מדיניות חברה מעודדת עבודה בשעות סבירות

מדיניות חברה מעודדת עבודה בשעות סבירות

בשל הקושי של עובדים רבים למצוא את האיזון הנדרש בין העבודה לבית, ארגונים החלו ליישם מדיניות תומכת ומעודדת עובדים לנצל זמן איכות עם בני משפחותיהם ולשמור על חיי הפנאי שלהם

שיתוף

אחד מהכללים שנשמרו במדיניות זו הם יציאה מהמשרד בשעות סבירות, כשהכוכבים טרם נצפים בשמיים. דבר שאינו פשוט ליישום תחת הלחץ הסמוי להישאר לעבוד כמה שיותר שעות ולספק תפוקה יומית משמעותית.

להלן מספר דרכים שארגונים יישמו על מנת לעודד עובדים לבלות בביתם:

ביטול צבירת ימי חופש

מדיניות צבירת ימי חופש שנתמכה ע"י חברות רבות עד לתקופה האחרונה, על פי עובדים יכלו לצבור ימי חופש ולגלגל אותם לשנה העוקבת, בוטלה כחלק ממדיניות עידוד העובדים לקחת ימי חופש ולבלות עם בני משפחתם. העובדה שימי החופש אינם ניתנים לצבירה ולשימוש עתידי, אילצה את העובדים לצאת לחופשות ריענון במהלך השנה. הדבר עודד את העובדים לצאת לחופש ולבלות זמן איכות עם יקיריהם מחוץ למשרד.

עבודה מהבית

סקר שנערך בארה"ב ע"י חברת משאבי אנוש מצא, כי עובדים שעבדו מהבית היו יותר פרודוקטיביים ב- 13% מאלו שעבדו במשרד. הגמישות והנוחות של העבודה מהבית התבררה כמעלה את מדד הפרודוקטיביות, ובהתאם לכך ארגונים מסוימים החלו לאפשר לעובדים שלהם לעבוד מביתם בחלק מימי השבוע, או באופן קבוע, בהתאם ליכולת. וויתור על שעות ארוכות של עמידה בפקקים, נסיעות הלוך ושוב למשרד, האפשרות לאכול ארוחת צהריים עם בני המשפחה בבית, כל אלו מעלים את שביעות הרצון של העובדים מעבודתם באופן ניכר.

מיגור פינוקים ליליים

פעמים רבות עובדים מתפתים להישאר עד שעות מאוחרות כיוון שהארגון מעודד אותם לכך מבלי לשים לב. ארגונים שמספקים קייטרינג וארוחות ערב לעובדים שנשארים אחרי שעה מסוימת, שמספקים עבורם הסעות בשעות מאוחרות, בר משקאות, ופינוקים שונים ומפתים, למעשה מעודדים את העובדים להישאר לעבוד עד מאוחר. עובד שתכנן לצאת מהמשרד בשעה 19:00 לדוגמה, ויודע שב 20:00 מוגשת ארוחת ערב מפנקת, ייתכן ויעדיף להישאר לאכול במשרד, וכך יגיע לביתו למעשה רק אחרי 21:00. ארגונים שיישמו מדיניות שמעודדת עובדים לצאת לביתם בשעות סבירות, ביטלו בין היתר את הפינוקים הליליים.

חינוך העובדים לאיזון בין העבודה לבית

דרך נוספת להכיל מדיניות מעודדת איזון בין העבודה לבית, היא, לחנך את העובדים לכך ולהביא אותם למודעות החשיבות באיזון הזה. הרצאות מאת מומחי בריאות, פסיכולוגים ויועצים בנושא חשיבות האיזון בין העבודה לבית, תקנה לעובדים מודעות לנושא ותקל עליהם לעשות את השינוי. עצם העובדה שהארגון מספק לעובדים חינוך לכך, תורמת מעצמה ליצירת מדיניות מעודד איזון.

דוגמה אישית

בסופו של יום אין כמו דוגמה אישית להמחשת מדיניות חדשה. מנהלים שנשארים לעבוד עד שעות הערב המאוחרות, לא יכולים לצפות מהעובדים שלהם לנהוג אחרת. השינוי מתחיל בהנהלה – על המנהלים לצאת לביתם בשעות סבירות אף הם, ובכך לשמש דוגמה לעובדים ולתת להם את "האישור" שזה בסדר. בהמשך העובדים יחקו אותם ויצאו בשעות סבירות אף הם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה