נטסורס מכירה בהתארגנות העובדות החרדיות

נטסורס מכירה בהתארגנות העובדות החרדיות

בעקבות תביעת הענק של ההסתדרות, חברת נטסורס הכירה בהתארגנות העובדות החרדיות בחברה

שיתוף
הגנה מפני תביעות עובדים

הגנה מפני תביעות עובדים

חברת נטסורס שכאמור נתבעה ע"י ההסתדרות בקנס של למעלה ממאה מיליון שקל בגין הפרות שונות שבצעה החברה כלפי עובדות החברה, על מנת לגרום להן לבטל את חברותן בהסתדרות ולסכל את מהלך ההתארגנות, הכירה בהתארגנות העובדות החרדיות של החברה בתום הדיון בביה"ד האזורי לעבודה בירושלים. הדיון התקיים לאחר שההסתדרות תבעה את נטסורס בכ-100 מיליון שקל על פגיעה בהתארגנות

נטסורס מספקת שירות לקוחות לגולן טלקום ורוב העובדות שלה, במוקדים המצויים בבית שמש ובירושלים, הן נשות אברכים חרדיות. מנהלת החברה היא מזל שרים ובעליה הוא הלל יעקובסון. החברה הכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג ואף הקפיאה את איום סגירת החברה. העובדות יקבלו חזרה שכר שנוכה מהן עקב השתתפותן בפעילות ארגונית. במהלך המו"מ בין הצדדים לא יבוצעו פיטורים בחברה.

נשיא בית הדין השופט אייל אברהמי, קיים את הדיון לאחר שההסתדרות הגישה תביעת ענק בסך 100 מיליון שקל נגד נטסורס, שרים ויעקובסון בגין פגיעה בהתארגנות, וכן הגישה צו למניעת ניכויי שכר מהעובדות הקשורים לפעילותן בהתארגנות. אברהמי קבע כי הצדדים יישבו למשא ומתן אינטנסיבי בן 10 ימים בחסות בית הדין, על מנת להגיע להסכמות ביניהם בנושאים שבמחלוקת. "דרך המלך הינה לנהל משא ומתן קיבוצי בין הצדדים ליחסים קיבוציים", כתב השופט אברהמי בהחלטתו.

בדיון הוסכם כי החברה תכיר בהסתדרות כארגון היציג, ובתקופת המשא ומתן תסיר את איום הסגירה ולא תבצע הליכי פיטורים. כמו כן החברה תשיב לעובדות את כל הכספים שנגבו מהן כקנסות על רקע פעילותן בהליך ההתארגנות. כחלק מההסכמות ולצורך יצירת אווירה בריאה במהלך המשא ומתן הקיבוצי, נעתרה ההסתדרות לבקשת נשיא בית הדין להסיר לעת עתה את התביעה האישית נגד מנכ"לית החברה ובעליה.

לסיכום הדיון נקבע כי אם לא תחול התקדמות בשיח בין ההסתדרות, העובדות והנהלת החברה – הצדדים ישובו לעדכון אצל בית הדין בתוך 10 ימים.

נזכיר כי התביעה שהוגשה נגד נטסורס הינה הגדולה ביותר שהגישה ההסתדרות בגין פגיעה בהתארגנות. ההסתדרות דרשה להשית קנס של למעלה מ-100 מיליון שקל בגין הפרות שונות שביצעה נטסורס כלפי עובדות החברה, על מנת לגרום להן לבטל את חברותן בהסתדרות ולסכל את מהלך ההתארגנות.

התביעה גוללה את מסכת הלחצים הקשה שהפעילה נטסורס נגד עובדותיה, אשר רובן כאמור נשים חרדיות ונשות אברכים המשתכרות משכר מינימום. העובדות פנו להסתדרות וביקשו להתאגד על רקע הפגיעה השיטתית בזכויותיהן ולאור רצונן להסדיר את תנאי העסקתן בהסכם קיבוצי. אלא שמפרוץ השלב הגלוי של ההתארגנות, החברה הפעילה מסע לחצים אינטנסיבי על מנת לפגוע בהתאגדות, לרבות איומים מפורשים של סגירת החברה בתגובה למהלך ורישום עבירות משמעת לעובדות שהשתתפו באסיפת הסברה שערכו נציגות העובדות וההסתדרות.

את ההסתדרות ייצגו בהליך ראש הלשכה המשפטית לאג"ם עו"ד איריס ורדי ישראלי, עו"ד ענת גוטמן מרום מהלשכה המשפטית ועו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר ושות'. 
בתום הדיון נקבעו בין הצדדים פגישות משא ומתן אינטנסיביות כבר לשבוע הבא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה