מדור "לשכת גיוס": "לא הרבה מועמדים מבינים מה זה להיות יועץ נדל"ן"

מדור "לשכת גיוס": "לא הרבה מועמדים מבינים מה זה להיות יועץ נדל"ן"

כך אומר נועם דרסה, בעלים ומנהל סניף תיווך הנדל"ן רימקס, שסופג הרבה הברזות מראיונות עבודה, אך תמיד נשאר אופטימי: "האתגר הוא לזהות האם המועמד באמת רוצה ומוכן להיכנס לתחום הזה"

שיתוף
משאבי אנוש מאחורי הקלעים

תעודת זהות: משרד תיווך הנדל"ן רימקס 100%.

 מיקום: גבעתיים.

 נציג החברה: נועם דרסה, בעלים ומנהל המשרד.

 כמה עובדים במשרד? 9.

 לאיזה תפקידים מגייס? יועצי/ות נדל"ן.

כמה מילים אודות: רימקס 100% הוא סניף בבעלותו ובניהולו של דרסה הזכיין, השייך לרימקס ישראל. רימקס בארץ ובכל העולם פועלים באמצעות זכיינות, אך כפופים להנהלת החברה בישראל. רימקס ישראל הוקמה בשנת 1995, ויש לה 120 סניפים. לכל אחד מבעלי המשרדים ישנה אפשרות לתת לסניף אותו הוא מנהל שם נוסף שיהיה ייחודי לסניף. כך החליט דרסה לצרף את התוספת "100%".

באיזה אמצעים מגייס עובדים? "דרך הפרסומים של בית הספר לנדל"ן של רימקס מגיעים הרבה מועמדים; תוך כדי עבודת המכירות – בכל מגע פרסומי משאירים גם את העלון "בוא הצטרף להצלחה"; קשרים אישיים (חבר מביא חבר) – מביאים בדרך כלל את המועמדים הכי טובים; כמו כן מגייסים באמצעות רשתות חברתיות, לוחות דרושים, שלטי חוצות וערבי קריירה פתוחים לקהל שמתקיימים מפעם לפעם".

מה כולל תהליך הגיוס? "ראיון טלפוני (כי הרבה אנשים לא ממש מבינים מה זה להיות סוכן נדל"ן), פגישה ראשונית שעורכת כשעה, ולאחר מכן פגישה עם הצוות או עם אחד הסוכנים לצורך היכרות ו/או התלוות לשטח".  

יש הברזות מראיונות? "יש, די הרבה. כדי לצמצם את התופעה אני תמיד מדגיש ומבהיר למועמד שאני נשאר במיוחד בשבילו במשרד ואחכה לו. קבעתי ראיון עבודה עם מועמד ביום חמישי בשעה 5. הוא לא הופיע ולא הודיע. ביום שישי שלמחרת עבדתי. בשעה 10 נכנס מישהו למשרד, שבהתחלה חשבתי שהוא לקוח פוטנציאלי. הוא אמר שהוא נכנס כי הוא שוקל להיכנס לתחום. מייד אמרתי שאני פנוי לדבר והזמנתי אותו למשרד. כששאלתי אותו לשמו, פתאום הבנתי שמדובר באותו מועמד שהבריז לי אתמול מהראיון. כששאלתי אותו מדוע לא הגיע, הוא לא התרגש ומלמל משהו על בית חולים. מייד שאלתי אותו אם הכל בסדר, ושיגיד לי אם לא, אז הוא התחמק ואמר: "מה זה משנה, איך מתקדמים לגבי העבודה?".  

טיפ למנהל מגייס בתחום: "הכי חשוב לזהות ולהבין האם הכניסה של אותו מועמד לתחום הוא באמת הדבר הכי טוב בשבילו, כי התחום רצוף בהרבה מכשולים וקשיים. אם המועמד לא באמת רוצה את זה – הוא לא יחזיק מעמד. כמות הזמן והאנרגיה שמושקעים בכל יועץ נדל"ן היא כל כך גדולה שלא שווה לגייס אדם לחודשיים".

טיפ למחפש העבודה בתחום: "אם אתה אוהב אנשים, אם אתה אוהב לעשות דברים בשביל עצמך ולהיות מתוגמל בהתאם, אם אתה יכול להיות נחוש ולהניע את עצמך ויש לך וראש גדול ועצמאי – מקומך אתנו. ואתה יכול להרשות לעצמך לחלום, כי תעשה המון כסף".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה