שיתוף

תפקידו של מנהל משאבי האנוש בארגון הוא אחד התחומים היותר מגוונים ונרחבים בארגון. המשימות המוטלות עליו כבר מזמן לא מצטמצמות לגיוס ופיקח על שעון הנוכחות.

בנוסף למגוון המשימות הרחב המוטל עליו, הוא גם צריך להבין לעומק את עסקיה של כל מחלקה וחטיבה בארגון, כדי לדעת להתאים לכל מחלקה ואפילו לכל צוות, את המועמדים המתאימים להם ביותר, עליו להבין את כל סוגי המקצועות בחברה ואילו מועמדים לאתר עבורם.

מנהל משאבי האנוש חייב להבין לעומק את כל נקודות החוזק והתורפה של הארגון, את דרישות הפיתוח והשיווק של כל מוצר ושירות, והוא צריך להתמצא בשוקי היעד ובשוקי התחרות של הארגון, שכן עליו לדעת באילו ארגונים אחרים ניתן למצוא טלנטים מתאימים.

זאת ועוד, מנהל משאבי האנוש צריך להבין את מערכות היחסים בין העובדים למנהלים ולוודא שכולם מרוצים ומאושרים, ובה בעת עליו לדעת איך ללוות עובד גם בעת פיטורים או התפטרות.

ועל אף מכלול המשימות הגדול המגוון הזה, פעמים רבות הקרדיט על ביצוע מוצלח של מנהלי משאבי האנוש ניתן לאחרים בארגון. בין אם למנהלים בארגון, או לעובדים שמקבלים בונוס על סיוע לגייס את חבריהם וכו.

יש חשיבות רבה ביותר לכך שהנהלות של ארגונים יבינו שכאשר מנהל משאבי אנוש מבצע משימות בצורה מוצלחת, חשוב מאוד להוקיר אותו על כך ולהכיר בתרומתו. ולא להתייחס לכך כמובן מאליו משום שזה תפקידו השוטף.

זאת ועוד, שגרת העבודה של מנהלי משאבי האנוש, על כל מגוון המשימות המוטלות עליו, היא מאוד שוחקת. עומס כזה של משימות ושחיקה עלול להכניס את מנהל משאבי האנוש ללחץ מתמיד.

העובדה שעל מנהלי משאבי  האנוש מוטל עומס גדול כל כך יחד עם העובדה שתפקידו יכול להוות מקור לחץ מתמיד, מצריכה אותו לארגן את היום באופן שיצליח לנטרל את תחושת השחיקה.

לשם כך ממליצים מומחים לא להכנס ללולאה אינסופית של מחשבות שליליות על המשימות שעדיין לא הסתיימו ועל הבעיות שלא נפתרו. אלא דווקא להתמקד בדברים שכן הסתיימו בהצלחה.

גם אם הטלנט שאיתרתם ואתם רוצים לגייס אולי לא מתאים במאה אחוזים לתפקיד ולחברה, וגם אם הצטברו קורות חיים שלא הגעתם אליהם, וגם אם עובדים מסויימים מרגישים ברגע נתון שהם לא מרוצים במאה אחוזים מתפקידם, יש כמובן לטפל בכך אבל לא להכנס למחשבות שליליות.

במקום זאת, זכרו את כל ההצלחות שהיו לכם, והשוו אותן למשימות שלא הצלחתם בהן. רוב הסיכויים שבמאזן הכולל יש לכם יותר הצלחות ממשימות שלא הסתיימו או שנכשלו.

הזכירו לעצמכם מפעם לפעם שבמאזן הכללי אתם עושים עבודה טובה. אפילו טובה מאוד. גם אם אחרים לא מזכירים לכם.

זכרו שלהלחיץ את עצמכם ולהכנס לחרדה מתמדת מפני כשלון, זו לא הדרך לדחוף את עצמכם קדימה. להיפך. זה עלול לפגוע בפרודוקטיביות שלכם.

בכל פעם שאתם מרגישים טוב לגבי איכות העבודה וביצוע המשימות, קל יותר לבצע את המשימות הבאות, על אף העומס וגם לפעמים הפיגור המסויים בלוחות הזמנים.

מדוע? משום שבכל פעם שאתם מרגישים טוב לגבי העבודה שלכם, אתם לא מאפשרים לשחיקה להשתלט עליכם. וכלל שתמנעו את השחיקה כך תצליחו יותר במשימות המוטלות עליכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה