מנהל משאבי אנוש כחונך

מנהל משאבי אנוש כחונך

תהליך החניכה והליווי נכנס בשנים האחרונות לארגונים רבים ותפס את מקומו על שולחן מנהל משאבי האנוש. תהליך החניכה הוא צורך ממשי ומומלץ ללמוד לעשות זאת בצורה הנכונה

שיתוף
משאבי אנוש כחונך

מנהלי משאבי אנוש נדרשים כיום ללוות תהליכים מגוונים המתרחשים בארגון, כגון, ליווי וייעוץ למנהלים במצבים שונים במהלך חיי העובד בארגון: החל מאיתור וגיוס, המשך בליווי בכניסה לתפקיד החדש ובמעקב אחר התפתחותו המקצועית, וכלה בתהליך הפרידה ממנו. לפיכך,  תפקידם של משאבי אנוש כמלווים פנים ארגונים הפך לצורך הולך ומתעצם בארגונים.

ארגונים שאינם חונכים מנהלים ועובדים לצמצום פערים ושיפור יכולות נשארים מאחור ומפסידים חלק גדול מפוטנציאל כוח האדם בארגון ואף עלולים להיקלע למצב של 'הפסד' גדול אף יותר שיבוא לידי ביטוי בנטישת עובדים ואיוש משרות ע"י עובדים שאינם מתאימים לתפקיד.

בניית תהליכי חניכה מובנים בארגון, שילוו את המנהל והעובד מרגע כניסתו לחברה, דרך תהליך ההתקדמות שלו במקרה הטוב או הכשרתו המקצועית במקרה הנפוץ הינה הכרחית לקיום של ארגון בריא, יעיל ואפקטיבי.

קורס להכשרת אנשי משאבי אנוש כחונכים ומלווים פנים ארגוניים

בעשור האחרון, התפתחו אנשי משאבי האנוש והפיתוח הארגוני בחברות רבות בתחום ליווי וחניכת מנהלים ועובדים כחלק מתפקידם. נבנו תשתיות ארגוניות לאיתור מנהלים ועובדים וכן לניהול ובקרה של תהליכי החניכה. במקביל נבנו מסלולי הכשרה והדרכה שונים ללימוד והתמקצעות של אנשי משאבי אנוש כחונכים ארגוניים, לדוגמה: קבוצת מומנטום מציעה קורס להכשרת אנשים משאבי אנוש כחונכים ומלווים פנים ארגוניים.

קבוצת מומנטום, העוסקת בהכשרה וחניכה של מנהלים ומדריכים ברחבי העולם במשך קרוב ל-20 שנה, מיישמת מודל הדרכה חדשני בשם NEWS המיושם בהצלחה רבה בכ-22 מדינות ברחבי העולם.  המודל פותח על ידי אביעד גוז, יו"ר החברה, מרצה עולמי שחיבר שמונה ספרים בתחום האפקטיביות האישית.

המודל מובנה ושיטתי לעבודה. הוא מבוסס על אנלוגיה של מצפן, המנווט את  הHR כחונך להוביל את המנהל להגיע לכיוון המתאים תוך בניית חזון ממשי בר השגה, זיהוי החסמים האישיים המונעים את הגשמתו, הצגת דרכים להתגבר על הקשיים העומדים בדרכם ויצירת תוכנית פעולה ממוקדת להשגת החזון והיעדים. תחום החניכה על פי המודל הנו תהליך הוליסטי, מובנה ושיטתי המאפשר העלאת פתרונות לטווח הארוך לאחר למידת רצונותיו וצרכיו של האדם וצרכי הארגון. הפתרונות יביאו באופן מעשי לשיפור הישגיו בתחומים מוגדרים ויביאו לצמיחתו ולהתפתחותו.

הקורס כולל 16 מפגשים, כל מפגש אורך חמש שעות אקדמאיות, כולל הדרכות פרונטליות, סטאז' של תהליך חניכה מלא ותהליך פיקוח מתמשך (סופרוויזן). סילבוס הקורס כולל שני חלקים:

החלק הראשון מתמקד בהיכרות עם המודל: הגדרת תחום החניכה, הגדרות הכיוונים על פיהם מבוסס מודל ה-NEWS ראשי תיבות של כיווני המצפן – North, East, West, South. הכיוונים מייצגים יעדים ומטרות שונות בחיי המנהל, כגון הגדרת חזון והשגתו, פיתוח של שיטות, מודלים תוכניות עבודה ולוחות זמנים, הגדרת חסמים להצלחה, וזיהוי רמות מוטיבציה משתנות.

החלק השני מתמקד בחניכה עצמה: גישות שונות בתפיסת החניכה; התנגדויות בתהליך, דילמות ובעיות ופתרונן; חניכה בנקודות הזמן השונות בקריירת המנהל/העובד מיומנויות חניכה, סיכום תהליך החניכה ומעקב אחר התוצאות.

מטרת קורס החניכה על פי מודל ה -NEWS הוא להקנות למשתתפים כלים לחניכה מובנת ושיטתית על פיו, תוך למידה ותרגול חווייתי שתביא לתוצאות בשטח. לפרטים נוספים על קורס הכשרת אנשי משאבי אנוש כחונכים פנים ארגוניים לחץ כאן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה