קרמה ומשכורת של נשים בתעשיית הטכנולוגיה

קרמה ומשכורת של נשים בתעשיית הטכנולוגיה

מנכ"ל מיקרוסופט עשה כותרות שליליות כאשר קרא לנשים להיות פסיביות ולא לבקש העלאת שכר. לאחר מכן פרסם הבהרה והתנצלות.

שיתוף
שכר נשים

ב-9 באוקטובר, בזמן שאנחנו היינו עסוקים בחגיגות בסוכה, מנכ"ל מיקרוסופט סאתיה נדלה עשה כותרות, וכנראה לא מהסוג שהיה רוצה לעשות. נדלה דיבר בכנס Grace Hopper Celebration of Women in Computing מול קהל שכלל בעיקר נשים, וסיפק טיפ קריירה לנשים בתעשיית הטכנולוגיה: "האמינו שהמערכת תיתן לכן את ההעלאה הנכונה."

נדלה המשיך והשווה את האמונה הזאת ל"כוח-על" ואמר "שזה עשוי להיות אחד מכוחות העל הראשוניים, שלמען האמת, שיש לנשים שאינן מבקשות העלאה." לנוכח המלמול המתמרמר שדבריו העלו בקהל, אמר נדלה למראיינת מריה קלווה, "זאת קרמה טובה. היא תבוא בחזרה."

מובן שלאחר מעשה נדלה שלף את ההבהרה התקינה פוליטית המתבקשת, אבל דברים כאלה קשה לקחת בחזרה. ההצעה של נדלה לנשים לנקוט עמדה פסיבית ולסמוך על הקרמה שתגרום להעלאת המשכורת אם הן ישבו בשקט ויהיו סבלניות עשתה כותרות ודבריו כיכבו במהלך סוף השבוע ברבים מאתרי הכלכלה ומשאבי האנוש. מריה קלווה, שהיא חברת ועד מנהל במיקרוסופט, מדענית מחשב ונשיאת קולג' הארווי מאד, השיבה לנדלה: "זהו אחד מהדברים המעטים שאינני מסכימה איתך עליהם."

קלווה הציגה עמדה מנוגדת ונתנה לנשים בתעשיית הטכנולוגיה עצות כיצד לנהל משא ומתן להעלאת השכר. "ראשית, הכינו את שיעורי הבית שלכן," אמרה קלווה לנשים. "דעו מהי המשכורת הראויה ואז מלאו את חלקכן במשחק התפקידים, שבו עם מישהו שבו אתן בוטחות באמת והתאמנו בבקשת העלאה ממנו."

נדלה למד שיעור בעל ערך

אחר הראיון נדלה צייץ הבהרה בחשבון הטוויטר שלו ואמר שהוא היה "לא מנוסח היטב" בנוגע לאופן שבו נשים צריכות לבקש העלאה. בהמשך הוא פרסם הודעה אפולוגטית לסגל העובדים של מיקרוסופט, שבה כתב: "לקראת סוף הראיון, מריה שאלה אותי איזו עצה הייתי נותן לנשים שאינן חשות בנוח לבקש העלאה. עניתי על השאלה הזאת באופן שגוי לחלוטין. ללא כל ספק אני תומך בכל לבי בתוכניות במיקרוסופט ובתעשייה שמביאות יותר נשים לתעשייה ושמצמצמות את פער השכר. אני מאמין שנשים וגברים צריכים לקבל תשלום שווה על עבודה שווה. כאשר זה נוגע לעצות קריירה כיצד לקבל העלאה כאשר את חושבת שהיא מגיעה לך, עצתה של מריה הייתה העצה הנכונה. אם את חושבת שמגיעה לך העלאה את פשוט צריכה לבקש. אמרתי שאני מצפה לכנס גרייס הופר כדי ללמוד ובהחלט למדתי שיעור בעל ערך."

יש לקוות שהסערה הקטנה שחולל נדלה תעשה את שלה. על פי מכון המחקר Pew נשים מרוויחות 84% ממה שמרוויחים גברים, ובתעשיית הטכנולוגיה, שבה באופן תיאורטי משמעותה של עבודה שווה אמורה להיות שכר שווה, המצב גרוע אפילו יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה