משאבי אנוש כשותף אסטרטגי ועסקי למנכ"ל

משאבי אנוש כשותף אסטרטגי ועסקי למנכ"ל

המנכ"ל בכלל ומנכ"ל של חברה גלובלית בפרט, חייב שותף לניהול השוטף והאסטרטגי של הארגון. ראיון עם עוזי נבון, מנכ"ל אורקל.

שיתוף

תרומתם של העובדים להצלחת החברה ורווחיותה בולטת בעיקר בתעשיית ההייטק, בה ההון האנושי הוא המשאב המרכזי. בישראל ישנן לא מעט חברות הייטק שמהוות חלק מתאגיד גלובלי וכאן נוספים לאתגרים הרגילים של משאבי אנוש אתגרים נוספים, המשפיעים על תפקידו של מנהל ה-HR ועל מערכת היחסים שלו עם המנכ"ל. על כך ישוחח עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל בהרצאתו בנושא, בכנס משאבי האנוש השנתי שיתקיים ב- 31 במרץ 2016.

כיצד מחלקת משאבי האנוש הופכת להיות אותו שותף אסטרטגי ועסקי למנכ"ל החברה? מה הכישורים שמנהל משאבי אנוש מוכרח שיהיו לו, על מנת להיות אותו שותף אולטימטיבי למנכ”ל?

"למנכ"ל חברה יש תמיד החלטות רבות שצריך לקבל. לעתים קרובות, המנכ"ל מרגיש עצמו לבד וכאן ה-HR הינו שותף טבעי בקבלת ההחלטות כאלה. בין היתר, מדובר בהחלטות בתחום שינויים ארגוניים, שימור עובדים, תוכניות אסטרטגיות לטווח ארוך ועוד. כל אלה הן החלטות שאני מרגיש צורך להתייעץ לגביהן ואני שמח על האפשרות להתייעץ עם סמנכ"לית ה-HR שלנו. כישורי חובה למנהל HR לדעתי, מתמקדים בשלושת ה-T: Trust, ו-Thinking Together. בנוסף, חשוב בחברה כמו שלנו במיוחד, שמנהל HR יבין את השוק העולמי והישראלי כאחד – מגמות, אסטרטגיה, לאן רוצים ללכת, על מנת שיוכל להיות שותף אסטרטגי למנכ"ל."

כיצד מחלקת משאבי אנוש תרמה להצלחת החברה ולהובלתה קדימה בתחרות בשוק?

"לפני שנה עשינו שינוי ארגוני גדול, אשר כלל קונסולידציה של כמה גופי מכירות למספר מצומצם יותר של גופים. החשיבה הייתה סביב: איך ייראה המבנה הארגוני החדש, מי האנשים שיאיישו את התפקידים השונים, ואיך מעבירים מסר נכון לכלל הארגון. מחלקת HR היו שותפים בכל שלושת השלבים והתהליך הוגדר כהצלחה. דוגמה נוספת היא תכנון הנושא של שימור טאלנטים, לטווח הבינוני והארוך – זוהי משימה חשובה מאין כמוה בה משאבי אנוש צריכים להוביל את התהליך."

מהם הכישורים המיוחדים ההכרחיים למנהל משאבי אנוש של חברה גלובלית? מהם האתגרים שיעמדו בפניו?

"בחברה גלובלית הרבה מההחלטות מגיעות מלמעלה, ברמת ה-corporate, וכאן יש אתגרים מיוחדים לאיש ה-HR שצריך מצד אחד לקחת חלק ביישום ההחלטות וכן התאמתן לתרבות המקומית. מצד שני, הוא צריך לעשות עבודת מטה מול ה-HR העולמי, להבין את הגופים השונים ולייצג את ישראל במסגרת גופים אלו.
בעולם של היום, בו קצב השינוי מהיר במיוחד, צריך לכוון את העובדים יותר מתמיד. משאבי אנוש הוא גוף מרכזי בסיוע בהכוונת העובדים והתאמתם למציאות המשתנה."

ספר על תחום משאבי אנוש מזווית ראיה של מנכ"ל חברה, מהן הנקודות החשובות ביותר בעיניך בתחום משאבי האנוש, מה היית רוצה לקבל מהפונקציה הזו ומהי החשיבות שאתה מייחס לה?

"בעיניי, עיצוב תרבות ארגונית בחברה הוא נושא קריטי, כי זה מה שבעיקר עושה את ההבדל. מה שמשפיע על אופיה של החברה זה איכות ההון האנושי והתרבות הארגונית שלה, ומשאבי אנוש היא כמובן פונקציה עיקרית שמטפלת בנושא. למשאבי אנוש יש תפקיד מכריע באיכות ההון האנושי ועיצוב ה-DNA של תרבות הארגון.
באורקל, לדוגמה, התרבות הארגונית מבוססת על "רצון להצליח", ואכן הרצון להצליח הוא חלק מה-DNA שלנו ואחד המרכיבים שבונים את התרבות הארגונית של אורקל בעולם ובארץ."

האם אתה מעורב בתחום משאבי האנוש והגיוס בחברה?

"כן, בעיקר בתפקידים בכירים. באופן כללי, הגיוס באורקל הוא תהליך שמשתף גם מנהלים נוספים. אחרי שלב הראיונות נותנים למועמד להציג מצגת מול מספר מנהלים, כדי לקבל חוות דעת גם מהם – וכך לסייע למנהל הישיר של אותו עובד בקבלת ההחלטה."

מהן הנקודות עליהם תשימו דגש בבחינת מועמדים לתפקידים באורקל?

"התאמה לתרבות הארגונית של החברה– הרצון והרעב להצליח, מחויבות לארגון וללקוחות ויכולת לעבוד בצוות."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה