מנופאי אושפז במצב קשה בעקבות קריש דם

מנופאי אושפז במצב קשה בעקבות קריש דם

קריש הדם נגרם בעקבות ישיבה ממושכת במנוף במשך שעות ארוכות. בחודש שעבר צוין חודש המודעות לסכנות מפני קרישי דם

שיתוף
ארגון עובדים מען
ארגון עובדים מען

הסכנה מישיבה ממושכת מתייחסת ליושבים בטיסות ארוכות ולעובדים במשרדים, שלא קמים וזזים הרבה. הסכנה מישיבה ממושכת היא היווצרות קרישי דם. המוסד לבטיחות ולגיהות פרסם כי בחודש שעבר, שבו ציינה החברה הישראלית לקרישת דם את חודש המודעות לתופעה המסוכנת, אירע מקרה דווקא בענף הבניה: מנופאי בן 39 הגיע לבית החולים לאחר שהתפתח קריש דם בריאה שלו, כתוצאה מישיבה ממושכת בתוך המנוף שהפעיל באתר בניה ביבנה ובאשדוד. הגבר פיתח קריש דם שהוביל לתסחיף ריאתי חמור, לאחר שישב במשך 12 עד 16 שעות כמעט ללא תזוזה.

מאז ומתמיד היה ענף הבניה חשוף לסכנות. רק השבוע נהרג פועל בניין שנפל מהקומה השביעית באתר בניה בגני תקווה. כעת, לא רק העובדים בגבהים חשופים לסכנה בענף, אלא כל מי שיושבים במשך זמן ממושך, לא חשוב איפה.

על פי נתוני החברה הישראלית לקרישת דם משנת 2007, כ-12 אלף אנשים מתים מסיבוכים הנוצרים מקרישי דם. אותו גבר שעבד באתר הבניה במנוף, אושפז במצב קשה לאחר שהישיבה הממושכת גרמה לקריש דם שחסם את שני כלי דם בריאות, וקיבל טיפול להמסת הקריש.

בשנת 2006 התפרסם מקרה שאירע לגרפיקאי בשנות ה30 לחייו, שאושפז במרכז הרפואי שיבא לאחר שהתפתח קריש דם בעקבות ישיבה ממושכת מול מחשב. ב-2007 דווח על שני מקרי מוות של נשים צעירות. באחד המקרים הייתה זו סטודנטית כבת 22 שלא זזה מכיסאה שעות רבות בתקופת בחינות, אבל היה לה גם גורם סיכון גנטי להתפתחות קרישי דם.

על פי תקנות המוסד לבטיחות ולגיהות, באתר בנייה חייב להיות מנהל שיפקח על העובדים מבחינת בטיחותם. ההתהוות המתמדת של סיכונים חדשים במקום עבודה זה מחייבים להציב באתר מנהל בעל כישורים מתאימים  שיוכל לתת מענה לגורמים לסכנות ולפעול באופן יעיל למניעתן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה