פיצוי של 850 אלף ש"ח לבני נוער שהועסקו בסופר

פיצוי של 850 אלף ש"ח לבני נוער שהועסקו בסופר

בני הנוער הגישו תביעה נגד רשת סופר דוש, לאחר שהועסקו בה כשליחים על בסיס טיפים בלבד

שיתוף
הסתדרות הצעירים בישראל

הסתדרות הצעירים בישראל

הסכם פשרה של סכום הגבוה ביותר מזה 15 שנה נחתם לפני מספר ימים בין 51 בני נוער שהועסקו בתפקידי שליחויות על די רשת השיווק "סופר דוש" בבת ים: בני הנוער יקבלו סכום כולל של 850 אלף שקלים, מעל ל-16 אלף שקלים לכל נער, כפיצוי על כך שעבדו ללא שכר. הסכום יחולק בהתאם להיקף עבודתו של כל נער באופן יחסי.

 ההסכם נחתם על ידי "הרשת – הסתדרות הצעירים בישראל" ועל ידי הסתדרות הנוער העובד והלומד. את בני הנוער ייצגו גם שני עורכי דין: אמיר בשה ועו"ד ד"ר מורן סבוראי.

התביעה נגד סופר דוש הוגשה לפני כשנה בגין העסקה תוך ניצול ואי תשלום שכר. בני הנוער טענו כי הרשת מעסיקה עשרות נערים בתפקידי שליחות ללא שכר בסיס, וכי הם משתכרים רק על בסיס טיפים שהם מקבלים מלקוחות. הם פנו להנהלה בנושא אך לא זכו להתייחסות. אז הם החליטו להתאגד בהסתדרות הנוער העובד והלומד, ומחו על תנאי העסקתם. הם דרשו להסדיר את תנאי העסקתם ולקבל פיצוי על כל התקופה בה הועסקו באופן לא חוקי.

 לא רק שההנהלה לא נעתרה לדרישת הנערים, אלא בימים הבאים הם אף פוטרו. נאמר להם כי עובד שיתאגד בהסתדרות לא ימשיך לעבוד וכלל לא יורשה להיכנס לחנות. נער אחר מסר כי גורמים בהנהלה ניסו לשכנע אותם שלא להתאגד, ואף הבטיחו להם סכומים מכובדים של כסף בתמורה לאי ההתאגדות, בתחילה כמה מאות ואלפי שקלים, ולבסוף הוצעו להם גם 30 אלף שקלים אם יבטלו את ההתאגדות.

 היום התקיים טקס חגיגי בהשתתפות כל הצדדים – הנהלת סופר דוש, ההסתדרות ובני הנוער, לכבוד חתימת ההסכם. במהלך הטקס הוכרז על הקמת קרן שהוקמה ביוזמת סופר דוש והסתדרות הצעירים שתוקדש כולה לטובת עתידם והצלחתם של הנערים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה