שיתוף

נכתב על ידי: נילי ליפשיץ, סמנכ"ל בכירה למשאבי אנוש בקריה למחקר גרעיני נגב (קמ"ג)

קמ"ג היא מרכז מחקר גרעיני הממוקם דרומית לדימונה ומהווה מעסיק משמעותי בנגב. בקמ"ג עובדים רבים במגוון מקצועות ומנעד עיסוקים רחב מאוד. תהליך הגיוס לקמ"ג קפדני מאוד ותנאי הקבלה גבוהים.

תהליך המיון כולל מיון מקצועי, אישיותי וביטחוני. מטרת תהליך זה להבטיח התאמה לתפקידים אליהם המועמדים מיועדים והתאמה לקריירה ארוכה בעלת אופק התקדמות בציר המקצועי\ניהולי.

רובם המכריע של עובדי קמ"ג בעלי ותק של מעל 30 שנה. עובדה זו מחדדת יותר מכל את העובדה שקמ"ג מספקת לעובדיה אופציות קידום והתפתחות רבות הממלאות אחר צרכי ההגשמה האישית וההתפתחות המקצועית בעבודה.

המשאב האנושי בליבת העשייה

אחד הערכים המרכזיים שקמ"ג פועלת לאורם הוא "המשאב האנושי בליבת העשייה" וזוהי אינה עוד סיסמה כי אם אמירה ומכוונות אמיתית לטיפוח ופיתוח המשאב המשמעותי שלנו ואלה הם עובדינו.

במהלך שנות העבודה בקמ"ג עובדינו עוברים הכשרות רבות המבטיחות שמירה על רמה מקצועית גבוהה ביותר. קמ"ג מאשרת לעובדיה לצאת ללימודים מתקדמים בהתאם לתפקידו של העובד ומסלול הקריירה שלו.

עובדי הקמ"ג מתפתחים במסלולים מקצועיים מוגדרים וכן במסלול ניהוליים. אנו מקיימים מסלולי עתודה ניהולית במסגרתם מזהים עובדים בעלי פוטנציאל ניהולי, נקבע להם מסלול התפתחות רצוי, נבנית עבורם תוכנית הכשרה ניהולית מתוך כוונה לסייע למתאימים להגיע מוכנים ומוכשרים לבצע תפקידי ניהול.

כמו כן, אנו מקיימים מספר מסלולי פיתוח מנהלים מכהנים על מנת לשמור על כשירותם ולהעניק להם כלים מתאימים לביצוע משימתם.


תוכלו לשמוע את הרצאתה של נילי ליפשיץ: 'שינוי אסטרטגי במשאבי אנוש כמשפיע על מחוברות עובדים', בכנס שימור ומחוברות עובדים שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.


משמעות מיוחדת למחוברות 

תנאי ההעסקה בקמ"ג טובים ועובדינו נהנים מתנאי שכר ורווחה ייחודיים.  שלא כמו יתר החברות, משפחות העובדים לא יכולות להגיע לביקור במקום העבודה ואנו שומרים על קשר עם המשפחות בדרכים אחרות כגון אירועי רווחה, טקסים מיוחדים המוקירים שנות עבודה והצטיינות, סדנאות הדרכה למשפחות ועוד.

למחוברות עובדים בארגון כמו קמ"ג יש משמעות מיוחדת שהרי עובדי קמ"ג שנמצאו מתאימים להיות מועסקים כאן נהנים מקביעות ובטחון תעסוקתי. בנוסף, בקמ"ג כמעט ואין אנו עדים להתפטרות של עובדים. האתגר העומד בפנינו הוא שימור עובד במוטיבציה גבוהה, מחובר לעבודתו, לתפקידו ולארגון לאורך שנים.

לכל עובד יש כתובת

מערך משאבי אנוש בקמ"ג הוא מערך משמעותי ומהווה משענת מקצועית למנהלים בכל הקשור לניהול השוטף של העובדים.

כדי לממש אחריות רבה זו הובלתי תהליך אסטרטגי למערך משאבי אנוש במסגרתו נקבע חזון ויעוד למערך.
הגדרנו תפקידים ואת הממשקים בין בעלי התפקידים השונים: אגף משאבי אנוש (המטה) ואנשי המשא"ן ביחידות ובאגפים.

קיימנו חמישה צוותי עבודה אסטרטגיים אשר המליצו על שינויים ושיפורים במערך כגון: שיפור המקצועיות של אנשי המערך, שיפור עבודת הממשקים, שדרוג נושאי המחשוב, פיתוח קריירה לאנשי המערך.

כחלק מהתהליך סידרנו את המבנה הארגוני של האגף והמערך, איישנו את המשרות הן בניוד פנימי והן בגיוסי חוץ של עובדים חדשים בעלי ניסיון.

המוטו שעומד לנגד עינינו – לכל עובד יש כתובת.

הקמתי את הנהלת המערך המורכבת ממנהלות המחלקה במטה ומנהלי משאבי אנוש בחטיבות, הנהלה זו מסייעת לי ולכלל המערך בהתוויית הדרך והכשרת הדור הבא של אנשי המשא"ן.

פתחנו תוכנית הכשרה ייחודית – תוכנית 'חיבורים' לאנשי כלל מערך המשא"ן במטרה להכשיר אותם לתפקידם ובאמצעותם להבטיח: גיוס עובדים מעולים, טיפוח והכשרה שלהם ומעקב ותשומת לב אישית שתבטיח טיפול מיטבי בהון האנושי הייחודי שלנו.

בהרצאתי בכנס אדבר מעט על ייחודיותה של קמ"ג , על אתגרי הגיוס שלנו ועל התהליך היפיפה שעשינו במערך משאבי אנוש כחלק ממאמצים לשימור, טיפוח וחיבור עובדינו במשך שנים תוך שמירה על מוטיבציה ושביעות רצון כללית גבוהות.

תוכלו לפגוש את נילי ליפשיץ ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס שימור ומחוברות עובדים, שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה