שיתוף

מעסיקים מניחים כי עובדים פרואקטיביים חשובים להצלחה בעבודה. מחקרים שנעשו בעבר מראים כי לעובדים פרואקטיביים, אלו אשר לוקחים יוזמה ומנחילים שינויים, יש ביצועים טובים יותר והם גם מרוויחים יותר.

עם זאת, עובדים פרואקטיביים בדרך כלל דוחפים את האחרים לעשייה, הם שולטים בסביבה שלהם, ומובילים לעתים שינויים בלתי צפויים אשר עשוי להיחשב מאיימים ומסיחי דעת עבור אחרים. מחקר שנערך על ידי סאן ואן אמריק בשנת 2014, מציג את המיומנויות הפוליטיות כגורם שעשוי להפחית את החששות הללו.

חשיבותן של מיומנויות פוליטיות

אנשים בעלי מיומנויות פוליטיות טובים בהבנת אחרים והסביבה החברתית שלהם, והם מבצעים מעקב אחר התנהגותם כדי להשפיע על אחרים. האנשים הללו טובים בלפתח בריתות כדי לגשת למשאבים. הם גם יצרו רושם ויתפשו ככנים במה שהם אומרים ועושים. לדברי החוקרים, עובדים יוזמים זקוקים לכישורים פוליטיים כדי לבטא את דפוסי השינוי שלהם באופן רגיש יותר ומקובל. בדרך זו, מנהלים לא יחשבו שהיוזמים הללו מאתגרים את הסטאטוס קוו על סמך תחושה.

כדי לבחון את קביעותיהם, סקרו החוקרים עובדים במשרה מלאה ומנהלים שלהם מ -12 חברות בתעשיות השונות בסין. העובדים דיווחו על כישוריהם הפוליטיים, בעוד שהמפקחים שלהם דירגו את העובדים על ביצועי המשימות שלהם, והתנהגויות הלמידה שלהם. תוצאות המחקר הראו כי עובדים פרואקטיביים ביותר דורגו נמוך יותר על ידי הממונים עליהם, כל עוד הכישורים הפוליטיים של העובדים היו נמוכים. עם זאת, כאשר לעובדים היו רמות גבוהות של מיומנות פוליטית, לא היה שום קשר בין פרואקטיביות ודירוג המנהל. כאשר העובדים לא היו מיומנים מבחינה פוליטית, נראה כי הפרואקטיביות שלהם הזיקה לעצמם.

התמונה הגדולה לעובדים ולארגונים

מחקר חדש זה מראה כי ללא רמות גבוהות של מיומנות פוליטית, עובדים פרואקטיביים עלולים להסתכן בהערכה שלילית מבחינת הביצועים של הממונה עליהם. עובדים פרואקטיביים בעלי יכולת ומיומנות פוליטית צפויים לעצב שינויים הקשורים לעבודה, כמשרתים את צורכיהם של אחרים, ולהגדיל את תמיכת הממונה בכך שהם ייראו כנים ומשפיעים.

מחקר זה מדגיש את החשיבות של פיתוח מיומנות פוליטית כדי לזהות צרכים ארגוניים ולאמץ גישה רגישה מבחינה חברתית שתביא לשינוי. על ידי הכמות הנכונה של מיומנות פוליטית, עובדים יכולים למנוע את ההשפעה השלילית הפוטנציאלית של נטיותיהם הפרואקטיביות. מנקודת המבט של המעסיקים, עובדים פרואקטיביים עשויים להיראות חשובים, אבל אם העובדים האלה אינם מנוסים מבחינה פוליטית, המעסיקים עלולים למצוא עצמם מעריכים אותם פחות ממה שציפו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה