4 דרכים להפוך את סביבת העבודה לפרודוקטיבית יותר

4 דרכים להפוך את סביבת העבודה לפרודוקטיבית יותר

אתם בטח מנחשים שמקום עבודה רועש מוריד את התפוקה, אבל מה אתם יודעים על השפעותיהן החיוביות של תמונות גורי חתולים על הריכוז?

שיתוף
דקורציה לשיפור תפוקת עובדים

הכישורים של העובדים, מצב הרוח, הבריאות והמוטיבציה שלהם – כל אלה גורמים משמעותיים מאוד בפרודוקטיביות של הפרט ושל העסק כולו, אבל סביבת העבודה היא שתקבע כמה מהפוטנציאל האישי יבוא לידי ביטוי. יש כמה דרכים, רובן לא יקרות, להעצים את התפוקה.

פתוח או סגור? סוגיה מוכרת היא שאלת המרחב הפתוח או המחולק. מרחב פתוח המשותף לכל העובדים וגם למנהלים שלהם ידוע כמעודד שיתוף פעולה, אך המחיר הוא הסחות הדעות שמפחיתות את התפוקה. מרחב עבודה מחולק שבו העובדים מבודדים יותר מעניק שקט, פרטיות ויכולת להתרכז, אך המחיר הוא פחות שיתוף פעולה. עובדים צעירים מעדיפים סביבת עבודה פתוחה יותר מאשר מבוגרים. אם אתם שוקלים עיצוב כזה, קחו בחשבון את האקוסטיקה כי גורם הפרעה מספר אחת במקום העבודה הוא עובדים קולניים.

לעבוד עם מזג האוויר – מחקר מבית הספר לעסקים באוניברסיטת הרווארד מצא שככל שאנשים מוסחים יותר בשל ההזדמנויות לבילוי שמציע מזג אוויר טוב, כך הם מספיקים פחות בעבודה. בישראל זה נכון בעיקר לימי שמש בחורף אחרי כמה ימים רצופים של גשם, לא מאורע שכיח במיוחד. על כל פנים, אף מנהל אינו יכול לשלוט במזג האוויר, אבל אפשר לעבוד איתו. כיוון עמדות העבודה כך שלא יפנו אל החלון, זו דוגמה. פרנצסקה ג'ינו ממחברי המחקר בהרווארד, מציעה בכתבה שפורסמה ב-Inc לאפשר לעובדים לעבוד פחות שעות ביום שבו מפתה לצאת החוצה, כשמוסכם שהם יחזירו את השעות האלה בימים שבהם קל יותר להישאר במשרד.

דקורציה – תלויים אצלכם במשרד פוסטרים של חתולים, תינוקות או כל מיני דברים אחרים שגורמים לכם להתכווץ מעודף מתיקות דביקה? קחו אוויר ואל תשקלו להסיר אותם מהקיר. כמה מחקרים טוענים שתמונות של דברים חמודים מעצימות את הריכוז. מחקר של המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת וירג'יניה שפורסם ב-2009 הראה שהסתכלות ב"תמונות חמודות מאוד" של גורי כלבים וחתלתולים מגבירה את הכישורים המוטוריים. בשנה שעברה חוקרים מאוניברסיטת הירושימה גילו שאנשים שהביטו בתמונות של גורי חיות – וזאת בניגוד להתבוננות בתמונות של חיות בוגרות או בתמונות של מזון – השיגו תוצאות טובות יותר במבחני מיומנות ובמבחני חיפוש חזותי.

למה גורים עושים לנו את זה? ב-Inc מסבירים שהתבוננות בדימויים חמודים לא רק מעוררת את האינסטינקט האבולוציוני להיות זהירים יותר גופנית כשיש תינוקות בסביבה, אלא גם להיות זהירים יותר מנטלית. "אם אנשים יכולים להתרכז במשימה שלהם בלי להיות מוסחים על ידי דברים אחרים, התפוקה שלהם אמורה לעלות" אמר הירושי ניטונו מצוות החוקרים היפני. "ידענו את זה, רק לא ידענו שיש תמונות של גורי חתולים בדרך לשם". הניחוש שלנו הוא שהאפקט יהיה מורגש יותר אם התמונות של גורי הכלבים המתכרבלים עם חתלתולים או של התינוקות שנרדמו על עלים של כרוב יוחלפו מדי פעם בתמונות אחרות, אבל מאותו הז'אנר.

טמפרטורה – כולנו מכירים, ובעיקר מכירות, את בעיית המיזוג הגדולה. כמעט תמיד יהיה בסביבה עובד אחד לפחות שלנצח חם לו, ללא קשר לעונות השנה, ביגוד או מידת הפעילות. אותו עובד ידאג שהמזגן לעולם לא יכוון על יותר מ-22 מעלות, אפילו אם זה אומר ששותפיו לחדר יגיעו למשרד עם סוודרים גם באוגוסט. לפני שמקבלים את המצב הזה בהכנעה, כדאי לדעת שמחקר שבוצע בחברת ביטוח בפלורידה על ידי המעבדה לגורמים אנושים וארגונומיה של אוניברסיטת קורנל, מצא שכאשר הטמפרטורה במשרד עולה מ-20 מעלות צלזיוס ל-25, שיעור טעויות ההקלדה יורד ב-44 אחוזים ותפוקת ההקלדה עולה ב-150 אחוזים. הרגעת המזגן גם תעשה טוב לחשבון החשמל שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה