את זה, שהעפיל בחינניות אל ראשה של אחת החברות המובילות בעולם. לזלו בוק, בכיר בגוגל, נאות לתרום את התובנות שלו לפיתוח קריירה והוא נדיב מספיק כדי להתוות מסלול של 30 שנים בחייו של מי ששואף להגיע לפסגה. נראה אתכם מתמודדים עם התכנית האמיצה שלו.

מאז שלזלו בוק הפך לסגן נשיא בכיר הממונה על גיוס עובדים בגוגל ב-2006, החברה גדלה מכוח עבודה של 6,000 ל- 60,000 מועסקים. היום יש לגוגל יותר מ-70 משרדים ב-40 מדינות והיא מקבלת בכל שנה יותר מ-2 מיליון קורות חיים. מיותר לציין שגוגל התמקמה לה אי שם בראש רשימת מקומות העבודה הטובים ביותר. בוק דיבר לאחרונה על הספר החדש שלו על גוגל Work Rules! בפרק בפודקאסט Voices of KPCB. בשלב מסוים בשיחה, בוק התבקש לשתף את הקהל בעצה שלו לקריירה לעובדים בתעשיית הידע. תשובתו של בוק הייתה לא שמרנית. הנה גרסה מפושטת שלו מאתר משאבי אנוש AOL Jobs.

"הידע העממי בנוגע לדרך ניהול הקריירה שלך היא להתמחות. הם מדברים על דגם T, שבו אתה מסיים את הלימודים ומעביר את 10 השנים הראשונות בהתמחות ואז שנים בלהפוך לטוב ואז אתה הופך למנכ"ל (זה החלק העליון של ה-T). ההשקפה שלי הפוכה לחלוטין. בגלל שכולם עושים את זה. אז אם אתם רוצים לנצח, אתם צריכים לעשות משהו שונה!

"ב-10 השנים הראשונות של הקריירה שלכם, נסו הרבה דברים שונים. על תחשבו על זה יותר מדי. התנסו. עבדו בחברות שונות. תהיו בסטארט-אפ. תהיו בחברה גדולה. עבדו עבור חברה ממותגת. עבדו בשביל מישהו שאף אחד לא שמע עליו. עבדו בארגון ללא מטרות רווח. אתם עומדים לקבל רוחב יריעה שאין למישהו שהתמחה.

"כעבור 10 שנים, כאשר אתם בני 30, עליכם להכריז על 'המקצוע הראשי' שלכם. זה השלב שבו אתם מחליטים הנה 'מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדול/ה', ואז אתם מתמחים. לדוגמה, אם אתם רוצים להיות מעצבי ממשק משתמש, אתם תתחרו מול חבורת אנשים שכבר עשתה זאת 10 שנים והם כל כך דומים שהם שווים מעט. אתם תיכנסו פנימה אחרי שעשיתם משהו כמו עבודה באגודה היסטורית או טיול בעולם, ואתם תהיו שונים. בגלל שאתם שונים יהיה לכם יתרון תודות לתובנות שאתם מביאים. הדברים המגניבים קורים במפגש בין תחומים… ואז ב-10 השנים הבאות, אתם מאיצים.

"בעשור השלישי של הקריירה שלכם, אתם בעצם קוטפים את התגמולים. אתם בדרג C בחברה שלכם, או מייסדים. ואתם פשוט עושים את הדבר שלכם."

 סמנכ"ל/ית משאבי אנוש? הירשם/הירשמי עוד היום לפורום סמנכ"לי HR – פרטים והרשמה כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה