עובדים חוששים לקחת חופשה

עובדים חוששים לקחת חופשה

למרות שאין השלכות כלשהן על עובדים אמריקאים בשובם מהחופשה, מרבית העובדים בארה"ב חוששים לצאת לחופש. מהי החשיבות של עידוד העובדים לקחת חופשות מהעבודה?

שיתוף

אמריקאים חוששים לקחת חופש מהעבודה אך במקום שההנהלה תעריך זאת, עליה לשכנע את העובדים והמנהלים בחברה לצאת לחופש ויותר מפעם בשנה. 

מהי חשיבות היציאה לחופשה וכיצד ניתן לשכנע את העובדים לעשות זאת?

שחיקת העובדים

שחיקה היא מכשול רציני לעובדים ובמיוחד לעובדים מסורים שעובדים במקום אחד הרבה זמן. העובדים עשויים להתמכר לעבודה כל כך שהם פשוט נמנעים מלקחת פסק זמן. מה שקורה בפועל הוא שהמוח שלהם לא מקבל הפסקה, הם אינם מתרעננים, אינם מסוגלים לפתח כראוי רעיונות חדשים ולהתמיד בחשיבה מורכבת ובסופו של דבר השחיקה פוגעת בעבודתם.
ללא פסק זמן מהעבודה, גם היכולת שלהם לבצע משימות חוזרות ונשנות במיוחד משעממות הינה בסיכון. אתה יכול לעבוד טוב ללא הפסקה במשך זמן רב, אבל אז אתה לא יכול להמשיך לנצח. חברות חכמות אינן רוצות שעובדיהם יגיעו לנקודה של שחיקה ומבקשים מעובדיהם לקחת חופש מספר פעמים בשנה.

החלפת עבודות

עובדים ומנהלים שלא יוצאים לחופשות עם בני משפחתם, נקלעים ללחץ בנושא גם בבית. העניין יכול לפגוע בזוגיות ובשלמות המשפחה. כל משפחה ראויה לצאת יחד לנופש אחת לתקופה, לחדש את הזוגיות וליצור חוויות משפחתיות. במצבים בהם העובדים נמנעים מלקחת חופשה עקב חשש על מקום עבודתם, הם עשויים להיקלע ללחץ משפחתי לעזוב את מקום העבודה ולהחליפו בכזה המאפשר חופשות. זהו מכשול נוסף העומד בפני מעסיקים שאינם מעודדים חופש.

לחץ מהבוס

כאשר המנהלים אינם משתמשים בימי החופשה שלהם או בודקים כל הזמן כמה ימי חופשה העובדים שלהם לוקחים, גם העובדים וגם המנהלים מרגישים הכרח סמוי לוותר על ימי חופשה. ואם הם כבר לוקחים חופש גם הנופש עצמו הופך להיות מלחיץ. הלחץ הזה עשוי להשפיע על ההחלטות שלהם ולגרום להחלטות שגויות – כגון סגירת פערים רשלנית בטרם היציאה לחופשה שתגרום להחלטות לא נכונות. או חזרה לעבודה מהחופש בצורה היסטרית ותוך הפעלת שיקולים מקצועיים לא נכונים. כל אלו יגרמו בהכרח נזק לחברה.

עומס עבודה

בחברות קטנות בהם אין עובדים רבים, בדרך כלל כל עובד הוא היחיד היודע לבצע את העבודה שלו במלואה. זה אומר שאותו העובד חושש אף יותר לצאת לחופשה, וכשהוא יוצא לחופש ממתינים לו בשובו ערימות של מסמכים לטיפול, מיילים ולקוחות. הדרך לפתור זאת היא לבצע גם בחברות קטנות חפיפה על התפקידים הקריטיים בחברה ולהסמיך מספר אנשים למלא אותם היטב.

תשלום עבור ימי חופש

עבור עובדים שאינם לוקחים ימי חופש, על החברה להמיר אותם בתשלום. הדבר יכול לסבך את החברות עם החוק במידה ולא ישלמו את כל ימי החופשה המצטברים. גם המרת ימי החופשה בתשלום משמעותן עלויות כבדות למעסיק, ייתכן והוא בסופו של דבר מפסיד מכך. לכן כדאי שיעודד עובדים לצאת לחופש וימגר ככל האפשר את החששות שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה