שיתוף

עונת השפעות בעיצומה, ועובדי הארגונים הם בין הראשונים ללקות בה. אלא שגם בתקופות שיש חיסונים בשפע, רבים לא הולכים להתחסן בגלל חוסר זמן.

אף אחד לא רוצה לבזבז שעות יקרות בתור לאחות בקופת חולים, ובדרך גם להדבק מההתעטשויות והשיעולים של מטופלים אחרים שממתינים בתור לרופא.

אחד הפתרונות שמציעים בארה"ב למשל, הוא להביא את האחיות לארגון כדי לחסן את העובדים.

ניתן לעשות הסכם עם כמה קופות חולים, במסגרתו יגיעו אחיות לארגון ויחסנו את העובדים בשעות מסויימות שנוחות לעובדים.

כך, לא יתבזבזו שעות עבודה ביום החיסון, ולא יתבזבזו שעות עבודה של עובדים שיחלו שפעת (כלומר של עובדים שיקחו ימי מחלה).

יתכן שהזמנת אחות לארגון תהיה כרוכה בתשלום לקופת החולים. אבל מדובר בסכומים קטנים יחסית. מספיק שתחסכו ימי מחלה של עובד אחד כדי שהעלות הזאת תוחזר פי כמה.

אחרי הכול, החיסון הוא אחת הדרכים הקלות והמהירות ביותר למניעת שפעת, וכתוצאה מכך למניעת התפשטותה מעובד לעובד.

אם כך, למה שלא תקלו על העובדים שלכם. בארה"ב, למשל, נהוג בקרב ארגונים רבים 'לארח' מרפאות חיסון ניידות במשרדי הארגון.

אם יש ארגונים שלא יכולים להזמין אליהם אחיות מקופות החולים, כדאי מאוד לצאת בקמפיין שמעודד את העובדים להתחסן בקופות החולים.

מספיק שעובד אחד יגיע לעבודה עם שפעת, כדי שבתוך זמן קצר תמצאו עצמכם עם אחוז גבוה של עובדים שנשארו בבית עם חום.

בד בבד, הקפידו על נוהג של היגיינה בסיסית. ניתן לשלוח הודעות לכל העובדים בהן יובהר להם כמה חשוב לשמור על כללי היגיינה כמו שטיפת ידיים עם סבון, כיסוי הפה עם השרוול בזמן שמשתעלים ומתעטשים, וניקוי הידיים עם מטליות חיטוי לאחר התעטשות או שיעול, ועוד כהנה וכהנה שיטות לשמירת היגיינה שיכולה למנוע מאחרים להדבק.

אם הארגון אינו סובל ממחסור בתקציב, רצוי לרכוש חומרי חיטוי כמו למשל מגבוני חיטוי ואלכוהול חיטוי ולהניח אותם ליד הדלתות ובאזורים שיש בהם סיכון גבוה יותר להדבק.

והכי חשוב: דרשו מהעובדים שלכם לא להגיע למשרד בימים שהם חולים בשפעת. עודדו אותם לעבוד מהבית בימי השפעת או לחלופין, עודדו אותם לקחת ימי מחלה.

גם אם הם דרושים לכם בדחיפות במשרד, זכרו שכל עובד שמגיע לעבודה חולה מדביק אחרים, ובתוך זמן קצר יהיו חסרים לכם הרבה יותר עובדים מאשר אלה שחלו בשלב הראשון.

מכון דווידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן מפרסם, כי "שפעת אינה צינון פשוט, אלא מחלה נגיפית קשה ומסוכנת שגורמת למותם של מאות אלפי אנשים בשנה ברחבי העולם ולאשפוזם של רבים אחרים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה