להעצים את תרבות החברה: כיצד לקחת את תרבות החברה למקום אחר לגמרי

להעצים את תרבות החברה: כיצד לקחת את תרבות החברה למקום אחר לגמרי

איך תוכלו לקחת את תרבות החברה לכיוון אחר

שיתוף
בניית תרבות ארגונית

בניית תרבות ארגונית

תרבות החברה שלכם חיונית להצלחת הארגון. ללא התרבות הנכונה, אתם עלולים להיכשל בכל היבט של השוק שלכם. עם זאת, לא תמיד חברי ההנהלה יודעים איזו תרבות להשריש בארגון וכיצד להעצים אותה כך, שתהיה חזקה, איכותית וממותגת.

להלן מספר דרכים להעצמת תרבות הארגון:

הכינו תוכנית מוצקה

ללא תוכנית שאתם הוגים ומנסחים באופן רשמי ובכתב, לא תוכלו לצפות לכך שתרבות הארגון שלכם תתחזק ותשתנה. העובדים שלכם צריכים לדעת מה הם עושים וכיצד, ואם אין להם איזה תמרור שינחה אותם, הם ירדו מהמסלול.

לכן, כאשר אתם יוצאים להגדיר את התוכנית לפעולה, וודאו שיש לכם מסמך להתייחס אליו. בדרך זו, אף אחד לא יוכל לטעון שהוא לא הבין מה אתם מצפים מהם. זה גם יעזור לשמור על העובדים והמנהלים בארגון מונעים ובעלי מוסר עבודה.

שמרו על מוטיבציה גבוהה

האם אי פעם חשתם בהשראה אמיתית לעשות משהו גדול ולאחר מכן ימים איבדתם את כל המוטיבציה? המציאות היא שאתה לא לבד. לעובדי החברה שלכם יש את אותה חוויה.

כאשר אתם רוצים בשינוי לטווח הארוך ולכיוון הנכון בחברה שלכם, אתם צריכים להתייחס למוטיבציה כמו למקלחת. אתם לא עושים את זה פעם אחת וזהו, זה דבר שעושים כל יום כדי לרענן ולשמור על הסטנדרטים המתאימים והגבוהים שהצבתם.

הביאו תמיכה מבחוץ

לפעמים, זה עוזר מאוד לקבל את דעתו ועצתו של מישהו אחר המומחה לכך. כדי לקבוע ולנסח תרבות ארגונית חזקה, חשוב להיוועץ בגורם שלישי שאינו מעורב אך מומחה לעניין שהוא יוכל לספק תובנות ייחודיות לשולחן. היועצים משחקים תפקיד של צופים ושואלים שאלות כדי להבין היכן אתם נמצאים עכשיו ובאיזו נקודה אתם רוצים להיות. לאחר מכן, הם יכינו עבורכם תכנית יסודית שתיקח אתכם בדרך לשם. הם גם ילמדו את התנהלות החברה כדי שיוכלו להבין היכן יש לכן כתמים עיוורים.

יועץ, מנהל, או אפילו קולגה של החברה יכול לשמש יועץ חיצוני נהדר אשר יוכל לשפוך קצת אור על התרבות שלכם. בדרך זו, אתה לא רק עושה מה שמרגיש לך נכון, אתה עושה מה שבאמת נכון בעיני אחרים.

תוכניות לפיתוח עצמי

ודאו כי העובדים שלכם הם משתתפים פעילים לכיוון אליו אתם שואפים ללכת. אם אתם גורמים גורם להם להרגיש שהם הולכים לאיבוד בעקבות הכיוונים, ייתכן שלא תקבלו את התוצאות הרצויות.

לדוגמה, אם יש לך צוות תכנות, תן להם לבחור כמה תחומים בהם הם רוצים להתמקד. אולי הם רוצים להשתפר ביישומים, או בתחזוקת האתר, או אפילו בתחום האבטחה. אם אתה נותן להם את החופש כדי לשפר את תחומי המפתח, הם גם יהפכו את התרבות שלך לטובה יותר כברירת מחדל.

דעו את נקודות החוזק

לא תמיד יש צורך לשנות את כל התרבות הארגונית שלכם, לעתים ישנן כמה נקודות קטנות הדורשות שינוי או חיזוק. באפשרותכם למנף את נקודות החוזק הקיימות שלכם ולשפר תהליכים כגון שימוש בתוכנה טובה יותר לניהול מלאי. בדרך זו, הצמיחה שלכם יכולה להיות אקספוננציאלית במקום ליניארית על ידי כך שתנסו לתקן כל חולשה קטנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה