"פילת" מעכבת שכר לעובדיה; שכר אפריל שולם בחלקו

"פילת" מעכבת שכר לעובדיה; שכר אפריל שולם בחלקו

חברת המיון התעסוקתי הוותיקה נקלעה לקשיי תזרים ועתיד העובדים לוט בערפל; בתחילת 2012 דיווחה החברה על הפסדים ובשנה האחרונה עברה טלטלות פרסונליות

שיתוף
כוח אדם

הסנדלר הולך יחף: פחות מחמישה חודשים מאז דיווחה על הפסדים של מיליוני שקלים ברבעון השלישי של 2011, למערכת חדשות HRus נודע שחברת המיון התעסוקתי פילת טכנולוגיות מעכבת לכאורה תשלומים ומשכורות לעובדיה. לדברי עובדים בחברה, לחשבונותיהם נכנסו משכורת אפריל האחרון רק בערב חג השבועות ובאופן חלקי בלבד – 60% מהסכום המגיע להם.

השנה האחרונה לא הייתה רגועה בחברת משאבי האנוש הוותיקה, שנוסדה ב-1974 על-ידי אנשי העסקים מיקי צוקרמן ושמואל סתת וזכתה לשם פיל"ת (פסיכולוגיה יישומית לתעסוקה). במרוצת המחצית השנייה של 2011 ועד לתקופה זו הספיקו בחברה להיכנס לתהליך הבראה שכלל סבב פיטורים, מינוי ממלא מקום מנכ"ל ללא שכר – גיל שלי במקומו של גדי לוטן; הסכם לפרישת חובות לעובדים הכוללים בין היתר תשלומי תנאים סוציאליים ואף "אזהרת עסק חי", שפירושו בשפה הבורסאית ערפל כבד על עתיד פעילותה של החברה והחברות הבנות שלה. בנוסף, בימים אלו מחפשים בפילת שוכר לקומה השלישית (קומת ההנהלה) במטה החברה שברמת החי"ל בתל-אביב.

ברבעון השלישי של 2001 הפסידה החברה 4.8 מיליון שקל. בהודעה שהוציאה לבורסה לפני חודשים ספורים צוין כי "לחברה ולחברות הבנות תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של 10,829 אלפי ש"ח ב-2011.  לחברה ולחברות הבנות יש הפסדים גם ברבעון הראשון של 2012 אליהם מצטרף אובדן פרויקטים משמעותיים.

"החברה וחברת הבת,  פילת ישראל,  נקלעו לקשיים בתזרימי מזומנים ופיגרו בתשלומי ההפרשות הסוציאליות לקופות העובדים, מוסדות, נותני שירותים וספקים. למועד פרסום הדוחות הכספיים, הגיעה החברה להסדר פריסת תשלומים בנוגע להפרשות הסוציאליות לקופות העובדים ולמוסדות. כמו כן, צומצמה מסגרת האשראי של החברה… המשך קיומה של החברה וחברות הבנות בישראל כ"עסק חי" מותנה בקבלת ההלוואה מהקרן לעסקים בינוניים וגיוס מקורות מימון אחרים, בשיפור בתוצאות פעילותה של החברה וחברות הבנות ובשיפור תזרים המזומנים. עקב מצבה של החברה וחברות הבנות שלה ולאור הגורמים המפורטים לעיל קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה ושל חברות הבנות שלה כ"עסק חי".

נכון למועד פרסום הידיעה, לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה והיא תובא לכשתתקבל.

 

היסטוריה של מאבקי עובדים

פילת מוכרת מאוד בענף משאבי האנוש והתעסוקה, משני צדי המתרס – המגייסים והעובדים כאחד. לפי ההערכות בענף, החברה מחזיקה כשליש משוק מיון העובדים עם כוח השפעה רב על מסלולי קריירה בכל הדרגים ובכל חברות המשק הגדולות ביותר דוגמת חברות ממשלתיות, רשות שדות התעופה, בנקים ועוד רבות.

במקביל, מבצעת הקבוצה פעילויות עסקיות נוספות, בצד מיון והשמה. אשתקד הקימו עובדי מכון המיון ועד במסגרת ארגון כוח לעובדים . בסוף 2011 פתחו העובדים בשביתה, והשביתו את מבחני המיון, הסדנאות, הראיונות ופעולות ההשמה.

ב"כוח לעובדים" גילו בשעתו, כי עובד מיון ממוצע משתכר 5,500 שקלים ברוטו בחודש, והם דורשים תוספת של 20% תוך שינוי שיטת חישוב המשכורת. לטענתם, חלקם נמצאים במקום העבודה עד עשר שעות ולעיתים גם עובדים מהבית, כאשר התשלום בפועל הוא בגין שמונה שעות בלבד.

בספטמבר 2010 נמכרה החברה ליוצאי ההסתדרות, מהלך שגרר שינויים מהותיים ברבדי הפעילות שלה. העיתון דה מרקר חשף לפני כחצי שנה כי מאז חילופי הבעלות עשרות עובדים ומתוכם שמונה בכירים התפטרו וכבר אז עיכבה משכורות לעובדים אם כי לפרק זמן של עד יומיים "בלבד".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה