שיתוף

אבטלה סמויה מתרחשת במצב בו עובדים מסויימים בחברה מועסקים באופן שכישוריהם ויכולותיהם אינם מנוצלים באופן מלא, או כאשר יש בחברה יותר עובדים בתחום פעילות מסויים ממספר העובדים הנדרש והתוצאה היא שחלק מהעובדים אינם מספקים את הפרודוקטיביות הנדרשת או שאינם פרודוקטיביים כלל.

תופעה זו עלולה להוביל לנזקים ואתגרים גם עבור העובדים עצמם וגם לארגון כולו.

הטיפול באבטלה סמויה דורש מדיניות מקיפה של הארגון, שמטרתו ליצור ארגון דינמי וגמיש, לקדם פיתוח מיומנויות ולטפח סביבה שבה העובדים יכולים לנצל את הפוטנציאל שלהם במלואו.

להלן 9 נזקים משמעותיים הנגרמים כתוצאה מאבטלה סמויה בארגון:

1 תפוקה נמוכה:

אבטלה סמויה גורמת בדרך כלל לפרודוקטיביות נמוכה. כאשר אנשים אינם מעורבים לחלוטין או כישוריהם אינם מנוצלים, התפוקה והיעילות הכוללת של כוח העבודה יורדת. זה יכול להפריע לצמיחת הארגון וליכולת התחרות שלו.

2 הון אנושי מבוזבז:

חלק מהעובדים שחווים אבטלה סמויה רכשו מיומנויות והשכלה יקרי ערך שאינם מנוצלים בצורה יעילה.

הדבר מייצג בזבוז של הון אנושי גם ברמת הכלכלה הכללית, שכן הכישרונות והיכולות של כוח העבודה אינם מושקעים במלואם לטובת הכלכלה.

3 סטגנציה בפיתוח קריירה:

אבטלה סמויה עלולה להוביל לקיפאון בפיתוח הקריירה של העובדים. כאשר עובדים אינם מאותגרים או שאין להם הזדמנויות לצמוח, כישוריהם עלולים להתיישן ולהיות לא מעודכנים, מה שמקשה עליהם להסתגל לשינויים בשוק העבודה.

4 אי שביעות רצון וירידה במורל:

עובדים שחווים חוסר תעסוקה בארגון שמעסיק אותם מתמודדים לעיתים קרובות עם חוסר שביעות רצון וחוסר מוטיבציה.

זה יכול לגרום למורל נמוך, להשפיע לרעה על התרבות הארגונית ועל שביעות הרצון הכללית בעבודה.

מוטיבציה מופחתת יכולה גם להוביל לשיעורי תחלופה גבוהים יותר ולקשיים בשימור עובדים מיומנים.

5 חוסר יעילות כלכלית:

כלכלות עם רמה משמעותית של אבטלה סמויה עלולות לפעול בצורה לא יעילה. כאשר משאבים, לרבות עבודה, אינם מוקצים בצורה מיטבית, זה מוביל להקצאה שגויה של הון ולחלוקה לא מיטבית של המשימות על פני כוח העבודה.

6 אי שוויון הכנסה מוגבר:

אבטלה סמויה יכולה לתרום לאי-שוויון בהכנסות בחברה. עובדים שנמצאים במצב של אבטלה סמויה  עלולים להרוויח פחות מפוטנציאל ההשתכרות שלהם, דבר שמוביל לפערים ברמות ההכנסה.

זה עלול להחמיר את אי השוויון החברתי והכלכלי.

7 תלות במשרות עם כישורים נמוכים:

אבטלה סמויה עלולה להוביל לתלות בעבודות שהמיומנויות הנדרשות להן הן נמוכות, שכן מצב זה מאלץ לפעמים את העובדים להיות בעמדות הנמוכות מהכישורים שלהם.

זה יכול להגביל את הפיתוח של כוח עבודה מיומן ומגוון, ולעכב חדשנות ותחרותיות.

8 היעדר רוח יזמית:

כאשר עובדים נאלצים למלא תפקידים שלא מנצלים את יכולותיהם וכישוריהם, זה עלול לפגוע במוטיבציה שלהם ולכן בהזדמנות להמשיך במאמצים יזמיים או מיזמים חדשניים. זה יכול להפריע לרוח היזמות הכוללת בחברה.

9 אי שקט חברתי מוגבר:

אבטלה סמויה ממושכת עלולה לתרום לתסיסה חברתית וחוסר שביעות רצון. מצבים בהם חלק מהעובדים מרגישים שהכישורים והפוטנציאל שלהם אינם מוערכים, זה עלול להוביל לתחושות של מירמור ואי שקט בארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה