לא הדלקתם מזגן? חבל, ייתכן ורווחי הארגון יפגעו מכך

לא הדלקתם מזגן? חבל, ייתכן ורווחי הארגון יפגעו מכך

מידת הטמפרטורה במשרדים משפיעה על התפוקה הכוללת של העובדים. כנ"ל לגבי התאורה בחדר, המוזיקה שמושמעת במסדרון ותפריט ארוחת הצהריים

שיתוף
העלאת הפרודוקטיביות

העלאת הפרודוקטיביות

כל בעל עסק, גדול או קטן, מחפש כל הזמן דרכים חדשות להגדלת הפרודוקטיביות של העובדים ובכך להגדיל את הרווחיות של העסק.

העולם העסקי הוא תחרותי מאוד, לכן אין זה פלא שאתה כל הזמן מחפש שיטות חדשות להפוך את הצוות שלך לפרודוקטיבי יותר. אם לא תעשה זאת אתה עשוי להפסיד הרבה כסף. בעוד שהליבה של הפרודוקטיביות באה מפעילות העובדים עצמם, יש כמה דברים שתוכל לעשות כדי לעזור.

אחת הדרכים היא ארגון נכון של סביבת העבודה שלכם. לא תאמינו עד כמה היא קריטית לפרודוקטיביות של העובדים. ברגע שאתה מבין איך העובדים שלך עובדים, תוכל לייצר סביבת עבודה שתגדיל את הפרודוקטיביות שלהם. זכור, כי מבחינת הסביבה היצרנית אין כאן פתרון אחד בלבד.

אילו גורמים משפיעים על ביצועי העובדים?

על פי האגודה האמריקאית של מעצבי הפנים (American Society of Interior Designers), העיצוב הפיזי במקום העבודה הוא בין שלושת הגורמים העיקריים המשפיעים על ביצועי העובדים ועל שביעות הרצון שלהם.
מחקרים גילו כי תאורה הינה גורם העיקרי המשפיע על הפרודוקטיביות של העובדים. הם גילו בנוסף, כי עובדים גברים מושפעים יותר על ידי ריהוט משרדי, וכי לטמפרטורה בחדר יש השפעה גדולה יותר על הנשים העובדות.

להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להבין כיצד סביבת המשרד שלכם יכולה להגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים:

איכות האוויר

איכות האוויר חשובה יותר מכפי שאתם עשויים לחשוב. תחושת הרווחה הכללית של העובדים מושפעת מאיכות אוויר ירודה. הכוונה להפחתה ברמת האנרגיה, להסחות דעת ובעיות בריכוז.

הקפידו לבדוק באופן קבוע את מערכות מיזוג האוויר בבניין ולוודא שהם פועלים כראוי. ככל שהחמצן זורם טוב יותר למוח של העובדים, כך הם יעבדו בצורה יעילה יותר.

טמפרטורה

טמפרטורה היא גורם קריטי המשפיע על הפרודוקטיביות של העובדים. לכן, חשוב לוודא כי טמפרטורת המשרד שלכם נוחה לכולם ומוסדרת בטמפרטורה אופטימלית קבועה. בדרך כלל בין 18-21 מעלות צלזיוס בקיץ.
אם אתה מגדיר את הטמפרטורה בדרך זו, תוכל להבטיח שהיא תישאר ברמה קבועה גם כאשר מזג האוויר בחוץ משתנה. קביעות טמפרטורה הינה מוערכת ע"י העובדים.

מוזיקה

בהתאם לסגנון העבודה שלך, תוכל לשקול איזו מוזיקה להשמיע לעובדים במשרדים או בלובי ובמסדרונות. סגנון המוזיקה כנראה לא יתאים לכל העובדים, לכן חשוב לבחור במוזיקה נעימה וממריצה שתהיה לה את היכולת להמריץ ולהניע את הצוות.

מחקרים מראים כי 65% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים טוענים כי המוזיקה במקום העבודה שלהם תורמים לפרודוקטיביות העובדים באופן משמעותי. 40% מהם אמרו כי הם מאמינים שהמוזיקה יכולה להגדיל את המכירות ואת התוצאות הכלליות של העסק.

אם בארגון שלכם עובדים בעיקר אנשים צעירים ויצירתיים, תוכלו לנסות מוזיקה שאהובה עליהם. בארגונים מגוונים, חשוב להתאים כמה שיותר לכלל האוכלוסייה.

תאורה

הגורם החשוב ביותר המשפיע על הפרודוקטיביות של העובדים שלכם היא התאורה. בחורף, רובנו חווים רמות נמוכות של אור יום, מה שאומר בעצם שהגוף שלנו לא מסוגל לייצר מספיק ויטמין D. זה בעצמו עלול לגרום לעובדים להרגיש מדוכאים ומחליש את המערכת החיסונית שלהם. אז איך אפשר לצפות מהם להיות פרודוקטיביים בסביבה שאינה מספקת להם מספיק אור?!.

עובדים שנמצאים בתוך המשרד מרבית שעות היום, זקוקים לגישה לאור טבעי. וודאו כי הבניין שאתם בוחרים עבור המשרדים יכלול שפע של מקורות אור טבעי כגון חלונות גדולים. אם אתה "תקועים" במשרד כהה ופחות תאורה טבעית, תוכלו להשתמש במנורות SAD כדי לפצות על החשיפה המופחתת לאור השמש של העובדים.

חשוב להיזהר כאן ולבחור את האורות המלאכותיים הנכונים. לתאורה עמומה יש מגוון של השלכות, החל מבעיות בעיניים וכאבי ראש ועד לנמנום וחוסר אפשרות להתמקד. כמובן, שהדבר מיד גורם לחוסר מוטיבציה. תאורה חזקה מידי, לעומת זאת, גורמת ללחץ בעיניים ולמיגרנות. תאורה פלואורסצנטית היא הגרועה מכול, היא פוגעת בעובדים ברמה הפיזית והופכת את העבודה ליותר קשה לביצוע.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה