עדכון דמי הבראה במגזר הפרטי ל-371 ש"ח ליום

עדכון דמי הבראה במגזר הפרטי ל-371 ש"ח ליום

שר התמ"ת שלום שמחון חתם על צו הרחבה להסכם קיבוצי המסדיר את דמי ההבראה. על פי העדכון האחרון דמי הבראה יעמדו על 371 ש"ח במקום 365 ש"ח ליום

שיתוף
שר התמ
שר התמ"ת שלום שמחון

שר התמ"ת, שלום שמחון, חתם על צו הרחבה להסכם הקיבוצי הכללי (מדובר על ההסכם בין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה), בדבר עדכון סכום דמי הבראה של העובדים ליום עבודה במגזר הפרטי.

לאחר החתימה על צו הרחבה, יעודכן אוטומטית הסכום לדמי ההבראה מ-365 ₪ ל-371 ₪ ליום במגזר הפרטי. מדובר בעלייה בשיעור של 1.6% משנה שעברה. סכום דמי ההבראה במגזר הציבורי עומד כיום על סך 420 ₪ ליום עבודה, היות והוא נשען על הסדר שונה המתייחס לסוגיית דמי ההבראה.

עו"ד שלמה יצחקי, הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד התמ"ת, מציין בהודעה מטעם התמ"ת כי הזכאות לדמי הבראה מתייחסת לעובד במגזר הפרטי אשר השלים שנת עבודה ראשונה.

שחישוב מספר ימי ההבראה להם זכאי עובד משתנה לפי הוותק בעבודה: לאחר שנה ראשונה בעבודה זכאי העובד ל- 5 ימי הבראה. לאחר שנתיים עד שלוש, זכאי העובד לחישוב של 6 ימי הבראה. מהשנה הרביעית ועד השנה העשירית, זכאי העובד לחישוב של 7 ימי הבראה בשנה. מהשנה האחת עשרה עד החמש עשרה, זכאי העובד לחישוב של 8 ימי הבראה. מהשנה השש עשרה עד תשע עשרה שנות עבודה, זכאי העובד לחישוב של 9 ימי הבראה. מהשנה העשרים ואילך, זכאי העובד לחישוב של 10 ימי הבראה בשנה.

עובד במגזר הפרטי, העובד במשרה חלקית, יהיה זכאי לקצובת הבראה באופן יחסי לחלקיות משרתו, בתנאי שעבר למעלה משנה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה