עבודה מהבית – יתרונות וחסרונות

עבודה מהבית – יתרונות וחסרונות

ככל שאנשי קריירה מחפשים את האיזון הטוב ביותר בין חיי העבודה לחיי המשפחה, כך בהתאם חברות מאמצות מדיניות גמישה יותר, שתאפשר לעובדים לעבוד מביתם

שיתוף
מחויבות לעבודה

מחויבות לעבודה

מבחינת העובדים היכולת לעבוד מהבית הוא האידאל המאפשר להם לשמור על כל יתרונות העבודה והשכר, תוך ההנאה והיתרונות של השהות בבית.

מהם היתרונות והחסרונות לעבודה מהבית עבור העובדים?

יתרונות

חסכון בעלויות – עבודה מהבית מאפשרת חסכון בעלויות הקשורות להגעה לעבודה. העלויות כוללות נסיעות, בלאי הרכב, דלק, מסי כבישים, תשלומי חניה, וכן עלויות עקיפות כגון השקעה בלבוש בהתאם לקוד הלבוש של החברה המעסיקה, ניקוי יבש וגיהוץ של הבגדים, וכמובן עלויות שמרטפים לילדים צעירים, במידה ויש בבית.

גמישות – גמישות בשעות ובזמני העבודה המתאפשרת בעבודה מהבית, הינה אחד היתרונות המובהקים בכך. ההחלטה באילו שעות אתה עובד ובאילו אתה עושה הפסקות, היא יתרון אדיר.
סביבת העבודה – האפשרות שלך להתאים לעצמך את סביבת העבודה האופטימלית לך, התאורה, הטמפרטורה, המוזיקה הנלווית, הכורסה הנוחה או כסא המשענת, כל אלו מאפשרים לך לבצע את עבודתך בסביבה הנוחה שלך ביותר.

הסחות דעת פחותות – כשאתה עובד מהבית, מבוטלות הסחות הדעת שיש במשרד בדמותם של עמיתים לעבודה שנכנסים למשרדך לשוחח ולהתלוצץ, מפגשים בפינות הקפה שגוזלים זמן עבודה, וארוחת צהריים בחברה שנמתחת ומתארכת מעבר לצפוי ובאה על חשבון זמן העבודה.

קרבה לבית ולמשפחה – עבור רבים, הקרבה הפיזית למשפחה והנוחות של להיות בבית כשהילדים מגיעים מבית הספר, מהווים יתרון אדיר. להורים זה יתרון טוב במיוחד לדעת כי הם מאוד קרובים לילדיהם וזמינים ככל הנדרש, כך גם במקרים של טיפול בהורים קשישים.

ירידה בלחץ – תופעות הלחץ הנגרמות בעבודה במשרד, כשאתה נתון בכל רגע לשיחות ולשמועות על גזירות רעות העתידות לבוא, כשאתה נתקל כל מספר שעות במנהל שלך הלחוץ על העמידה ביעדי המשימות, וכשהאווירה הכללית היא אינטנסיבית ומלחיצה, כל אלו מנוטרלות כשאתה עובד לבדך מהבית. בבית אתה רגוע יותר ואינך מושפע מהלחץ הסביבתי בחברה., מה שיוצר עבודה פרודוקטיבית יותר.

חסרונות

להלן כמה מהחסרונות לעובד שבוחר לעבוד מביתו:

בדידות – לעתים קרובות, אנשי מקצוע שעובדים מהבית מתלוננים על תחושות הבדידות והבידוד אותן הם חווים. כשאתה בבית אתה עובד לבדך, ואותן הסחות דעת שציינו לעיל, עשויות להיות חסרות לך ואתה עשוי להרגיש בודד.

הסחות דעת אחרות – למרות שנמנעות הסחות הדעת החברתיות, בעבודה מהבית עשויות לצוץ הסחות דעת אחרות לגמרי, שאף הן עלולות להפריע לך בעבודה. הפרעות מצד הילדים, השכנים שדופקים בדלת לפתע, רעש של אנשים שצועקים ברחוב, הדוור שמגיע עם מכתב רשום והשליח של הסופר. כל אלו ונוספות, הן הפרעות שיכולות להוציא אותך מהריכוז ולהקשות עליך לשוב לעבודתך היעילה.

קושי בהפרדת ענייני הבית והעבודה – הפיתוי לעסוק בענייני הבית כשאתה נוכח שם, לעתים קרובות מאוד חזק. אתה יכול להרגיש לפתע חייב לנקות את הבית, לעשות קניות, לטפל בילדים. לבשל ארוחת צהריים, להקפיץ את הילדים לחוגים וכד'. צריך להיות מאוד חד משמעי בהפרדת חיי העבודה מחיי הבית, כשאתה עובד מביתך. לא פשוט להגיד לילדים שאתה לא יכול "להיות שם עבורם", כשאתה נוכח מידיי יום בסביבתם.

עבודה שלא נגמרת – מאחר ואין אף אחד שיאכוף את שעות העבודה המדויקות שלך, אף מנהל שיכבה לך את האור במשרד בדרכו החוצה, או מנקה שתגיע בסוף היום לנקות את המשרדים, העבודה שלך יכולה להימשך "לנצח." לעיתים דווקא כיוון שאתה עובד מהבית, הרצון שלך להוכיח את עצמך ואת המסירות שלך לעבודה ולמנהלים, יכולה לגרום לכך שתעבוד כמעט בלי סוף, מה שעשוי לשחוק אותך בסופו של דבר ולהוביל לתוצאות הפוכות.

דברים שאתה מפספס – כשאתה מנותק ממקום העבודה ועובד מהבית, אתה יכול לפספס התפתחויות חשובות ולאבד את היכולת להיערך להן. למשל משרה שמתפנית שאולי רצית להתקדם עליה, ואתה לא יודע שהתפנתה. או מנהל חדש שמגיע לתפקיד ואתה מאוד רוצה להכיר אותו ולעשות עליו את הרושם הנכון. גם תכניות עתידיות כגון רכישת החברה, מיזוג, יציאה לשווקים נוספים וכד', כלל הנראה יגיעו לאוזניך לאט יותר מאשר לנוכחים במשרד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה