כיצד להיכנס לתפקיד ניהולי בצורה מוצלחת

כיצד להיכנס לתפקיד ניהולי בצורה מוצלחת

פיתוח מנהלים הוא אחד האתגרים הגדולים של מנהלי משאבי אנוש. טלי פלד, מאמנת מנהלים בכירה ומומחית בליווי מנהלים בתחילת דרכם, מספרת בראיון מיוחד על הקשיים וההצלחות שיגיעו אם נפעל נכון

שיתוף
טלי פלד

טלי פלד

העידן הנוכחי מאופיין בכניסתם של צעירים לתפקידי ניהול בגיל צעיר בהרבה ממה שהיה נהוג פעם. כניסה לתפקיד ניהולי יכולה להיות חוויה מאתגרת אך גם מתסכלת, מלווה בחששות רבים ולעיתים אף כושלת אם לא מתכוננים אליה כראוי.

פיתוח מנהלים הוא אתגר מרכזי בארגונים רבים ובקרב מנהלי משאבי אנוש הממונים על התחום. נפגשנו לשיחה בנושא פיתוח מנהלים צעירים עם טלי פלד, מאמנת מנהלים בכירה, מומחית בליווי מנהלים צעירים/חדשים, יוזמת ומנהלת 'קהילת מנהלים צעירים' ולהלן תמצית התובנות שלה לאחר שנים של ליווי מנהלים צעירים.

טלי, כמאמנת מנהלים בכירה ומומחית בליווי מנהלים צעירים, אילו בעיות זיהית שקיימות בעולם של מנהלים צעירים/חדשים?

טלי פלד: מנהלים צעירים הם עובדים מוכשרים ומקצועיים שבלטו בארגון, סומנו כראויים לקידום והתמנו לתפקידי ניהול, אך קיים פער גדול בין להיות 'עובד מוכשר' לבין 'מנהל מוצלח'. הפער מביא עמו אתגרים אך יכול להביא גם מכשולים ופה טמונה המורכבות של 'ניהול צעיר'. הבעיות שמנהלים צעירים נתקלים בהן בתחילת דרכם הן:

1. חוסר במיומנויות ניהול המביא לטעויות ניהוליות: חוסר ידע בהובלת צוות והנעת עובדים, בהצבת מטרות ויעדים, בחלוקה נכונה של משימות, בגיוס נכון של עובדים ועוד.

2. צורך בליווי מקצועי לשם התמודדות נכונה עם אתגרי התפקיד – חניכה.

3. צורך בתמיכה אישית בעבודה על חסמים אישיים (אמונות וחששות) והעצמה אישית.

4. צורך בהעלאת הביטחון העצמי שלהם המתערער עם המעבר לתפקיד ניהולי.

חוסר הניסיון הניהולי בשילוב של חוסר במיומנויות ניהול גורם למנהלים חדשים לירידה בביטחון העצמי. הם חוששים שלא יעמדו בציפיות הארגון, לא יתמודדו בהצלחה עם הדילמות והאתגרים הניהוליים, לא יבצעו כראוי את תפקידם ועל כן לא יקודמו הלאה לתפקידים בכירים יותר. בנוסף, תיפגע התדמית שלהם בעיני אחרים כמי שנכשלו בתפקיד וחששות אלו הופכים פעמים רבות ל'עננה' המלווה אותם בהתמודדות היומיומית.

איך ניתן להתמודד עם זה?

ראשית, חובה לאפשר למנהלים צעירים/חדשים לרכוש מיומנויות ניהול בשלב מוקדם ככל שניתן. ככל שיקדימו בכך, כך יוכלו למזער 'טעויות של מתחילים'. מיומנויות ניהול מהוות 'ארגז כלים' חיוני עבור כל מנהל בכל דרג ולפיכך מהוות השקעה במנהל לטווח ארוך.

שנית, חשוב לאפשר להם חניכה, תמיכה ועידוד הן ברמה המקצועית, הן ברמה האישית על מנת שיוכלו להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים החדשים הניצבים בפניהם ועל מנת שיתנהלו וינהלו אחרים בצורה נכונה.

בנוסף, חשוב מאד להגדיר להם מיד עם כניסתם לתפקיד מה מצפים מהם: מה המטרות והיעדים שלהם לצוות. הגדרה מדויקת של מה שנדרש מהם בתפקיד תאפשר להם תכנון היעדים והמשימות לצוות בצורה טובה.

לאחרונה יצאת עם תוכנית ייחודית לארגונים לליווי מנהלים צעירים/ חדשים המתבססת על מומחיותך בנישה זו – ספרי לנו על התוכנית.

בתחילת עבודתי עם מנהלים צעירים בצורה פרטנית נוכחתי כי אימון מנהלים בלבד אינו מספיק עבורם. לכן, בניתי עבורם תוכנית אימון אישית המשלבת רכישת מיומנויות ניהול וליווי צמוד שלי בכניסה לתפקיד. תוכנית זו מהווה את המתכונת לעבודתי מזה שנים עם מנהלים צעירים/חדשים.

לאחרונה פנו אלי אנשי משאבי אנוש ומנהלים בארגונים שגילו ענין בתוכנית ולכן התאמתי אותה לתוכנית קבוצתית ייחודית שאין כמותה בארץ, המיועדת לקבוצת מנהלים קטנה בדגש של שילוב בין התחומים הבאים:

• אימון של קבוצת מנהלים אינטימית (על מנת לאפשר ליווי אישי) במטרה לסייע להם להיות מנהלים מקצועיים ומצליחים בבחינת win-win עבורם ועבור הארגון.

• רכישת סט מיומנויות ניהול נרחב שישמש אותם בהמשך דרכם בכל תפקיד וכן רכישת כלים לניהול מעולם האימון.

• שימוש בכוחה ובידע של הקבוצה לשם סיעור מוחות משותף בהתמודדות עם דילמות שונות שמעלים המנהלים.

• עבודה על החסמים והטעויות של מנהלים צעירים ובעיקר של שיפור הביטחון העצמי והאסרטיביות

• ליווי אישי שלי למנהלים גם בין המפגשים הקבוצתיים כך שיוכלו להתייעץ לגבי דילמות שיתקלו בהן ביומיום. הליווי בתום התוכנית כולל גם מפגשים אישיים איתי.

יתרונות מרכזיים של התוכנית לארגון: 

• תוכנית ייחודית המותאמת לשדרת הניהול הצעיר/חדש שלו מאפיינים ייחודיים וצורך בליווי אישי.

• תוכנית שמאפשרת למנהלים צעירים העלאת רמת הניהול לגבהים חדשים ובכך חיבור מוצלח לתפקיד ולארגון.

• התייעלות מהירה הבאה לידי ביטוי בתוכנית קצרה וממוקדת.

• הכנת מנהלים לתפקיד בצורה מוצלחת שתאפשר להם בהמשך גם קידום לתפקידים נוספים.

 

ליצירת קשר עם טלי פלד:

נייד:                                             050-8380603

דוא"ל:                           tally@tally-coach.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה