ממחר: עיצומים בלשכות שירות התעסוקה

ממחר: עיצומים בלשכות שירות התעסוקה

הסיבה: 22 מרכזי ההכוון התעסוקתי שהוקמו ביוזמת התמ"ת והג'וינט במקביל לשירות התעסוקה. ועד העובדים: שר התמ"ת מפריט אותנו

שיתוף

עובדי שירות התעסוקה יפתחו מחר (ג') בעיצומים ולא יספקו שירותי קבלת קהל ומענה טלפוני בלשכות.

ההודעה על כך הגיעה הבוקר מוועד עובדי השירות, שהוסיף כי העיצומים יימשכו בלי הגבלת זמן ובהמשך אף יוחרפו לכדי שביתה כללית והימנעות מעבודה אדמיניסטרטיבית.

הרקע לסכסוך הוא יוזמה של משרד התמ"ת שפורסמה ב- HRus בתחילת ינואר. במסגרת החלטת ממשלה ובאמצעות ארגון הג'וינט, הוחלט לפתוח 20 מרכזי תעסוקה חדשים לאוכלוסיות חלשות, בעיקר למגזר הערבי, בהשקעה של 105 מיליוני שקלים.  ועד עובדי שירות התעסוקה טוען, כי המדינה מנסה לפתוח ולהפעיל את המרכזים החדשים באמצעות חברות קבלן פרטיות, ולכך העובדים מתנגדים בחריפות.

ההשלכות הלא-סימפטיות של השביתה: המובטלים ודורשי העבודה לא יוכלו לחתום. אמנם ניסיון העבר מלמד שהביטוח הלאומי מחשיב את ימי העיצומים כימי אבטלה עבור מי שכבר חותם, אך אלו שכן ייפגעו הם מובטלים חדשים שפוטרו לפני תחילת השיבתה.

סכסוך העבודה המדובר החל כבר ביוני 2011, והסב שיבושי עבודה מספר פעמים עד כה, לרבות השבתת הלשכות ליום אחד באמצע דצמבר. צעד מחאה נוסף מתוכנן לשבוע הבא, בדמותה של הפגנה מול לשכת השר שלום שמחון. במשרדו של שמחון, כך נמסר, מתכוונים לפנות לבית הדין לעבודה ולהוציא צו מניעה לעובדים.

יו"ר ועד העובדים, אהרון חוטובלי: "שר התמ"ת ממשיך בהתעלמותו מעובדי שירות התעסוקה שהם המקצועיים והמיומנים ביותר בטיפול, בהכשרה ובהשמה. השר נוקט במדיניות של משיכת זמן. שוב מדובר בניסיון להפריט את שירות התעסוקה ולהחיות את תוכנית ויסקונסין, בניגוד להחלטה של הכנסת".

 פועלים חלקית

בישראל פזורים 22 מרכזים שירות מסוג זה, שהוקמו בהשקעה משותפת של התמ"ת והג'וינט. בשלב זה רק חלקם פועלים ומספקים סיוע למובטלים באיתור מקומות עבודה, הכנה והכשרה לעולם העבודה, סיוע בתחום היזמות העסקית, הפנייה לתוכניות הכשרה מקצועית בענפים שונים, יצירת קשרים עם מעסיקים פוטנציאליים והדרכה בכתיבת קורות חיים והתנהגות נכונה בזמן ראיון העבודה.

נוסף על עובדי שירות התעסוקה, מתנגדים ליוזמה גם חברי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שהייתה אמורה להשעות את הפעלתם של המרכזים הללו, אך עד כה לא נעשה דבר. גם באגודה לזכויות האזרח טוענים כי אלו לא יסייעו לרוב דורשי העבודה הערבים.

ממשרד התמ"ת טרם נמסרה תגובה לדברים. בדיווח הקודם לפני כחודש הועברה ההתייחסות הבאה: "שר התמ"ת, שלום שמחון, רואה חשיבות אדירה בהגדלת שיעור התעסוקה במגזר המיעוטים והוא משקיע בכך משאבים רבים. ההחלטה להפעיל מרכזי שרות מקדמת תעסוקה באמצעות הג'וינט ב- 20 ישובים ערבים, תביא להגדלת שיעור התעסוקה והיא יישום של שלוש החלטות ממשלה לקידום מגזר המיעוטים בישראל. לא מדובר על החלפת שירות התעסוקה או בהפרטת השירות, אלא מדובר בכלים משלימים שיופעלו בשיתוף גם עם שירות התעסוקה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה