פיתוח מנהלים במשחקי מחשב

פיתוח מנהלים במשחקי מחשב

ד"ר יעל לפידות רז תדגים בהרצאתה בכנס HR-Tech כיצד ניתן להעביר מיומנויות ניהול באמצעות משחקים, גם לצד שיטות הדרכה מסורתיות

שיתוף
פיתוח מנהלים במשחקי מחשב

פיתוח מנהלים במשחקי מחשב

ד"ר יעל לפידות רז, ראש המחלקה ללימודי ייעוץ וניהול משאבי אנוש בבית ספר למנהל עסקים שבמכללה למנהל, תציג בכנס HR-Tech יישומים טכנולוגיים בפיתוח מנהלים. לפידות רז כתבה את הדוקטורט שלה הוא בתחום המנהיגות, וזאת לצד הקריירה האקדמית והבעלות על קבוצת בלאט-לפידות. לקבוצה שלוש חברות, כשהאחת עוסקת ביעוץ ארגוני ושתיים עוסקות בטכנולוגיה.

בכנס תרצה על למידת מנהלים באמצעות משחקי מחשב, כאשר ברור כי עולם הלמידה היום משתנה: יותר ויותר מנהלים לומדים לא רק באמצעות שיטות ההדרכה המסורתיות אלא גם בערוצים נוספים: משחקי מחשב, פורומים, צ'טים, הלמידה הלא פורמלית של קהילות ידע וכיו"ב.

התפתחותה של הטכנולוגיה מאפשרת שינויים בעולמות הלמידה, שלרוב אינם באים במקום השיטות המסורתיות אלא הם חוברים יחד. אם עד היום המומחה המקצועי היה בעל הידע הבלעדי, כיום הידע לא נמצא רק אצל המורה או אצל הסמכות המקצועית. בהרצאתה תציג לפידות רז את היתרונות של ערוץ זה, ותדגים משחק שפותח בחברתה למטרת פיתוח מנהלים. המשחק ימחיש כמה נוח להשתמש בערוץ זה ויתרונותיו על פני שיטות מסורתיות.

יעל לפידות
ד"ר יעל לפידות רז

השימוש במשחקים, גם אם  לצד שיטות הדרכה מסורתיות הוא תלוי בתרבות הארגונית, בבשלות של הארגון ושל הלומד ובתכנים שמבקשים להעביר לו. העברה של מיומנויות רכות הנלמדות בפיתוח מנהלים, היא דבר מאתגר במיוחד ובכך תתמקד ההרצאה. המשחק מנסה להתגבר על אתגר זה. גם באמצעות לומדה ניתן לעשות את הלמידה בצורה חווייתית יותר.

אילו התנגדויות יש מצד מנהלים על שיטת הדרכה זו?

לפידות רז: "כאמור כל העניין יושב על בשלות הלומד ושל הארגון, ועל כן בהחלט לא לכל אחד מתאים לתת ללומד לשחק. לרגע אפריד בין המוצר לבין עקרונות הלמידה: המוצר מאפשר להשתמש בו לבד ובהמון צורות, כל אחד יכול למצוא את המוצר (המשחק) המתאים לו, אך ברמה העקרונית השימוש במשחקים פותח פתח להרבה מאוד דברים נחמדים. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את ההתאמה והתרבות הארגונית, וחשוב גם ללמוד כיצד יהיה הכי נכון לשלב את המשחק".

למי בעצם מיועדת שיטת הדרכה זו?

"זה מאוד סטראוטיפי לומר שבהייטק יותר פתוחים לזה ושלכן היא מיועדת בעיקר לחברות הייטק. המשחק יכול להתאים לכולם אך אני מעדיפה לומר באופן כללי שזה לא טריוויאלי לכל מקום ושוב, זה מאוד תלוי בתרבות הארגונית. מדובר בשינוי בדרכי הלמידה, וכל ארגון יבחן איך יעשה את השינוי באופן שהכי נכון לו, גם אם מדובר בשינוי בדרכי הלמידה לצד הדרכים המסורתיות. אם נבדוק כיצד בעצם ארגונים משתמשים בשיטה, נראה כי יש יוזרים שמשתמשים בה לבד, באופן עצמאי לחלוטין ויש שמשלבים עת זה בתוך למידה סדנאית. מגוון האפשרויות הוא גדול, והכי חשוב לעזור לארגון להבין איפה היתרון ואיך עושים את הטמעה בצורה הכי נכונה. שילוב של הפרקטיקה וההיגיון העומד מאחורי".

רוצים ללמוד כיצד לשלב משחקי מחשב במערך ההדרכה של הארגון? הרשמו לכנס HR-Tech!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה