שיתוף

דו"ח מגמות כלל עולמי שנערך על ידי חברת מחקרים אמריקאית מראה, כי כ-80% מהמעסיקים חווים אתגרים באיתור וגיוס כישרונות (טלנטים), בשל השינויים בשוקי העבודה העולמיים.

מדו"ח אחר שסקר מגמות כוח אדם עולה, כי מנהלי משאבי אנוש מציינים כמה סוגיות ליבה עסקיות שמהוות אתגרים משמעותיים בכל הקשור בגיוס כישרונות:

1 כ-49% דיווחו כי האתגר הגדול ביותר שלהם בגיוס כישרונות הוא העלויות הכרוכות בכך.

2 כ-38% דיווחו כי בהיעדר כישרונות מתאימים הם חווים ירידה בתפוקה ובפריון.

3 כ-33% דיווחו על מגבלות בהשגת היעדים העסקיים.

4 כ-27% דיווחו על אובדן של פוטנציאל הכנסות.

במילים אחרות, חוסר היכולת לאתר, לגייס ולשמר כישרונות משפיע על יכולתן של החברות להצליח, כלומר, לשמור על פרודוקטיביות גבוהה, להשיג יעדים ולעמוד ביעדים פיננסיים ועסקיים.

בה בעת, נמצא כי עובדים רבים חשים מחסור משמעותי בזמן לעצמם. בין אם מדובר בחופשה שנתית ובין אם מדובר בשבוע עבודה גמיש יותר.

בסקר שנערך מדי פעם כדי לבדוק את מצב העובדים בנקודות זמן מסויימות נמצא, כי כ-93% מהעובדים אומרים שהם היו מעדיפים משרה שמשלמים בה קצת פחות על פני משרה שמשלמים בה מעט יותר, אם המשרה שמשלמים בה פחות תאפשר להם יותר גמישות ויותר פסקי זמן.

כ-29% מהנשאלים אמרו כי ישקלו בחיוב הפחתה של כ-20% בשכרם כדי לעבוד שבוע של ארבעה ימים במקום חמישה.

למה כל זה קשור לרכישת כישרונות? משום שכאשר מדובר בזמן המוקדש למטרות אישיות, הפער בין מה שהעובדים רוצים לבין מה שהעובדים מקבלים בפועל, עשוי להוות הזדמנות פז למעסיק חכם למשוך אליו כישרונות נדירים בצורה יעילה יותר, ולשמרם אורך זמן.

בתקופה בה רוב העובדים רוצים איזון בין עבודה לחיים אישיים, מעסיקים חייבים לבחון טוב יותר את הנדרש מהם ולתרגם את זמני המנוחה של העובדים לערך אמיתי לעובדים ולארגון כאחד.

זה יכול לשפר את יעילות משיכת הכישרונות לארגון, ובה בעת להפחית את המכשולים בדרך להגברת הפיריון והגדלת הרווחיות.

מעסיקים חכמים מכירים כיום בחשיבותה של הגמישות. החשיבה הקלישאתית, לפיה עובדים שעובדים מהבית (חלק מהזמן או כולו), עובדים מחוף הים עם מחשב נייד עלולה להוציא שם רע לגמישות בעבודה (בין הבית למשרד).

הרצון של העובדים בגמישות במקום העסקה קשיחה של תשע עד חמש במשרד, הוא במקרים רבים גדול יותר מאשר רצונם במותרות.

למשל, הצורך לנסוע לעבודה כל יום ולבזבז זמן יקר בפקקים מרתיע כישרונות יחודיים. בפרט אם הם מתגוררים במרחק רב ממקום העבודה.

לעובדים מוכשרים שרוצים לאזן בין עבודה להורות, ושיש להם ילדים קטנים, לא תמיד מתאים להיות במשרד מתשע עד חמש.

מועמדים לעבודה עשויים לחפש עבודה שלא תגביל אותם ללוחות הזמנים של הארגון או לחופשות מאורגנות בזמנים שהארגון קובע.

מאחר שבארגונים יש עדיין מעט גמישות יחסית, יש הבוחרים לעבוד במתכונת פרילנס, על פי יעדים שהושגו ופרויקטים שהושלמו, במקום לשהות מספר שעות מוגדר מראש במשרדי הארגון.

מעסיקים יכולים להתחבר טוב יותר לעובדים מוכשרים אם יהיו פתוחים למגוון רחב יותר של אפשרויות העסקה, וליותר גמישות בכל הנוגע לזמנו של העובד.

האפשרות להעניק לעובדים יותר חופשות מהמקובל, זמינותו של זמן פנוי (חופשה) וגמישות באופן ביצוע העבודה ובמקום העבודה, יכולים להוות הבדל מהותי בין משיכת טלנטים בעלי ערך גבוה לארגון ושימורם, לבין לעולם לא לראות אותם כלל.

במצב בו כ-49% בלבד מהארגונים שנסקרו מיישמים שבוע עבודה גמיש, ורק כ-40% מהארגונים מעסיקים עובדים שעובדים מרחוק, למעסיקים יש הזדמנות פז להציב עצמם במקום טוב בתחרות על טלנטים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה